За последните 27 години в България са се провели много протести. Краят на 1990-а ще остане в историята като Лукановата зима, а 1997-а като Жан Виденовата. Протестите от 2001-а са срещу “системата” и се обявяват против партиите. Протестите от началото на 2013-а са срещу високите цени на тока, постижението обаче е оставка на правителството. В днешно време като че ли няма запомнящи се протести.
По думите на Петър Кичашки, "протестът, като форма на изразяване на гражданско недоволство, е нещо напълно легитимно. Нещо, което винаги го е имало и винаги ще го има. Факт е обаче, че след протеста от 2013 година, като че ли се позахаби самата концепция за недоволство, изразено чрез протест. Истината е, че големи протести се реализират само в рамките на натрупано голямо обществено-политическо вълнение."
Според Иво Иванов, "преди имаше кауза, всеки от нас е имал идеята, че ще стигне малко по-далече, в мечтите си. Много хора могат да бъдат обединени само от това нещо- да полетят, да имат мечта и да се борят за тази мечта. България е кардинално различна отпреди 10 или 15 години. Сега хората живеят доста по-добре отпреди, живеят в демократични условия и аз не виждам причина за всеобхватен протест."
И с писателя Мартен Калеев се опитваме чрез въпроси да реанимираме душите си, както пише в една от книгите си. Авторът е на мнение, че "протестите бяха предизвикани спонтанно, те бяха мащабни, те олицетворяваха национални надежди за нов хоризонт, те търсеха промяната или поне така изглеждаше на всички нас, които очаквахме нещо дълбоко в живота ни да се промени. Обаче, разбра се след време, че те са имали своите диригенти с ясни политико-икономически интереси. Днес обаче нещата сякаш са различни. Сякаш изглеждат неубедителни и нагласени, макар в тях да се вижда опитът да се устоява някаква справедливост."
Още за протестите преди и сега чуйте в звуковия файл.
В навечерието сме на официалния старт на предизборната кампания, с която ще започне и обратното броене към 9 юни, когато ще гласуваме на националните и европейските избори. Как ще се отрази натрупаното недоверие в изборния процес, засилило се от честите избори, от още по-честите промени в Изборния кодекс и информационната война по машинно-хартиенния..
За никого не е тайна, че учителската професия има висока обществена стойност. Работещите в сферата прекарват много часове в преподаване, носят отговорност за ученици и често са натоварени с административна дейност. Бързата промяна в начина на работа заради пандемията допълнително доведе до натоварване при тях. Ако учителите не получават подходяща..
На 9 юни ще отидем до урните за поредните предсрочни парламентарни избори и за народни представители в Европейския парламент. Официално предизборната кампания ще започне на 10 юни, но неформално тя стартира веднага след като падна кабинетът Денков. В последните дни сблъсъците между основните парламентарни сили са фокусирани върху служебния кабинет на..
Сигурността и достъпността на енергията са важна предпоставка, за да имаме конкурентна европейска индустрия. Това заяви председателят на УС на Асоциация на индустриалния капитал в България Васил Велев на конференция на тема "Устойчива и ефективна енергийна система за стабилна и сигурна икономика", която се проведе в София. Проявата беше..
Българските граждани вече могат да използват информационната платформа "Енергия за гражданите в България" , насочена към подпомагане на развитието на енергийните общности . Платформата е резултат от близо 3-годишна работа на европейския проект SHAREs. За България тя се изпълнява от Черноморския енергиен изследователски център, а координатор е..
Село Вещица ни посреща със свежест, чистота, зеленина и песен на пойни птички . Това е населено място, което не може да бъде забравено. Първо поради името си, което е наистина необичайно и второ, когато дойдеш в него, оставаш завинаги запленен от прекрасната природа. Чистота, спретнатост, свежест струи от накацалите къщички. Макар и семпли, те..
България вече няма да бъде една от двете страни в Европа с максимално допустима скорост на движение от 140 км/ч по магистралната мрежа. Скоростта по аутобаните ще бъде свалена до 130 километра със закон. В правителствения законопроект се предвижда въвеждане на наказания за нарушаване на средната скорост. Възможно ли е да се намали пътнотранспортният..