Традиция и съвременност се преплитат в рекламните клипове за българското председателство

Автор:

В навечерието на официалното откриване на Българското председателство на Съвета на ЕС, в НДК показаха рекламните клипове, с които страната ни ще бъде представяна пред останалите страни-членки. Те ще бъдат три и ще се излъчват преди всяка формална или неформална среща, както в София, така и в Брюксел и Страсбург. Какво е тяхното послание обяснява министърът на европредседателството Лиляна Павлова:

СнимкаЕдиният клип, който представяме, се нарича „Това е България“. С него искаме да покажем страната ни на онези наши гости, за които тя е непозната. Вторият клип описва приоритетите на българското председателство, а третият ще покаже известните българи и постиженията, които сме дали на света. Видеоклипът има една основна задача – да преоткрием България като скритото бижу на Европа.


Видеото, посветено на българските таланти, прославили страната ни, все още не е завършено. Неговата премиера предстои след няколко седмици.

Продуцент на клиповете е Димитър Гочев, режисьор – Божидар Велинов. Посланието, което носят, е че няма как да не се влюбиш в страната ни от пръв поглед. Снимките оставят усещането, че са уловили България в четири сезона, макар да са правени преди 10 дни. Главните роли са поверени на актьорите Бойко Кръстанов и Лорина Камбурова. Героите им са двама младежи, които пътуват из страната, опознават нейните традиции, обичаи и срещат нови хора, които ги изненадват със своето гостоприемство и добронамереност. В краткото видео своето място намират и два хилядолетни обичая – нестинарството и кукерските танци. Внимание е отделено на българския фолклор, както и на нашата азбука – кирилицата. Бюджетът за трите клипа, интернет банерите и логото, както и за оригиналната музика, композирана от Красимир Тодоров, е 202 000 лева. Предстои да бъде закупено рекламно време в телевизиите и радиостанциите, в което те да бъдат излъчвани.

Снимки: eu2018bg.bg и БГНЕС

Още от рубриката

На пазар в Кубрат

Неделният пазар в град Кубрат не е обикновено място за пазаруване. На тържището хората си дават среща, обменят информация, получават вести от близките си от чужбина. Тук продавачите-производители имат постоянни клиенти, сред които и много търговци,..

публикувано на 25.04.18 в 10:46

Пачуъркът е хоби и изкуство, което възпитава вкуса

Корените на пачуърка се крият в най-дълбока древност, макар да е прието, че тази техника в нейния съвременен вид се е зародила през XVIII век в Англия. Ето защо названието „пачуърк” идва от английските думи patch – кръпка и work – работа. Това е..

публикувано на 25.04.18 в 08:25

Бесарабските българи в Бразилия: Колко далечни са българските корени?

През 20-те години на ХХ век над 10 000 бесарабски българи от Румъния се преселват в Бразилия. Преселници е имало от всички бесарабски села. Те били агитирани да заминат с примамливи предложения и разкази, че в Бразилия „самуните растат на..

публикувано на 24.04.18 в 11:23