Студент по астрономия от Шуменския университет откри нов астероид

Четвъртокурсникът Сунай Ибрямов  в специалността “Астрономия” в ШУ “Еп.К. ПРеславски” откри нов астероид в рамките кампания а Пан-Старс - част от проекта на НАСА „Астероиди убийци”. Небесното тяло е  от основния астероиден пояс между планетите Марс и Юпитер. Съобщението за откритието се получи на 31 март от Директора на програмата проф. д-р Патрик Милър. В писмото си д-р Милър поздравява откривателя и уточнява: „Астероидът се намира на разстояние 2,8 астрономически единици от Слънцето (това разстояние е почти 3 пъти по-голямо от средното разстояние между Земята и Слънцето). След изчисляването на точната орбита, откривателят му г-н Ибрямов може да предложи име на астероида”. Сунай е студент по астрономия във Факултета по природни науки, инициатор е за създаването на Студентското астрономическо общество в Шуменския университет и е първият му председател.

Художник и хореограф предложени за почетни граждани на Шумен

Осем състава са представили Шумен в чужбина от началото на годината, стана ясно на заседанието на Постоянната комисия по култура при Общинския съвет. Ансамбълът за народни песни и танци „Мадара” е участвал във фестивали в Португалия и Черна гора, ансамбъл „Шумен” - в Чехия и Турция, групите „Лудоселци”- село Дибич и „Задявка” - в Македония, детските..

публикувано на 20.09.17 в 16:54

Хор „Бодра песен“ обявява прием

Шуменският хор „Бодра песен“ обявява прием за детската вокална група и за подготвителната си група. Набират се деца на възраст от 5 до 11 години. Прослушванията ще бъдат на 20, 21, 27 и 28 септември в сградата на Общинския детски комплекс, между 17 ч. и 19 ч.

публикувано на 20.09.17 в 16:35