Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Дигиталната трансформация – новото предизвикателство пред българския туризъм

БНР Новини
Снимка: БТА

Дигиталната трансформация в туризма бе основната тема на дискусия, организирана от Националния борд по туризъм и Министерството на туризма в София. Участие взеха множество експерти и предприемачи, които изложиха своя опит и проблемите, с които се сблъскват, по отношение на налагането и популяризирането на България като „дестинация в четири сезона“ на европейския и световния пазар. Общото мнение бе, че е необходимо актуализиране на националната стратегия за туризма, съобразено с дигитализацията в сектора и новите IT реалности. Зам.-председателят на Националния борд по туризъм Мартин Захариев напомни и за други належащи промени, забавяни с години, които пречат за развитието ни като туристическа дестинация:

Нужно е ново картографиране на дигиталното представяне на нашите екомаршрути – пешеходни, вело или конни, а също и спа, и винените дестинации. Необходима е разработката на съвременен интернет сайт със собствена резервационна система, редизайн на профилите на страната в социалните мрежи, регулярна актуализация на информацията в официалния ни туристически портал, създаване и поддръжка на информационно-рекламни точки на основните входни пунктове на страната. Особено важно е планирането и осъществяването на онлайн кампании за популяризиране на различните видове туризъм например – фестивалния. В България има близо 370 фестивала, което е огромен магнит за наши и чуждестранни туристи. Не на последно място трябва да е партньорството с мобилните оператори, което да позволи рекламата на България като дестинация например със съобщение, което да поздравява с „добре дошли“ всеки чужденец, пристигнал у нас.

Международни изследвания сочат, че през 2017 година 46 на сто от туристите в Европа са организирали своята ваканция онлайн. Прогнозите са, че през следващите 2 години тези проценти ще достигнат до 60. Това се дължи най-вече на доброто представяне и засиленото присъствие на държавите, презентиращи своите туристически услуги и забележителности онлайн. Министерството на туризма съзнава важността на онлайн присъствието, като усилено работи в тази посока. За това свидетелства успешният, по думите на министър Ангелкова, проект за мобилното приложение I love Bulgaria, съдържащ информация за туристически обекти и забележителности от всички области на страната. Приложението се използва активно от 16 000 души месечно. Министърът на туризма анонсира и една нова услуга, създадена в полза на бизнеса:

Независимо от това, че Министерството на туризма е едно от най-младите, то ще бъде една от първите администрации, които ще позволят на бизнеса, освен електронен подпис, да използва и лицева идентификация, така че документите, които подават, да могат да се оформят и през смарт телефоните. Това ще улесни предприемачите и инвеститорите, а предоставянето на различните административни услуги ще става за много по-кратко време. Бета-версията на тази услуга, ще представим в средата на ноември.

За да отбележи забележимия принос в развитието на туризма на различни институции и общественици по подобаващ начин, Националният борд по туризъм избра да закрие събитието с връчването на годишните награди за най-съществен принос в областта. Отличието представлява статуетка, на която е изобразена монета с роза. Символът не е избран случайно, тъй като именно това великолепно цвете е украсявало монета, открита край Казанлък и датирана от 389-356 г. пр. Хр. Сред наградените бяха общините Казанлък и Поморие, както и няколко национални всекидневника заради техни кампании, свързани с популяризирането на различни туристически обекти и опазването на културното наследство.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

"А place of many stories" – южното ни Черноморие с нов рекламен клип (ВИДЕО)

"А place of many stories" или "Място с много истории“ – така се нарича най-новият клип, който рекламира възможностите за летен отдих и развлечения на южното ни Черноморие. Видеото е насочено предимно към пазарите във Великобритания и Средна Европа и..

публикувано на 31.03.24 в 09:10
 През 19 в. наричали град Елена „българският Витлеем”

Еленски бут, фестивален туризъм, романтика и чиста природа – опознайте град Елена и околностите

Еленският Балкан се радва на нестихващ туристически интерес не само от сънародниците ни, но и от много чужденци. Някои от тях дори се заселват тук за постоянно, превръщайки се в част от местния колорит. Дойде ли краят на седмицата, хотелите в град..

публикувано на 26.03.24 в 10:35

Засилен интерес към Черноморието за Великденските празници

Хотелиерите по морето вече се подготвят за новия туристически сезон. Засилен е интересът на български и чуждестранни туристи, главно от Румъния, към нашето Черноморие за Великден, който тази година ще отбележим на 5 май, съобщи БНТ. Тази година първите..

публикувано на 24.03.24 в 12:10