Уникални чанти от стари дрехи произвеждат деца в социално предприятие във Варна

9
Дияна Дянкова, дир.на ЦНСТ "Изгрев"
Снимка: Радио Варна

Ново социално предприятие отвори врати във Варна този месец. Зад създаването му стои екипът на Центъра за настаняване от семеен тип „Изгрев”, а идеята е на Антоанета Попхлебарова, която създаде варненската доброволческа организация „Делфините” към международната неправителствена организация „People to People International”.

В ЦНСТ „Изгрев” живеят 25 деца, изоставени от родителите си. Те си делят две къщи в общ двор. Децата са на възраст от 11 до 20 години.  Всички имат родители, но повечето са изоставени, а други отнети от социалните служби по преценка, че семейната среда е неподходяща за детето.

Има и истински щастливи мигове. Като този, в който братче и сестриче се връщат да живеят при майка си, успяла някак да си намери работа и да осигури приличен дом на децата си. Всички мечтаят това да им се случи, защото и най-бедният дом е желан, когато в него живееш с майка си.

Някои от децата в ЦНСТ „Изгрев” вече шият на шевна машина. Тя е много важна за дейността на социалното предприятие, в което основни работници са децата. Произвеждат чанти, тип торба, от стари дрехи. Първият им базар във Варна премина при голям успех. А социалното предприятие вече има клиенти и извън морската столица.

Снимка

"Чантите са уникални, защото нито една не се повтаря.", каза за Радио Варна директорът на ЦНСТ "Изгрев" Дияна Дянкова. Със спечелените пари ще бъдат покривани различни нужди – празнуване на рождени дни или други празници, пари за транспорт, плащане на такси за спорт и др.

"По-важното е, че децата ще придобият трудови навици.", каза още Дияна Дянкова.

Цената на една чанта е 15 лв. От първия базар са събрани 176 лв. Сега изпълняват поръчка за 10 торби, която са получили през фейсбук страницата им „Изгрев - направено от детски ръце, купено със Сърце”.

Деца и преподаватели са си поставили за цел да ушият 100 торби до Нова година. За сега ушитите чанти са 50. Търсят пространство във Варна, където да изложат готовата продукция за продажба.

И другата цел, която са си поставили е – торбите да бъдат толкова хубави и уникални, че хората да искат да си ги купят заради качеството и заради уникалността, а не от съжаление.



Галерия