Туризмът – “магическата пръчка“, с която предразсъдъците се стопяват и съседите се опознават

До преди десетина години туризмът в България се свеждаше до посещения на летните курорти на Черно море и зимните ски центрове Боровец, Банско и Пампорово. Културно-историческите дестинации, еко и селският туризъм, религиозният и здравният туризъм бяха почти като блян за туристическото представяне на страната ни. Но сега вече можем да говорим за истински туристически бум, като няма да е пресилено ако кажем, че България е на път да стане новата „туристическа перла“ на Балканите. Тази тенденция намира и чисто цифрово изражение в проценти и приходи. По данни на Министерството на туризма приходите от международен туризъм у нас от януари до юни 2018 г. надхвърлят 1,3 млрд. евро, което е ръст от 9.7 процента спрямо същия период на предходната година. България има огромен потенциал в туризма и за това свидетелства фактът, че той сформира 13 на сто от БВП на страната. Според НСИ за първите 8 месеца на 2018 г. близо 7 млн. чуждестранни туристи са избрали България като туристическа дестинация, което е ръст от 6 процента.

България се възприема като привлекателна туристическа дестинация и има добри позиции в нашия наситен с туризъм регион. Това показват и данни от изследване на "Галъп интернешънъл", направено в периода юни-юли сред представителна извадка в пет ключови за развитието на туризма у нас държави – три големи пазара: Германия, Великобритания, Русия и два съседни пазара: Румъния и Сърбия. 57 на сто от пълнолетните граждани на петте държави отговарят положително на въпроса дали България е привлекателна туристическа дестинация, а 27 на сто отговарят отрицателно. Останалите се затрудняват да отговорят.

Снимка

На въпрос "Как бихте описали общите си впечатления от България?" 80 на сто от посетилите страната ни отговарят положително, като най- удовлетворени са били руснаците, румънците и жителите на Великобритания. България се оказа много интересна и за своите съседи. Класацията за входящ туризъм за шестте месеца на 2018 г. се оглавява от Румъния, следвана от Гърция, а на трето място от балканските държави се нарежда Турция. До 1989 година между България и Турция не можеше и да се говори за туристически поток. Имено непознаването на съседите сега отключи този интерес от страна на Турция към страната ни.

Популярните в южната ни съседка „Балкански турове“ започват или приключват с посещение на София и Пловдив. Турските тур агенции включват масово в пакетите си също Велико Търново, Варна, Несебър, Бургас. Всеки маршрут на турските туристически групи до Румъния минава и през Русе.

СнимкаБългария впечатлява както с богата история и архитектура, така и с добре запазената си природа, казва Бурхан Билен, екскурзовод на турски групи в Балканските страни. София е невероятен град с много зелени площи, хората са спокойни и възпитани, а трафикът и, най- вече, уважението към пешеходците много впечатлява турските гости. В Истанбул цари хаос и шум. Спокойствието тук пленява. София наистина е един европейски град, а Пловдив с право заслужи да бъде Европейска столица на културата през 2019 година. След като се качат в автобуса, много често гостите от Турция възкликват “Аз не съм си представял България такава!“. Те идват с минимални очаквания, а си тръгват заредени само с положителни и незабравими впечатления.  

Туризмът се оказва и “магическата пръчка“, с която предразсъдъците се стопяват и съседите се опознават.

СнимкаГотвим се за много добър зимен туристически сезон, заяви Юсуф Коч, собственик на туристическа агенция за Балканите. Миналата година близо 26 хиляди турски граждани посетиха Банско. Сега сме в очакване на още по-голям интерес. Банско привлича всички любители на зимните спортове както с разнообразие от писти, прекрасна база и инфраструктура, така и с богатата си история и традиции. Тук има над 400 хотела, но и един “жив” град, предлагащ различни културни, музикални, спортни и развлекателни възможности на гостите си. Докато във всички популярни зимни курорти след 17-18 часа туристите се прибират в хотелите си, то в Банско след този час в градската част кипи оживление. Има възможност за боулинг, зимна пързалка, занимания за деца и най- разнообразни програми. В уютните механи може да се насладят на българската кухня, а за любителите на нощния живот градчето предлага приятни места с музика и питие. Това съчетание на зимен курорт с градска среда, история и бит е уникално за цяла Европа. Съотношението между цени и услуги, близостта до Турция и други балкански страни прави Банско изключително популярна зимна дестинация.

По всичко личи, че България ще продължи да се развива като интересна туристическа дестинация, както за съседите, така и за европейският пазар. Расте и туристическият поток от Далечният изток и други по-екзотични за България региони.

Снимки: Севда Дюкянджи, личен архив и БГНЕС
Още от рубриката
Провиралката над село Лиляч, в рамките на мегалитен комплекс.

Провиралките – народно средство за здраве и зачеване

България е малка по своята площ и на картата на Европа понякога по-лесно ще я разпознаете по фóрмата, но не и по името, което липсва. Обаче този, който опознае страната ни, няма как да не признае достойното ѝ място на европейския континент: заради..

публикувано на 07.12.18 в 13:27

България анонсира идеята за създаване на туристическа дестинация „Древни цивилизации“

Две години след първото издание, България отново бе домакин на „Международен конгрес на световните цивилизации и исторически маршрути“. Форумът, организиран от Световната организация по туризъм, събра в столицата над 500 участници от всички..

публикувано на 19.11.18 в 12:40

Обучението на кадрите в туризма е приоритет за ресорното министерство

Наблюдава се недостиг на кадри, както за летния, така и за зимния сезон – заяви министърът на туризма Николина Ангелкова на Междуведомствения съвет за кадрите в туризма. В него участие взе и министърът на труда и социалната политика Бисер..

публикувано на 13.11.18 в 12:13