Трафикът за Дунав мост 2 се е утроил, Е-79 не издържа

Снимка: Радио ВИДИН

Трафикът по международния път Е-79 в Северозапада непрекъснато се увеличава и пет години след отварянето на Дунав мост 2 трасето трудно поема големия брой тежкотоварни автомобили, инцидентите станаха ежедневие. Официалната статистика сочи, че през 2013 година, когато мостът беше пуснат в експлоатация, средно седмично са преминавали по 8 400 моторни превозни средства, а сега- през изтеклата седмица беше поставен своеобразен рекорд, достигайки числото 24 000 предимно тежкотоварни автомобили, преминали през моста, т.е. трафикът се е увеличил три пъти за последните пет години.

Преди дни стана поредният тежък инцидент. Малко след полунощ в понеделник холандски тир, шофиран от румънски гражданин, се заби в къща във видинското село Медовница. Шофьорът загина, а като по чудо няма други пострадали.

Сред най-опасните е участъкът Димово-Бела-Скомля-Медовница, характерен с последователни и остри завои. Често тирове, управлявани от водачи, непознаващи особеностите на трасето, преминават с несъобразена скорост, което води до тежки и неприятни инциденти. Собствениците на къщи до пътното платно живеят в непрестанен страх от профучаващите 40-тонни камиони. Заради това събрали подписка с искане за ограничаване на трафика, разказа кметицата на Медовница Павлина Ковачева. Резултат обаче няма.

"Ако трябва, ще протестираме и ще затворим пътя", добави Ковачева.

Имотът на Илка Тодорова в Скомля неведнъж е бил "навестяван" от тежките машини.

Снимка"В един и същи ден- три пъти. Сутринта в 6 часа, на обяд в 3:20 и вечерта. Сега, като говоря, настръхвам цялата. Всеки нормален човек иска спокойствие, сигурност и закрила, а аз ето какво получих. КАТ и застрахователите ме посъветваха да замина, ако има къде да отида, защото тук е опасно. До там се стигна- да напусна бащиния си дом, където съм се родила и израсла, където ми е мило. Областната управителка доведе комисия и разпореди да се вземат мерки, но нищо не са направили. Една група хора от селото отидохме в Министерството на регионалното развитие. Прие ни началникът на кабинета. Министърът не ни прие, каза, че ще разучи случая и ще ни се обади, но не ни се обади. Записахме се при Дончо Атанасов, бившия вече началник на Агенция "Пътна инфраструктура". Той ни прие, взе присърце проблемите ни, обади се по телефона и ги направи на нищо, разпореди на кмета на Димово и началника на "Пътно управление"- Видин да се направи най-стабилната мантинела, която "да даде възможност на жената да живее спокойно". До ден днешен- нищо. Живея неспокойно, щом завали дъжд- не мога да спя. Вече казах и да не пращат внучката, която преди по цяло лято беше тук. И самите шофьори са много притеснени. Тировете едва се разминават на този тесен път, качват се на тротоарите. Трябва да се направи нещо... Направихме подписка с искане да се ускори изграждането на новата отсечка Димово-Ружинци, за да се избегнат тези завои тук и да живеем спокойно. Ден не минава без катастрофи", разказа Илка Тодорова.

За проблем с нарасналия трафик признават и от "Пътна полиция"- Видин. Правим всичко, което е в нашите компетенции, за да не се стига до тежки инциденти, но състоянието на пътната инфраструктура не зависи от нас, обясни началникът на сектора главен инспектор Владимир Герасимов и добави:

Снимка"Всичко, което е възможно като мерки, които да се включат в обхвата на пътното платно и не е свързано с реконструкцията и препроектирането на пътя, като: знаково стопанство, еластични огради, канавки, шумящи маркировки, е направено. На всеки от нас е ясно, че този път не е конструиран да поеме такъв огромен трафик, но за съжаление не е в нашите компетенции и възможности да променим фактическата обстановка. Триъгълникът, който влияе на безопасността на движението, са водачите, инфраструктурата и контролът. Ние сме от страната на контрола и полагаме максимални усилия. Колегите от Белоградчик са страшно натоварени, защото в отсечката, която е в тяхната териториална компетентност, се случват ежедневно инциденти, главно с участието на товарни автомобили. Полагаме максимални усилия, но няма как да спрем този трафик. Географското положение е такова, че от тук е входно-изходната артерия за Европа. На територията на област Видин от началото на годината са регистрирани 194 пътно-транспортни произшествия, при които са ранени 30 и са загинали 6 лица."

Разбира се, за да се облекчи трафикът от и към Дунав мост 2 и пътните инциденти да намалеят, трябва да се изгради по-широк и безопасен път. След протестите в началото на година, правителството обеща това най-накрая да се случи. Обаче дори всичко около обществените поръчки и финансирането да мине гладко, цялото направление от Видин до Ботевград ще е готово най-рано след поне 4 години. А дотогава...?

Повече- в прикачения звуков файл.

Вижте още

Специалисти бият тревога: Децата страдат от липса на спорт

Министерството на младежта и спорта организира за четвърта поредна година Европейска седмица на спорта в България, която се провежда от 23 до 30 септември в 12 български града. Това е инициатива на Европейската комисия за насърчаване на заниманията със спорт и двигателната активност сред населението в Европа. Затова в "Посоките на делника" говорим за..

публикувано на 25.09.18 в 16:34

Колани и видеонаблюдение в автобусите- как се приемат новите мерки?

Парламентът задължи автобусите да бъдат оборудвани с колани за всеки пътник и с устройство за видеонаблюдение. Проверихме как ще се отразят промените в една по- малка община- Белоградчик. "Да, колани има... По някой път ги слагаме...Ще ги слагаме, определено", коментираха пътници. Борис Цветков е превозвач. Смята, че няма как да накара..

публикувано на 24.09.18 в 16:48
Валентин Колов, кмет на село Вирове

Кметът на Вирове: При нас е като навсякъде другаде

450 души живеят в момента в монтанското село Вирове . Животът в селото е спокоен, отчита кметът трети мандат Валентин Колов. Незаконната сеч на дърва му създава грижи, но пък иначе- посегателства нямат. Кражбите и други сериозни престъпления са непознати тук. Трудно е и с намирането на работа, казва той. Единствените, които осигуряват работа са..

публикувано на 21.09.18 в 14:39

Северозападът: Добро място за живеене ли е?

След като топ футболистът на Ботев/Враца/ Валери Божинов сравни града с Ню Йорк с фразата- "Враца ми е като Ню Йорк", решихме да попитаме:" Дали Северозападът е добро място за живеене?" Теодосия Микова е на 19 години и е избрала да остане във Видин и да учи във филиала на Русенския университет . Тя има надежда, че ситуацията в северозапада..

публикувано на 20.09.18 в 13:16

Ще ни изненада ли есенното поскъпване на стоки и услуги

През последните дни сякаш неусетно и съвсем естествено цените тръгнаха отново нагоре. Някои финансисти прогнозираха верижно поскъпване на основните стоки и услуги, което ще удари по джоба българите в следващите месеци. Увеличението предстои да засегне почти всичко - от природния газ и парното до водата, хляба, автозастраховките и дори бездимните..

публикувано на 19.09.18 в 12:34

Перспективно ли е професионалното образование в Северозапада

Училищата, които предоставят професионално образование , са професионалните гимназии или бившите техникуми. Те са специализирани в технологиите, строителството, икономическите професии, хранително-вкусовата промишленост, модата. Повечето от тях провеждат 5 - годишен курс на обучение. Приемът в тях се осъществява след завършен 7 клас. През новата..

публикувано на 18.09.18 в 14:55