Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80

Здраве и стил на живот - избрано от печата

Центровете за спешна медицинска помощ в страната работят с наполовина по-малко лекари от необходимото. Близо 200 са незаетите щатни бройки в тях, пише МОНИТОР. За град, като столицата трябва да имаме 80 екипи, но сформираме между 12 и 14, каза говорителят на ЦСМП за София – град и област Катя Сунгарска. 108 са свободните места за лекари там, 7  за фелдшери, 11 за медицински сестри, 21 за шофьори. В Кюстендил, който е район с много отдалечени и трудно достъпни селца с по няколко обитатели, Центърът за спешна медицинска помощ е обявил в бюрото по труда 14 свободни места за лекари. в него, заедно с медицинските сестри, фелдшерите и шофьорите, работят 211 човека, казаха от там.

От 2020 г. НАП ще попълва данъчните декларации за доходите на гражданите. Данъкоплатците ще може да проверяват по електронен път с персоналния си идентификационен код (ПИК) попълнените формуляри и ще дописват доходи, за които приходната агенция няма информация, съобщава СЕГА. Конкретните правила как ще става това обаче предстои да бъдат уточнени. "Вече има гласувана законова възможност приходната агенция да събира необходимата информация от работодателите за платените доходи по трудови и граждански договори и за авансово удържаните данъци и осигуровки", обясни вчера говорителят на НАП  Росен Бъчваров. Фирмите ще трябва да предоставят на НАП през февруари идната година специална справка за изплатените доходи, а до края на март НАП ще попълни данъчните декларации на гражданите въз основа на тези данни. Хората обаче ще трябва да впишат доходите си от наеми, рента, дивиденти и други източници, различни от трудова дейност.

Комисията по транспорт в Европейския парламент отхвърли част от предложените рестрикции за транспортните фирми, заложени в плана “Мобилност”, пише ТРУД. Това се случи, докато под прозорците на еврочиновниците протестираха 800 български превозвачи, подкрепени от колегите си от Румъния, Полша, Литва и Унгария. На заседанието на комисията бяха отхвърлени двата доклада – за командироването на работниците и за почивката в кабината на камиона. Третият доклад – за връщането на превозното средство на всеки 4 седмици, получи одобрение. Според евродепутати обаче той противоречи на решението, взето по време на Съвета на транспортните министри от ЕС в началото на декември. Без да бъдат приети и трите доклада, пакетът няма как да влезе за разглеждане в пленарната зала на Европейския парламент, коментира за “Труд” от Брюксел евродепутатът Ангел Джамбазки.

Положението по пакета „Мобилност“ в Брюксел стигна до патова ситуация. На заседанието на Комисията по транспорт и туризъм в Европейския парламент бяха отхвърлени предложенията, както на нашите евродепутати за компромис, така и на докладчиците по пакета, информира по темата МОНИТОР. Единственото прието бе това на немския евродепутат Исмаил Ертуг, предвиждащо камионите да се връщат на всеки четири седмици. То обаче вече беше отхвърлено от Съвета на министрите. Заради създалото се положение се свика спешно заседание на координаторите на комисията, стана ясно от изявление на шефа й Карима Дели. То се състоя по-късно днес. На него трябваше да се реши, кое от пакета и дали изобщо самият пакет ще влезе за гласуване в пленарната зала на Европейския парламент. Въпросното решение обаче се отложи за 21 януари.

Ситуацията около правилата за работа на автотранспортния бранш в ЕС съвсем се заплете. Транспортната комисия в Европарламента отхвърли вчера част от спорните правила в пакета "Мобилност 1", срещу които превозвачите ни протестират, продължава темата и СЕГА. Но прие, че и шофьорите, и камионите трябва да се прибират у дома на всеки четири седмици, което е особено неприемливо за българския бизнес. Българските политици обявиха това развитие за победа, макар че решения на практика няма, очертава се само временно отлагане, а планът "Макрон", който трасира промените, попадна в патова ситуация. Синдикатите от западноевропейските страни моментално се мобилизираха и започнаха протестни действия с искане правилата да бъдат приети възможно най-бързо. Докато депутатите обсъждаха текстовете, на площада пред Европарламента в Брюксел стотици представители на автобранша от Източна Европа протестираха срещу дискриминационните текстове, които обслужват западните компании и разделят ЕС на „ядро“ и „периферия“. Сред тях се наредиха и куп политици. "Вие извоювахте тази победа, вие ни помогнахте", с тези думи Андрей Новаков (ГЕРБ) поздрави множеството на площада.