Той разясни, че сновните капани са т. нар. фалшиви черни петъци. Има масирана рекламна кампания, според която на определена дата ще има намаление на определени стоки, но съответно на тази дата въпросните артикули липсват. Но тъй като потребителят е в магазина, ако не е внимателен спрямо тези уловки, все пак си тръгва с някаква покупка.
Другият капан са т. нар. недействителни отстъпки. Търговецът обявява определена отстъпка, която реално погледнато е недействителна, защото артикулът никога не е бил продаван на по-високата цена, каквото е и изискването в закона – един месец преди това стоката да е била продавана на старата, по-висока цена.
Още един капан са реалните намаления, които са без печалба за потребителя. Даден търговски обект има доста по-високи цени на определени артикули. "Да, те правят някакво намаление през определени дни, но реално тяхната цена не е по-ниска, отколкото в другите търговски обект", поясни Константин Райков.
Следващият капан е анонсът за бомбастични намаления, който кара хората да отидат да пазаруват. Потребителите не могат да обиколят всички магазини и затова селектират стоките по процент намаление, но трябва да бъдат внимателни, защото 70 % не винаги означава 70%.
Можем също да се подведем и заради т. нар. „ намаление в намалението“, когато преди е имало намаление 20%, а по време на черен петък има 50% и потребителят остава с впечатлението, че намалението е 70% . Тука пак не се спазват основните законови изисквани, че преди да има едно намаление или двете отстъпки да бъдат съвкупни, трябва стоката да се е продавала на старата цена един месец. В доста от случаите на етикета липсва старата цена и човек остава объркан дали има намаление и дали закупената стока е с намалена цена.
Заради многото уловки и нелоялните търговски практики, експертите на КЗП ще извършват проверки в големите търговски обекти, сигнал можем да подадем и на тел:. 0700 111 22, както и можем да подадем жалба чрез мобилното си устройство.
Доколко пък е обосновано да теглим кредит, за да пазаруваме по време на подобни кампании с големи намаления – чуйте от разговора на Катя Василева с Константин Райков от КЗП.
Завършва седмицата, в която коментатори на "Форум" бяха социологът Мила Минева и Матю Стоянов, по-известен като рапърът Жлъч. В последния работен ден ангажимент остави на дистанция Жлъч, но се включи с мнение по телефона. Сред акцентите, които детайлно коментира Мила Минева (както и Жлъч от Стара Загора), бяха: Българското..
Фондация "Програма Генерация" помага на деца без родители чрез менторска програма и набиране на средства за по-добър старт в самостоятелния им живот. Мисията е те да бъдат предпазени от декласиране и да получат подкрепа в професионалния им път, за да станат пълноценни хора за себе си и останалите в общността. Усилията на фондацията са..
Над 180 хил. украински бежанци са получили временна закрила в България след избухването на войната през 2022 г. В момента на територията на страната пребивават 72 хил. души . Тези факти говорят, че България е по-скоро транзитна дестинация за украинците. Това отбеляза пред БНР-Радио София Иво Желев - експерт-анализатор, след..
Израелско нападение в Иран Тази сутрин израелската армия е нанесла удар в Иран в отговор на баража от ракети и дронове срещу Израел миналия уикенд. Не се знае все още какви са щетите, но намерението е било да се изпрати послание, че Израел има възможността да нанася удари в Иран. Погледите са насочени към реакциите. Съединените..
Оправдаха се опасенията за масово поскъпване след приемане на еврото за валута в Хърватия , съобщи пред БНР-Радио София оттам журналистката Диана Гласнова , главен редактор на сп. "Родна реч". Поскъпването беше обусловено от превръщането на предишната национална в евро, както и от закръгляването нагоре от страна на търговците. Освен..
За фотографията и визуалната култура, разказва книгата на Сюзън Зонтаг "За фотографията". Тя беше представена в предаването "Радиокафе" от издателя Гергана Димитрова. Преводът е на Христина Кочемидова и Юлиан Антонов. Има ли нужда от фотография в епохата в, която всеки уж е фотограф? "Нашата визуална култура се е оформяла..
"Веднъж прекосиш ли океана" е театрален вербатим моноспектакъл на Мартина Новакова с премиера за България. Това е полет от София до Ню Йорк, на който шестима души пътуват в едно тяло. Какво е да емигрираш? Как пресъздаваме културата си в чужда страна? Какъв образ бихме искали да има България в чужбина? Каква е ролята на изкуството във всичко..