Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Защо Варна остана без уникалното съоръжение "Водно конче"?

5
Пламен Климов до потребител на "водоното конче"
Снимка: Пламен Гутинов

Създателят на първата в България рампа за достъп до морето на хора в инвалидни колички Пламен Климов е някогашен национален състезател по конна езда. В Германия дълги години работи в база за терапевтична езда и днес той се е посветил на рехабилитация за хора с увреждания чрез хипотерапия в родината. На него Варна дължи два пъти златния медалист в ездата от Спешъл олимпикс геймс в Лос Анжелис'2015 Велико Великов. Г-н Климов защо Варна остана без уникалното съоръжение "Водно конче"?

Не мога да отговоря на този въпрос, защото това което се изискваше от нас, нашата идея, нашата амбиция и отдадеността да просъществува тази инициатива, ние го направихме. Оттам нататък то беше подложено на няколко вандалски действия и разрушено. Не разбрахме по каква причина, не получихме и подкрепата на организации занимаващи се с хора със специални потребности. Единствената подкрепа, за която съм безкрайно благодарен и която ми дава надежда, че в България нещата не са толкова зле, бе от областната администрация.

Сега предстои кампанията „Достъпна България” на Комисията за защита от дискриминация и областните администрации ще трябва да задължат концесионерите на плажове да осигурят достъп на хората с увреждания до морето. Какъв е пътят за устойчивост на такива инициативи, според вас?

Тази интеграция се случва само и единствено по време на мероприятия, по някакви поводи, а през другото време мисля, че това изостава. Не искам да бъда саркастичен и да отправям упреци към който и да е. Докато всеки, който се занимава с подобни неща не ги приеме за своя кауза, не мисля че някой може да го застави. И след това те ще бъдат унищожени... Не знам. Тъжно е.

Сега, като бъде възложено на концесионерите да създадат тези съоръжения на плажа, дали няма да просъществуват по-дълго във времето?

Дай боже, нещата да имат напредък в тази насока. Варна има много на брой концесионери, достатъчно места, където да бъдат изградени и такива и други подобни съоръжения.

„Водното конче” просъществува точно една седмица – беше открито на 20-ти юли и на 27-ми (2015 г.) откраднаха соларния панел, който го захранваше. Видеонаблюдение ли е възможната охрана?

Дори и това. Макар че, мисля че нещата са по-дълбоки. Не знам дори как да разсъждавам на тази тема. Може да се опази, но ако има воля.

А вие как продължихте?

„Водното конче” беше една част от поставените цели на фондацията  „Център за рехабилитация посредством хипотерапия, терапевтична езда и зоотерапия“. Продължихме работата си с терапевтичната езда и хипотерапията, защото помагат на много хора.

Вече сте в София, от 2016 г. 

Да, Варна не можа да отговори на изискванията, пак е трудно. Навсякъде нещата се случват трудно и аз не искам да обвинявам един или друг град. Във Варна де факто подготвихме и излъчихме два пъти златния медалист в ездата от Спешъл олимпикс геймс. Просто в София мащабите са по-големи. Продължаваме с ездата за любители да сбираме средства за да продължава работата ни в хипотерапията.

Очертава ли се нов шампион от работата ви в столицата?

В момента подготвяме трима души за участие в параолимпийските игри в Токио 2020 г. Но всеки човек в подобно положение, който е започнал заниманията си и е върху коня е вече шампион!


Комисията за защита от дискриминация (КЗД) започва кампания под наслов "Достъпна България", чиято цел е да се осигури масова достъпна среда за хората с увреждания. Кампанията започва в Международния ден на хората с увреждания и ще остане отворена до достигане на поставените цели. В България по данни на Националния статистически институт с призната трайно намалена работоспособност или със степен на увреждане са около 500 000 души, от които 10 000 са деца. Значителна част от проблемите на тези хора са свързани с недостъпната архитектурна среда. Като част от подкрепа на кампанията би била подаваната информация от граждани от цялата страна за недостъпна архитектурна среда, която може за бъде пращана на email: kzd@kzd,bg, и по тел. 02/807303.





