Нови 38 астероида откриха студенти от Варна

| обновено на 12.10.17 в 12:12

Нови 38 астероида откриха студенти от Висшето военноморско училище „Никола Вапцаров” във Варна.

Може ли да предотвратим евентуален сблъсък на астероид със Земята ... да се предпазим в случай на подобен неприятен сценарий?...

Отговор на тези въпроси даде в интервю за Радио Варна доц. д-р Веселка Радева от Планетариума на ВВМУ - Варна пред Даниела Стойнова.

- Как може да се предпазим от сблъсък с астероид?

- Ние трябва доста предварително да сме го открили, но не за да го унищожим, защото ако ние го взривим, на Земята ще падат хиляди огнени малки парчета.

- Обаче мънички?

- Мънички, но много опасни, затова не трябва да се унищожава такъв обект. Има различни сценарии за спасяването ни. Например взривяването близо до астероида на някаква бомба, като взривната вълна ще го отмести от орбитата си и той няма да стигне до Земята. Има много готови проекти, просто астрономите, които се занимават с астероиди са много малко. В България сме едва 3-4 души.

- А какво открихте сега - новооткрити астероиди?

- Това са предварителните открития от наблюдателните кампании. Имаме рекорд - 38 астероида, открити от студенти от Висшето военноморско училище във Варна, от Студентското астрономическо общество и от Студентското космическо общество.

Ще има ли астероид, кръстен на Варна? Чуйте в прикачения звуков файл от интервюто на Даниела Стойнова с доц. д-р Веселка Радева:

Слънцето - наш приятел или враг?

Безспорен факт e, че в разумни дози слънцето е полезно и важно за нашето здраве. Неговите ултравиолетови лъчи играят основна роля в синтеза на витамин D, който помага на калция да се усвои пълноценно от костната система. Ултравиолетовите лъчи благоприятстват лечението и на някои кожни заболявания, но прекалено дългото излагане под слънцето..

публикувано на 18.07.18 в 13:31
Върбан Петков

От Варна до Елбрус - най-високия връх в Европа

Изкачване на върховете Казбек и Елбрус в Кавказ ще предприемат членове на ТД „Владислав Варненчик“. Групата включва  - Красимир Керчев, Цветалин Цонев, Недялко Недялков и Върбан Петков. Те тръгват от Варна на 19 юли, а връщането им е планирано за 1 август. Връх Казбек е висок 5033 м. Той ще бъде спирка за аклиматизация на групата,..

публикувано на 18.07.18 в 05:45

В ловешко село произвеждат "жив шоколад"

„Жив” шоколад произвеждат в ловешкото село Дойренци Любомир Христов и съпругата му - бивши IT специалисти. Даниела Стойнова разказва за специалната технология и за смисъла да предпочетеш селото пред шума на големия град: Шоколадът се прави от сурови зърна, без термична обработка. Те се мелят в гранитна каменна мелница за 48 часа, след което..

публикувано на 14.07.18 в 14:44

Бабините черги влизат в дома ни?

На съвременното в изработката на тъканите черги залага Росица Станева от Варна. Използва само естествени материали. На нейния стан са сядали стотици хора, които искат да опитат как нашите баби са изтъкавали и дрехи, и черги, и завивки. Тя е зад хоризонталния стан вече 8 години, била е ученичка на Дария Апостолова, а преди това е завършила и..

публикувано на 12.07.18 в 17:20

Как да съхраним коженото яке през лятото?

Да обичаш   миризмата на кожа и да изпитваш удоволствие от това да я обработваш – това прави почти 40 години Ангел Зарев. Той е доктор на науките и има патенти за това как да се обработват по-качествено и бързо кожените изделия. Преди години имал сериозен бизнес в бранша, а днес ремонтира повредени чанти и якета или дава нов живот на..