Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Обещано, но неизпълнено

Снимка: Радио ВИДИН

В началото на 2018 година си припомнихме част от важните за развитието на Северозапада обещания, които бяха дадени, но така и не бяха изпълнени. За никого не е тайна, че основните проблеми на най-бедната част на Европейския съюз са липсата на инвестиции, високата безработица, ниските доходи, които пък от своя страна водят до обезлюдяване и застаряване на населението. На форум в края на лятото представители на правителството очертаха във Видин основните си приоритети, като заявиха, че към региона има сериозен инвеститорски интерес.

"Този регион е приоритетен на правителството за развитие, той се презентира приоритетно пред потенциални инвеститори. Показателно за развитието на региона и на Индустриална зона- Видин е изявеният към момента инвеститорски интерес. Има две компании, които са в напреднал стадий на преговори по отношение на инвестиции в Индустриалната зона- една немска компания, която оперира в областта на машиностроенето и предвижда разкриване на производство и логистичен център в Индустриална зона- Видин и друга европейска компания, която е в областта на автомобилостроенето- производство на компоненти за автомобили", каза преди близо половин година във Видин заместник-министърът на икономиката Александър Манолев.

Двете потенциални инвестиции досега не се случиха... В края на годината обаче бе обявено, че във Видин ще бъде изграден интермодален терминал от крупен австрийски инвеститор. Терминалът ще изпълнява ролята на логистичен център, където товарите ще сменят транспорта - от камиони ще бъдат прехвърляни на жп вагони. Според изпълнителния директор на Автомобилен клъстър България Любомир Станиславов заявената инвестиция е "напълно реален проект". На какъв етап е осъществяването на този проект- също не е ясно.

Друг основен проблем за развитието на Северозапада е състоянието на пътищата в региона. Според Българската агенция за инвестиции към Северозападния регион определено има инвестиционно раздвижване, но освен липсата на квалифицирана работна ръка тук, друг основен проблем е състоянието на инфраструктурата, което отблъсква потенциалните инвеститори. За модернизиране и разширяване на международния път Е-79 вече се говори от десетилетие. До момента обаче нищо не е стартирало реално.
 
Зачестилите катастрофи по главния път и рисковете, които крие разминаването с летящите тирове предизвикаха реакцията на жители на Северозапада. В социалните мрежи се появиха групи, които настояват за взимане на ефективни мерки. Видинският лекар Емил Мушанов пък обяви през месец май 2017 година, че започва инициатива за протестно спиране на движението по Е-79. Министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков заяви преди няколко месеца, че изпълнението на републиканския път Видин-Ботевград е заложено да се случи през настоящия мандат на правителството. Протестът, както и стартът на строителството, не се случиха през 2017 година...

В същото време алтернативното на главен път Е-79 трасе в направлението Видин-Монтана, през селата Славотин- Доктор Йосифово- Студено буче, от години е в трагично състояние. През 2017-а трябваше да бъде рехабилитирано, обещание дадено още през 2016 година. И това обаче не се случи.

В края на 2016 година от Община Видин обявиха, че в бюджета за 2017-а са заложени 360 хиляди лева за ремонт на станалата печално известна в национален мащаб Гребна база във Видин. Сградата не е ремонтирана от построяването си преди близо 50 години. Очакваше се ремонтът да започне през лятото или есента на миналата година, но... и това не се случи, а състезателите по кану-каяк и техните треньори, които и тази година донесоха над 50 медала във Видин, все още се надяват на по-добри условия за тренировки.

Все пак добра новина е, че в края на изтеклата година стана ясно, че Община Видин ще откупи онази част от Гребната база, която бе станала частна собственост. Ремонтът предстои...



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още
Светлин Тачев

Светлин Тачев: Политическите кризи оставят усещането, че Преходът продължава

В навечерието сме на официалния старт на предизборната кампания, с която ще започне и обратното броене към 9 юни, когато ще гласуваме на националните и европейските избори.  Как ще се отрази натрупаното недоверие в изборния процес, засилило се от честите избори, от още по-честите промени в Изборния кодекс и информационната война по машинно-хартиенния..

публикувано на 25.04.24 в 10:00

На какво се дължи бърнаутът сред българските учители?

За никого не е тайна, че учителската професия има висока обществена стойност. Работещите в сферата прекарват много часове в преподаване, носят отговорност за ученици и често са натоварени с административна дейност. Бързата промяна в начина на работа заради пандемията допълнително доведе до натоварване при тях. Ако учителите не получават подходяща..

публикувано на 24.04.24 в 13:45

С какви послания и амбиции тръгват към предизборната кампания политическите сили?

На 9 юни ще отидем до урните за поредните предсрочни парламентарни избори и за народни представители в Европейския парламент. Официално предизборната кампания ще започне на 10 юни, но неформално тя стартира веднага след като падна кабинетът Денков. В последните дни сблъсъците между основните парламентарни сили са фокусирани върху служебния кабинет на..

публикувано на 23.04.24 в 12:08

Енергиен преход към чиста енергия при конкурентни цени

Сигурността и достъпността на енергията са важна предпоставка, за да имаме конкурентна европейска индустрия. Това заяви председателят на УС на Асоциация на индустриалния капитал в България Васил Велев на конференция на тема "Устойчива и ефективна енергийна система за стабилна и сигурна икономика", която се проведе в София. Проявата беше..

публикувано на 22.04.24 в 16:05

Информационен портал подкрепя развитието на енергийните общности

Българските граждани вече могат да използват информационната платформа "Енергия за гражданите в България" , насочена към подпомагане на развитието на енергийните общности . Платформата е резултат от близо 3-годишна работа на европейския проект SHAREs. За България тя се изпълнява от Черноморския енергиен изследователски център, а координатор е..

публикувано на 22.04.24 в 16:03

Жителите на село Вещица искат параклис

Село Вещица ни посреща със свежест, чистота, зеленина и песен на пойни птички .  Това е населено място, което не може да бъде забравено. Първо поради името си, което е наистина необичайно и второ, когато дойдеш в него, оставаш завинаги запленен от прекрасната природа. Чистота, спретнатост, свежест струи от накацалите къщички. Макар и семпли, те..

публикувано на 19.04.24 в 12:00
Красимир Георгиев

Красимир Георгиев: Трябва да се промени философията на законодателството ни

България вече няма да бъде една от двете страни в Европа с максимално допустима скорост на движение от 140 км/ч по магистралната мрежа.  Скоростта по аутобаните ще бъде свалена до 130 километра със закон.  В правителствения законопроект се предвижда въвеждане на наказания за нарушаване на средната скорост.  Възможно ли е да се намали пътнотранспортният..

публикувано на 18.04.24 в 11:00