Трафикът за Дунав мост 2 се е утроил, Е-79 не издържа

Снимка: Радио ВИДИН

Трафикът по международния път Е-79 в Северозапада непрекъснато се увеличава и пет години след отварянето на Дунав мост 2 трасето трудно поема големия брой тежкотоварни автомобили, инцидентите станаха ежедневие. Официалната статистика сочи, че през 2013 година, когато мостът беше пуснат в експлоатация, средно седмично са преминавали по 8 400 моторни превозни средства, а сега- през изтеклата седмица беше поставен своеобразен рекорд, достигайки числото 24 000 предимно тежкотоварни автомобили, преминали през моста, т.е. трафикът се е увеличил три пъти за последните пет години.

Преди дни стана поредният тежък инцидент. Малко след полунощ в понеделник холандски тир, шофиран от румънски гражданин, се заби в къща във видинското село Медовница. Шофьорът загина, а като по чудо няма други пострадали.

Сред най-опасните е участъкът Димово-Бела-Скомля-Медовница, характерен с последователни и остри завои. Често тирове, управлявани от водачи, непознаващи особеностите на трасето, преминават с несъобразена скорост, което води до тежки и неприятни инциденти. Собствениците на къщи до пътното платно живеят в непрестанен страх от профучаващите 40-тонни камиони. Заради това събрали подписка с искане за ограничаване на трафика, разказа кметицата на Медовница Павлина Ковачева. Резултат обаче няма.

"Ако трябва, ще протестираме и ще затворим пътя", добави Ковачева.

Имотът на Илка Тодорова в Скомля неведнъж е бил "навестяван" от тежките машини.

Снимка"В един и същи ден- три пъти. Сутринта в 6 часа, на обяд в 3:20 и вечерта. Сега, като говоря, настръхвам цялата. Всеки нормален човек иска спокойствие, сигурност и закрила, а аз ето какво получих. КАТ и застрахователите ме посъветваха да замина, ако има къде да отида, защото тук е опасно. До там се стигна- да напусна бащиния си дом, където съм се родила и израсла, където ми е мило. Областната управителка доведе комисия и разпореди да се вземат мерки, но нищо не са направили. Една група хора от селото отидохме в Министерството на регионалното развитие. Прие ни началникът на кабинета. Министърът не ни прие, каза, че ще разучи случая и ще ни се обади, но не ни се обади. Записахме се при Дончо Атанасов, бившия вече началник на Агенция "Пътна инфраструктура". Той ни прие, взе присърце проблемите ни, обади се по телефона и ги направи на нищо, разпореди на кмета на Димово и началника на "Пътно управление"- Видин да се направи най-стабилната мантинела, която "да даде възможност на жената да живее спокойно". До ден днешен- нищо. Живея неспокойно, щом завали дъжд- не мога да спя. Вече казах и да не пращат внучката, която преди по цяло лято беше тук. И самите шофьори са много притеснени. Тировете едва се разминават на този тесен път, качват се на тротоарите. Трябва да се направи нещо... Направихме подписка с искане да се ускори изграждането на новата отсечка Димово-Ружинци, за да се избегнат тези завои тук и да живеем спокойно. Ден не минава без катастрофи", разказа Илка Тодорова.

За проблем с нарасналия трафик признават и от "Пътна полиция"- Видин. Правим всичко, което е в нашите компетенции, за да не се стига до тежки инциденти, но състоянието на пътната инфраструктура не зависи от нас, обясни началникът на сектора главен инспектор Владимир Герасимов и добави:

Снимка"Всичко, което е възможно като мерки, които да се включат в обхвата на пътното платно и не е свързано с реконструкцията и препроектирането на пътя, като: знаково стопанство, еластични огради, канавки, шумящи маркировки, е направено. На всеки от нас е ясно, че този път не е конструиран да поеме такъв огромен трафик, но за съжаление не е в нашите компетенции и възможности да променим фактическата обстановка. Триъгълникът, който влияе на безопасността на движението, са водачите, инфраструктурата и контролът. Ние сме от страната на контрола и полагаме максимални усилия. Колегите от Белоградчик са страшно натоварени, защото в отсечката, която е в тяхната териториална компетентност, се случват ежедневно инциденти, главно с участието на товарни автомобили. Полагаме максимални усилия, но няма как да спрем този трафик. Географското положение е такова, че от тук е входно-изходната артерия за Европа. На територията на област Видин от началото на годината са регистрирани 194 пътно-транспортни произшествия, при които са ранени 30 и са загинали 6 лица."

