Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Венцислав Костов:

Регулирането на достъпа от самите потребители е бъдещето на социалните мрежи

Рекламата в социалните мрежи се превърна в ключов елемент от маркетинговите кампании на много фирми през последните години. Огромната аудитория, добрите възможности за таргетиране, както и достъпните цени я превърнаха в предпочитан рекламен инструмент.

Венцислав Костов е една от основните фигури в онлайн рекламата у нас. Той е управител и основател на българското представителство на международна медийна рекламна мрежа, която е официален партньор по продажбите на реклама в България за много от социалните мрежи, включително Facebook и LinkedIn.

България е доста напред в световен мащаб от гледна точка на навлизане на социалните мрежи и в това отношение е много близо до западните страни. Над 70 процента от всички българи ползват социални мрежи. При такова голямо покритие се получава достъп за маркетингово таргетиране до 80-90 процента от платежоспособните потребители чрез този тип медии.

Венцислав КостовРекламата в социалните мрежи има своята специфика. Тя използва рекламни формати, които наподобяват потребителското съдържание. Поради това тя е много мощна и заобикаля известни предразсъдъци като традиционната реклама. Възниква, обаче, въпросът до каква степен това трябва да се експлоатира и как да бъдат защитени потребителите. Този вид реклама подлежи на същия контрол, какъвто се налага и върху потребителското съдържание. Платформите за реклама в социалните мрежи много често могат да блокират реклами, които са със съмнително съдържание, неотговарящо на обявената политиката. Затова и Венцислав Костов съветва рекламодателите да се обръщат към консултант, за да са сигурни, че съдържанието на рекламите, които ще публикуват, ще отговаря на политиката на дадената социална мрежа.

За всички е ясно, че социалните мрежи разполагат с много информация за потребителите, като те не я споделят в "прав текст" с рекламодателите, но могат да ги насочват към определените социодемографски групи. Това е основен фактор за доброто тясно таргетиране - фундаментален принцип в съвременното рекламиране.

Хубавото в социалните мрежи е, че имат функционалности, чрез които потребителите все по-лесно успяват да контролират съдържанието, което публикуват, и да регулират точните хора, които да имат достъп до това съдържание, което е бъдещето на социалните мрежи, изтъкна в заключение Венцислав Костов. 


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

"Форум", 19.04.24: Феминистките застрашават ли привилегиите на мъжете?

Завършва седмицата, в която коментатори на "Форум" бяха социологът Мила Минева и Матю Стоянов, по-известен като рапърът Жлъч. В последния работен ден ангажимент остави на дистанция Жлъч, но се включи с мнение по телефона. Сред акцентите, които детайлно коментира Мила Минева (както и Жлъч от Стара Загора), бяха: Българското..

публикувано на 19.04.24 в 18:25

Нова възможност за децата в нужда

Фондация "Програма Генерация" помага на деца без родители чрез менторска програма и набиране на средства за по-добър старт в самостоятелния им живот. Мисията е те да бъдат предпазени от декласиране и да получат подкрепа в професионалния им път, за да станат пълноценни хора за себе си и останалите в общността. Усилията на фондацията са..

публикувано на 19.04.24 в 17:48
Иво Желев

Иво Желев: Не знаем достатъчно за украинските бежанци, за да им помогнем за интеграцията

Над 180 хил. украински бежанци са получили временна закрила в България след избухването на войната през 2022 г. В момента на територията на страната пребивават 72 хил. души . Тези факти говорят, че България е по-скоро транзитна дестинация за украинците. Това отбеляза пред БНР-Радио София Иво Желев  - експерт-анализатор, след..

публикувано на 19.04.24 в 17:11
Светът е настръхнал от възникналия конфликт между Израел и Иран

Седмицата в САЩ: Израел, Иран, Украйна, Тръмп

Израелско нападение в Иран Тази сутрин израелската армия е нанесла удар в Иран в отговор на баража от ракети и дронове срещу Израел миналия уикенд. Не се знае все още какви са щетите, но намерението е било да се изпрати послание, че Израел има възможността да нанася удари в Иран. Погледите са насочени към реакциите. Съединените..

публикувано на 19.04.24 в 15:57
Хърватският премиер Андрей Пленкович

Година и 3 месеца след влизане в еврозоната, в Хърватия цените са удвоени

Оправдаха се опасенията за масово поскъпване след приемане на еврото за валута в Хърватия , съобщи пред БНР-Радио София оттам журналистката Диана Гласнова , главен редактор на сп. "Родна реч". Поскъпването беше обусловено от превръщането на предишната национална в евро, както и от закръгляването нагоре от страна на търговците. Освен..

публикувано на 19.04.24 в 15:24
Гергана Димитрова  и Даниел Ненчев -

"За фотографията" на Сюзън Зонтаг - писана преди съвремието ни, важна и до днес

За фотографията и визуалната култура, разказва книгата на Сюзън Зонтаг "За фотографията". Тя беше представена в предаването "Радиокафе"   от издателя Гергана Димитрова. Преводът е на Христина Кочемидова и Юлиан Антонов. Има ли нужда от фотография в епохата в, която всеки уж е фотограф? "Нашата визуална култура се е оформяла..

публикувано на 19.04.24 в 15:16

"Веднъж прекосиш ли океана" с премиера за България

"Веднъж прекосиш ли океана" е театрален вербатим моноспектакъл на Мартина Новакова с премиера за България. Това е полет от София до Ню Йорк, на който шестима души пътуват в едно тяло. Какво е да емигрираш? Как пресъздаваме културата си в чужда страна? Какъв образ бихме искали да има България в чужбина? Каква е ролята на изкуството във всичко..

публикувано на 19.04.24 в 14:34