Астрономи откриха черна дупка, близо до Млечния път

Снимка: Архив

Японски астрономи откриха доказателства за огромна черна дупка, която е сто хиляди пъти по-масивна от Слънцето, в облак от газ близо до центъра на Млечния път, съобщи в. "Гардиън".
Ако откритието бъде потвърдено, тази черна дупка ще е втората по големина в галактиката ни, след Стрелец А, която е в самия й център.
Астрономите от университета Кейо са открили доказателства за новия космически обект, когато са насочили мощния телескоп "Алма" в пустинята Атакама в Чили към газовия облак с надежда да изучат странното движение на газовете. Те се движели със съвсем различни скорости, за разлика от газовете в други междузвездни облаци. Наблюденията на астрономите показали, че молекулите в елиптичния облак, който е на 200 светлинни години от центъра на Млечния път и е широк 150 трилиона километра, се задвижват от огромни гравитационни сили. Най-вероятната причина, според компютърните модели, е да има черна дупка с диаметър 1,4 трилиона километра.
Хипотезата, че това е черна дупка, беше потвърдена от характерни радиосигнали, излизащи от центъра й.
"Това е първото регистриране на кандидат за черна дупка от среден клас в галактиката Млечния път" - каза Томохару Ока от екипа, предава БТА.

Още от категорията

Там, където щастието съществува

Те са пътуващи, мечтаещи и усмихнати хора. Александра и Иван са родом от Пловдив и Стара Загора. Александра е завършила актьорско майсторство, но в крайна сметка решава да последва мечтата си и заминава на пътешествие с Иван, който дълго време живее и..

публикувано на 19.01.18 в 16:08

Нова книга разкрива тайнствени кътчета из България

От 18 часа в Къщата на Архитекта в Стара Загора ще бъде представена новата книга на Боряна Кръстева „Мистични разходки из България за не/обикновени пътешественици“ . Младата авторка се определя като пътешественик по душа и разказвач по..

публикувано на 19.01.18 в 13:17

"Зелени балкани" и МОС - заедно за довроволчеството

Спасителен център за диви животни "Зелени балкани" и Младежки общински съвет , Стара Загора започват съвместна дейност през новата 2018 година. Около 100 доброволци и стажанти годишно вземат участие в дейностите на центъра, но оперативният управител..

публикувано на 16.01.18 в 12:35
Виктория и Велислава (от ляво надясно)

Навигаторът Велислава Павлова: „Сезон 2017 бе най-успешният за мен досега!“

Екипажите на Hyundai Racing Trophy Симеон Симеонов/Йордан Йорданов, Денис Станчовски/Младен Карчев и Виктория Гъркова/Велислава Павлова окупираха първите три места в клас RC5 в Националния рали шампионат на България 2017 г. Трите екипажа на Hyundai..