Разбира се, за да се облекчи трафикът от и към Дунав мост 2 и пътните инциденти да намалеят, трябва да се изгради по-широк и безопасен път. След протестите в началото на година, правителството обеща това най-накрая да се случи. Обаче дори всичко около обществените поръчки и финансирането да мине гладко, цялото направление от Видин до Ботевград ще е готово най-рано след поне 4 години. А дотогава...?

Повече- в прикачения звуков файл.

Вижте още

Кметове от Северозапада: Допълнителната субсидия за общините се дава без правила

Кметовете на БСП напуснаха Националното сдружение на общините в Република България (НСОРБ). Причината е, че според тях допълнителните средства, отпускани с постановления на Министерския съвет, се насочват основно към общини на ГЕРБ и ДПС , като липсват правила и обективни критерии за разпределянето им. Напрежението започна в края на миналата година,..

публикувано на 19.03.19 в 14:24

За активен и достоен живот на възрастните хора

В новата Национална стратегия за активен живот на възрастните хора в България са заложени мерки, които имат за цел да повишат продължителността на живота и да ограничат ефектите от демографската криза, да създадат условия за активен и достоен живот на възрастните чрез осигуряване на равни възможности за пълноценното им участие в икономическия и..

публикувано на 18.03.19 в 13:32

В Цар Симеоново искат камери на входа и изхода на селото заради натоварения трафик

В "Добро утро, кмете" този петък ви отвеждаме във видинското село Цар Симеоново. Проверяваме как тече животът в него и дали са решени проблемите с натоварения трафик и свлачището, което продължава да е активно и днес. Свлачището в Цар Симеоново е едно от петте в община Видин, които са под наблюдението на "Геозащита" Плевен и често предизвиква..

публикувано на 15.03.19 в 16:45

Все по- малко млади хора от България имат нагласата да емигрират

Намалява желанието за емиграция сред младите хора в България. Това сочат резултатите от национално представително проучване "Българската младеж 2018/2019".  Проучването е реализирано през 2018 година от "Галъп Интернешънъл" с подкрепата на фондация "Фридрих Еберт" и Института по социология "Иван Хаджийски". То е част от международен..

публикувано на 14.03.19 в 12:40

Какви трябва да са нашите евродепутати

Между 23 и 26 май стотици милиони избиратели ще гласуват за нов Европейски парламент . За пръв път от 1983 г. насам, 68% от гражданите са убедени, че страната им е извлякла ползи от членството си в ЕС, сочи проучване на Евробарометър, публикувано година преди вота. Сега, малко повече от два месеца до изборите, в Радио ВИДИН потърсихме..

публикувано на 13.03.19 в 15:05

"Да спрем прехода на Видин към дъното"

Дискусия на тема "Да спрем прехода към дъното" , организирана от Сдружение "Солидарна България" и Колектив за обществени интервенции, се състоя във Видин. Срещнаха се икономисти, социолози, политици, представители на синдикатите, на местната власт, граждани. "Тази година се навършват 30 години от началото на прехода от централизирана планирана..

публикувано на 12.03.19 в 15:28

Защо е важно обучението по пътна безопасност да започне отрано

В началото на улица "Райна Княгиня" във Видин, която започва от кръстовището до музей "Конака", има три пешеходни пътеки на близко разстояние една от друга- на светофара, до училище "Цар Симеон Велики" и до парк "Рова". Въпреки удобството за пешеходци, масово се пресича между маркировката. "Не ни е страх, пазим се. Няма да ни блъсне никой...

публикувано на 11.03.19 в 14:36