Трафикът за Дунав мост 2 се е утроил, Е-79 не издържа

Снимка: Радио ВИДИН

Трафикът по международния път Е-79 в Северозапада непрекъснато се увеличава и пет години след отварянето на Дунав мост 2 трасето трудно поема големия брой тежкотоварни автомобили, инцидентите станаха ежедневие. Официалната статистика сочи, че през 2013 година, когато мостът беше пуснат в експлоатация, средно седмично са преминавали по 8 400 моторни превозни средства, а сега- през изтеклата седмица беше поставен своеобразен рекорд, достигайки числото 24 000 предимно тежкотоварни автомобили, преминали през моста, т.е. трафикът се е увеличил три пъти за последните пет години.

Преди дни стана поредният тежък инцидент. Малко след полунощ в понеделник холандски тир, шофиран от румънски гражданин, се заби в къща във видинското село Медовница. Шофьорът загина, а като по чудо няма други пострадали.

Сред най-опасните е участъкът Димово-Бела-Скомля-Медовница, характерен с последователни и остри завои. Често тирове, управлявани от водачи, непознаващи особеностите на трасето, преминават с несъобразена скорост, което води до тежки и неприятни инциденти. Собствениците на къщи до пътното платно живеят в непрестанен страх от профучаващите 40-тонни камиони. Заради това събрали подписка с искане за ограничаване на трафика, разказа кметицата на Медовница Павлина Ковачева. Резултат обаче няма.

"Ако трябва, ще протестираме и ще затворим пътя", добави Ковачева.

Имотът на Илка Тодорова в Скомля неведнъж е бил "навестяван" от тежките машини.

Снимка"В един и същи ден- три пъти. Сутринта в 6 часа, на обяд в 3:20 и вечерта. Сега, като говоря, настръхвам цялата. Всеки нормален човек иска спокойствие, сигурност и закрила, а аз ето какво получих. КАТ и застрахователите ме посъветваха да замина, ако има къде да отида, защото тук е опасно. До там се стигна- да напусна бащиния си дом, където съм се родила и израсла, където ми е мило. Областната управителка доведе комисия и разпореди да се вземат мерки, но нищо не са направили. Една група хора от селото отидохме в Министерството на регионалното развитие. Прие ни началникът на кабинета. Министърът не ни прие, каза, че ще разучи случая и ще ни се обади, но не ни се обади. Записахме се при Дончо Атанасов, бившия вече началник на Агенция "Пътна инфраструктура". Той ни прие, взе присърце проблемите ни, обади се по телефона и ги направи на нищо, разпореди на кмета на Димово и началника на "Пътно управление"- Видин да се направи най-стабилната мантинела, която "да даде възможност на жената да живее спокойно". До ден днешен- нищо. Живея неспокойно, щом завали дъжд- не мога да спя. Вече казах и да не пращат внучката, която преди по цяло лято беше тук. И самите шофьори са много притеснени. Тировете едва се разминават на този тесен път, качват се на тротоарите. Трябва да се направи нещо... Направихме подписка с искане да се ускори изграждането на новата отсечка Димово-Ружинци, за да се избегнат тези завои тук и да живеем спокойно. Ден не минава без катастрофи", разказа Илка Тодорова.

За проблем с нарасналия трафик признават и от "Пътна полиция"- Видин. Правим всичко, което е в нашите компетенции, за да не се стига до тежки инциденти, но състоянието на пътната инфраструктура не зависи от нас, обясни началникът на сектора главен инспектор Владимир Герасимов и добави:

Снимка"Всичко, което е възможно като мерки, които да се включат в обхвата на пътното платно и не е свързано с реконструкцията и препроектирането на пътя, като: знаково стопанство, еластични огради, канавки, шумящи маркировки, е направено. На всеки от нас е ясно, че този път не е конструиран да поеме такъв огромен трафик, но за съжаление не е в нашите компетенции и възможности да променим фактическата обстановка. Триъгълникът, който влияе на безопасността на движението, са водачите, инфраструктурата и контролът. Ние сме от страната на контрола и полагаме максимални усилия. Колегите от Белоградчик са страшно натоварени, защото в отсечката, която е в тяхната териториална компетентност, се случват ежедневно инциденти, главно с участието на товарни автомобили. Полагаме максимални усилия, но няма как да спрем този трафик. Географското положение е такова, че от тук е входно-изходната артерия за Европа. На територията на област Видин от началото на годината са регистрирани 194 пътно-транспортни произшествия, при които са ранени 30 и са загинали 6 лица."

Разбира се, за да се облекчи трафикът от и към Дунав мост 2 и пътните инциденти да намалеят, трябва да се изгради по-широк и безопасен път. След протестите в началото на година, правителството обеща това най-накрая да се случи. Обаче дори всичко около обществените поръчки и финансирането да мине гладко, цялото направление от Видин до Ботевград ще е готово най-рано след поне 4 години. А дотогава...?

Повече- в прикачения звуков файл.

Вижте още
Главен инспектор Стилиян Пешев, началник сектор

Гл. инспектор Стилиян Пешев: Пожарът не е единственото и най-страшно бедствие

На 18 юли отбелязваме Деня на Гражданската защита, професионален празник на служителите от Гражданската отбрана. Началото на традицията е поставено през 1936 година със специален указ на цар Борис III за учредяването на "Наредба-закон за противовъздушната и химическа защита на населението в Царството". Гражданска защита е държавна служба за защита на..

публикувано на 18.07.18 в 12:25

Докога демографската криза у нас ще се задълбочава?!

Дискутираме тази тема в "Посоките на делника" с икономическия анализатор Евгений Кънев , с Николай Иванов , член на Комисията по труда, социалната и демографската политика в Народното събрание и с журналиста Христо Казашки , автор на книгата "България умира тихо".  Вече много години се говори за т. нар. демографска криза в България. Тази криза,..

публикувано на 17.07.18 в 16:42

Видинчани искат пейки в парк "Владикина бахча"

Кой е виновен за сегашното състояние на видинския парк "Владикина бахча"- Общината, че не го поддържа във вида, в който са Крайдунавският парк и парк Рова, или гражданите, че не пазят това, което се направи и замърсяват? Темата, която избрахме, накара хората, които най-често са в парка, да си спомнят, че още през 2016 година са написали писмо до..

публикувано на 16.07.18 в 13:33

Безработицата и лошите пътища са най-големият проблем в Макреш

Днес сме гости на Макреш . Предполага се, че името на селото произлиза от латинската дума "macro" - голям. Носи се легенда, че това име е дадено на селото от италиански изследовател, преминал по тези земи: харесал селото и отседнал в него, нарекъл го "Макрес" - дълго, голямо село. През Втората световна война Макреш, заедно със съседното село..

публикувано на 13.07.18 в 13:18

Възвръща ли се престижът на учителската професия?

Подписан е новият колективен трудов договор между министъра на образованието и синдикатите. Като най- важна точка от него в публичното пространство бе разпространена  информацията, че началната учителска заплата от 1 януари догодина става 920 лева , а ако има възможност в бюджета, това може да стане още от новата учебна година. "Аз съм изключително..

публикувано на 12.07.18 в 14:17

Ще спре ли да се топи Северозападът

Днешният Световен ден на населението е обявен от ООН за такъв през 1987 г. и се отбелязва в чест на раждането на 5-милиардния жител на планетата . На този ден е време за статистики, тенденции и прогнози. Населението на страната ни може да намалее с около 25 процента до 2040 година, показа в началото на годината анализ на Института за изследване на..

публикувано на 11.07.18 в 13:16