"Ало, ало" в асансьора или стоп от движение

Агенцията за метрологичен и технически надзор ще спира всички асансьори, в които няма вградени устройства за телефонна връзка при авария. Изискването бе наложено от европейска директива и влезе в сила от 3 януари. Започват ли проверки по изпълнението на тези норми и какво е състоянието на съоръженията в Българския Северозапад - това попитахме инж. Валентин Маринков, председател на Българската асансьорна асоциация. 

"Асансьорите стават все по- ненадеждни, като главната причина за това е, че собствениците не се грижат за собствената си безопасност. Когато една фирма предложи оферта за поддръжка, най- често собствениците се отказват и в крайна сметка нещата стават все по- зле. Единственото превозно средство, което вози най- масово хора в България е асансьорът, а неговата поддръжка е най- лоша. В Северозападна България, за съжаление, много асансьорни техници си смениха професията и аз прогнозирам, че в близките 7 години няма да има кой да поддържа съоръженията" - каза Валентин Маринов

Асансьорът е техническо средство, което се е превърнало в част от нашето ежедневие. Неговата безпроблемна експлоатация зависи от правилната му и постоянна подръжка. Безопасни ли са асансьорите, които ползваме - попитахме Емануела Фролошка, учредител на Фондация "Асансьорна безопасност". 

"Безопасността на асансьорите зависи от професионализма на асансьорните техници, но не бива да забравяме и личната и персонална отговорност на всеки един от нас. Предстои поредната регулярна среща с Държавната агенция, на която отново ще бъде обсъдена безопасността ни в асансьорите. Агенцията обаче носи отговорност за обществените сгради, а в частните домове отговорността е на живеещите там граждани" - каза Емануела Фролошка.


Няма да има повече гратисен период, тъй като той беше достатъчен - 2 години и 3 месеца, за да може да се сложат тези разговорни устройства, посочи главният директор на Инспекцията за държавен технически надзор Нели Карипова пред БНР. По данни на Българската асансьорна асоциация 90% от асансьорите не разполагат със задължителните устройства за връзка с поддържащите фирми. Собствениците на апартаменти трябва да поемат разходите по оборудването с телефон. Ако в асансьора няма такава уредба, то той ще бъде спрян. 

Има ли доверие на асансьоритe, които ползва- това попитахме Росица Иванова, жител на един от най- високите жилищни блокове в крайдунавския град. 

"Имам доверие на техниците, които поддържат асансьорните уредби, но се страхувам от остарелите съоръжения. Мисля, че всички ние трябва да носим отговорност за тяхната поддръжка и правилна експлоатация."

Борислав Петков /Боци/ е асансьорен техник от дълги години в Козлодуй и вече е започнал да получава разговорни устройства за монтаж в кабините на асансьорите, които поддържа. 

"Има доставени вече такива устройства и ще започна да ги монтирам, защото при следващата проверка глобата е голяма. Задължиха ни и трябва да се монтират. През януари имам 7 асансьора, които подлежат на подобна проверка и няма начин. Хората се сърдят, но ние сме длъжни да монтираме телефонни устройства" - поясни Борислав Петков

Живеещите във видинския блок "120 апартамента" семейства са пример за това, как един асансьор може да бъде поддържан. Хората са поставили огледало в кабината и специално музикално оформление, макар че блокът е на едва пет етажа, но пътуването ни с асансьора бе запомнящо се. 

"Всичко започна на шега, но хората приеха сериозно инициативата и днес дори имаме график за почистване на снега пред блока. Оправихме стълбището и поддържаме заедно асансьора. Всички искаме да ни е приятно да живеем тук" - каза с гордост домоуправителят Михаил Попов

През миналата година държавният контрол е направил близо 6 400 проверки на асансьори, в различни градове на страната. На половината от тях са издадени предписания, а 300 са спрени от движение.

Повече по темата можете да чуете в звуковия файл.

print Отпечатай
Вижте още

Кметът на Скомля: "Каквото е селото, такава е и държавата"

Днес гостуваме на село Скомля , община Димово. Названието на селото идва от минаващата покрай него река Скомля. Заселено е преди 15-ти век. Разположено е на главния път Е-79 Видин-Монтана, покрай него минава и ж.п. линията Мездра-Видин. От някогашната му слава и население от над 300 души не е останало и помен. В началото на 2017 година местните жители..

публикувано на 20.01.17 в 10:31

След два дни- нови правила на пътя

Пътната полиция вече има право да прекратява служебно регистрацията на автомобили без застраховка "Гражданска отговорност". Водач, който бъде хванат да управлява без задължителната полица, е заплашен не само с глоба, но и със затвор до една година. Нарушителите на правилата за движение ще плащат по-високи глоби от 21 януари, когато влизат в сила..

публикувано на 19.01.17 в 14:28

Битката за домашната ракия- решено е

Малките казани за варене на ракия ще са с вместимост до 1000 литра обем, а не както досега до 500 литра. Това стана възможно с приетите на второ четене от пленарната зала промени в Закона за акцизите и данъчните складове, с които на практика се върнаха старите правила за специализираните малки обекти за дестилиране. Промените ще станат факт от..

публикувано на 18.01.17 в 11:58

Един полицай на две села- ще гарантира ли реда в Северозапада?!

Отново се сещаме, за кой ли път, че битовата престъпност тормози малките населени места. Обещанията този път са за полицай във всяко село или в краен случай по един униформен на две села. Това ще е специализирана полицейска операция, която ще продължи 3 месеца, там, където има напрежение. Акцентът ще е в 5 области, където битовата престъпност е..

публикувано на 17.01.17 в 16:10

Възпитава ли музиката

Каква е ролята на образованието по музика за развитието на младите хора? За музиката, която възпитава говорим с Йоанна Крумова и Симона Момчилова, възпитанички на училището по изкуствата "Св. Св. Кирил и Методий" във Видин и с преподавателите Живка Сливенова- по музика и народно пеене и Ани Илиева- по музика и пиано.   Йоанна Крумова е ученичка в 7..

публикувано на 16.01.17 в 14:56

Бедствие или нормален сезон е зимата за селата във Видинско

Бедствие или нормален сезон е зимата за селата и на кого разчитат малките населени места в снежния капан- правим обзор на обстановката с днешна дата. Започваме с община Ново село , където дни наред почистващата техника не можа да се справи с навеищата от сняг, блокиран остана пътят до село Ясен. На какво се дължат затрудненията при поддържането на..

публикувано на 13.01.17 в 13:20