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

ВИЖТЕ ОЩЕ
Факсимиле от проекта за трасе на лекото метро във Варна, публикуван в сайта на Община Варна

Арх. Христо Топчиев: Проектът за бул. „Цар Освободител“ дава приоритет на автомобилите

Разширението на бул. „Цар Освободител“ беше припознато като приоритетно за реализация и от новия екип на Община Варна. Предвидено е да се прави със смесено финансиране, общинско,  държавно и европейско, а най-вероятно и по Плана за възстановяване и устойчивост (ПВУ). П о този повод днес от администрацията организират  обществено обсъждане,  от..

публикувано на 24.04.24 в 07:58

Ани, която бяга с кауза и заразява с добро!

Да бягаш с кауза, за да помогнеш на друг. Това прави от близо две години Анна Христова, която е успешен маркетинг специалист. Макар и със сериозен дефицит на желязо, чисто здравословно, Анна се мобилизира, за да продължи да бяга с кауза и да заразява с добро още повече хора от своето обкръжение. Тя участва в маратони и полумаратони в..

публикувано на 23.04.24 в 16:08
Анна Заркова

Анна Заркова за събитията от убийството на Луканов и сега: Паметта ни се трие като червило с изтекъл срок на годност

Журналистът Анна Заркова ни връща към убийството на бившия премиер Андрей Луканов с новата си книга "Смъртта на Бялата лисица". Казва, че историята ѝ не е абсолютната истина, но е достоверен разказ, в който всички герои са истински личности - с изключение само на един - предполагаемият убиец. Неговата история е измислена, но в резултат на сериозни..

публикувано на 23.04.24 в 08:30

Проф. Милчо Лепоев: Дали да има леко метро зависи от пътникопотока

Инвестицията в леко метро е първоначално по-голяма, когато се прави подземно, после за поддържането се дават по-малко средства. Когато се прави по открит способ първоначалната инвестиция е по-малка, а след това за поддържане е по-голяма сумата. Именно това е работата на експертите в този Експертен съвет да намерят оптималното, което е..

публикувано на 22.04.24 в 08:15
Илин Димитров

Илин Димитров: Има голяма вероятност заради въздушния Шенген да останем без чуждестранна работна ръка през летния сезон

Туристическият бранш и това лято ще бъде изправен пред проблема с липсата на кадри и това не е новина. Това каза в обзорното предаване на РВ „Позиция“ Илин Димитров, съветник на президента Румен Радев по туризъм, образование и култура. „При вноса на кадри тази година е пълна каша, защото Шенген по въздух, позволява на всички, които влизат в..

обновено на 20.04.24 в 15:34

Alexander Krull (LEAVES' EYES, ATROCITY): Иска ми се холивудските филми за викингите да са по-достоверни

Интервю с Alexander Krull (LEAVES' EYES, ATROCITY) Творческият път на LEAVES' EYES започва преди 21 години. В групата се преплитат съдбите на музикантите от ATROCITY. Няма да сгрешим, ако кажем, че ATROCITY е тяхната по-мрачна, а LEAVES' EYES – по-нежна страна. LEAVES' EYES издадоха „Myths of Fate”, заради който идеологът зад двете групи..

публикувано на 20.04.24 в 15:15

Лекото метро по бул. "Цар Освободител" може да се замени и от електрически автобуси, ако е целесъобразно

"Лекото метро" във Варна ще бъде предимно „потопено“, а не повдигнато чрез колони. Шумовото натоварване ще бъде многократно намалено. Това предвижда проектирането на разширението на варненския булевард „Цар Освободител“ според инж. Кольо Червенков. Като част от инженерния екип в проекта, в обзорното предаване на Радио Варна „Позиция“, Червенков..

публикувано на 20.04.24 в 15:03