Открий България и във Viber

Автор:
Снимка: ilovebulgaria.eu

Министерството на туризма предоставя нова възможност на туристите да открият България и да преживеят своето ново приключение у нас. Първата българска услуга в търсачката на Viber стана възможна в резултат на сътрудничеството на министерството с интернет портала IloveBulgaria.Една от целите на проекта Viber chat extension, според министъра на туризма Николина Ангелкова, е популяризирането на туристическите дестинации, включително и за българите. Всеки, който използва програмата за безплатни разговори и съобщения Viber може да свали приложението „Аз обичам България” и да научи нещо ново за страната ни. В момента IloveBulgaria включва над 5000 туристически забележителности, включително 100-те Национални туристически обекта (НТО). Добавен е и QR код, който при сканиране с мобилен телефон, представя подробна информация за дадената забележителност. При всяко сканиране, потребителят получава и определен брой точки, които му носят награда. Така шансът да посети повече от един туристически обект, използвайки тази програма, също е по-голям. Работи се и по видеоклиповете за 100-те НТО, които ще допълват съдържанието, както и по превода на информацията на 12 езика, който ще е факт до следващото лято.

По последни данни потребителите на Вайбър надхвърлят 900 млн. души, като само у нас те са над 3.5 млн. Статистиката сочи още, че по-голямата част от туристите резервират своята почивка на базата на препоръки, прочетени онлайн, а 8 от всеки 10 пътуващи предпочитат да поемат по създаден от тях маршрут. IloveBulgaria има над 40 хил. последователи в социалните мрежи, над 70 хил. души говорят за него, а споделянията са повече от 2 млн. В тази връзка приложението е една от възможностите за популяризиране на България чрез дигиталния маркетинг, от който страната ни ще има все повече ползи. Защо той е важен, обяснява министър Ангелкова:

Снимка: БТА
През последните години ползването на интернет с цел туризъм нараства с около 10%, като повече от 37 на сто от потребителите на мобилни устройства резервират своите почивки чрез тях, което също е показателно за това, че той е изключително важен. И това, което правим съвместно с нашите партньори, показва, че сме на прав път.

Генералният мениджър на Viber за Централна и Източна Европа Атанас Райков обърна внимание защо е важно страната ни да бъде рекламирана в дигиталното пространство:

Най-важното нещо е, че вниманието на мобилните потребители в днешно време се прехвърля от социалните мрежи в приложенията за комуникация като Вайбър. Причината за това е, че ние даваме много голяма гъвкавост хората да обсъждат своите планове в групи, които имат все повече функции. Над 90% от потребителите ни използват приложението за текстови съобщения. Хората планират предварително къде да отидат и кои места да посетят. Все по-често това се случва в дигиталното пространство.

Ilovebulgaria e първият български сайт, който има партньорство с компанията, а логото и е наред с тези на Youtube и световната платформа за резервации на хотели Booking.com. Така България става първата в света със специално приложение, което представя туристическите и услуги във Viber.


Още от рубриката

Връх Руй събира българи и сърби под жаркото слънце

Някога много слабо популярна дестинация, най-западната част на Западна България, там, където се диплят гънките на множество невисоки планини – Завалска, Любаш, Руй, Черна гора, Голо Бърдо, Конявска и други, през последните десетина години се..

публикувано на 15.06.18 в 12:04

Пътешественичката Зорница Шепкова: Впечатлена съм от добрината и отзивчивостта на хората, които срещам, докато съм на път

„След 20 години ще бъдете по-разочаровани от нещата, които не сте направили, отколкото от онези, които сте сторили. Затова вдигнете платната, отплавайте от безопасното пристанище. Изследвайте. Мечтайте. Откривайте.“ Това са думи на американския..

публикувано на 14.06.18 в 11:36

Велосъстезание и богата фестивална програма привличат туристите в регион „Балкания“

Велосъстезание „БАЙКанджии 2018“ ще зарадва любителите на планинското колоездене, които ще посетят Априлци на 2 юни. Посланието на състезанието, което е и своеобразно откриване на туристическия сезон в региона, е да пазим околната среда. Организаторите..

публикувано на 02.06.18 в 09:00