Български превозвачи ще отстояват своите интереси в Брюксел

Снимка: Радио ВИДИН

Български транспортни фирми готвят протест в Брюксел заради пакета от предложения за промени в работата на международните превозвачи. На 10 януари в Брюксел ще протестират и видински превозвачи. Тогава е гласуването в транспортната комисия на Европейския парламент на пакета "Мобилност", който касае работата на международните превозвачи.
Владислав Андреев е собственик на транспортна фирма от Видин:
"Доста хора ще ходят. Не само шофьори, а и собственици на фирми. Съюзът на международните превозвачи организира два чартърни полета за Брюксел. Там, в 9,30, когато започва комисията по транспорт, заседанието, всички ще бъдат там с искания да бъде отложен този пакет, защото това убива нашия бизнес. Само от България минимум ще бъдат около 600 души. Подкрепят ни Румъния, Унгария, Латвия, Литва, Полша. Очакваме да бъде нещо грандиозно, за да се чуе и нашата дума."

Според превозвачите, ако бъде приет в този си вид проектът за мобилен пакет, ще има тежки последствия- ще доведе до масови фалити на малките и средни фирми.

"Те са 4-5 проблемните зони. Първата е връщане на шофьора или превозното средство, понеже сега пак се говори за внасяне в Парламента на идеята, която беше отхвърлена от Съвета на Европа за връщане на превозното средство на всеки четири седмици, също така спането в кабината, директивата за командироване, каботажът и въвеждането в експлоатация на новото поколение тахографи. Ако бъдат приети в този си вид, те ще доведат до фалити. Всички страни, които са в периферията на Европа, ще бъдат засегнати. Наистина, тези мерки са чисто протекционистки и защитават транспортния бизнес от Западна Европа", коментира Йордан Арабаджиев- изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи.

Петко Ангелов е председател на Камарата на автомобилните превозвачи у нас. Той също не приема искането автомобилите на четири седмици да се връщат в България:
"На 10 януари се гласува в комисията на Европарламента автомобилите на четири седмици да се връщат в България. Това не е нормално. Ние сме европейски пазар, отворен, всеки може да работи и да се прибира, когато иска. Евросъюзът е на две скорости- Франция и Германия са от първата скорост, а ние сме от втората. Каквото искат Франция и Германия, те имат най-много депутати, и това се случва. Нормално е да си защитаваме интересите и да ни подкрепя и държавата."

СнимкаБългарският евродепутат Ангел Джамбазки прогнозира, че гласуването в комисията по транспорт няма да е в полза на българските превозвачи:

"От 40 представители имаме 16 гласа, тези, които биха ни подкрепили. Означава загуба. И най- вероятно това ще се случи. Какво следва? България има два инструмента. Един инструмент, който е задължителен и министър Желязков вече се готви за това, е да оспорим тези актове в Съда на Европейския съюз в Люксембург. Ще се точи едно дело десетина годинки, през това време я остане някой, я не. Това, което ние трябва да направим е следното нещо- време е да кажем следното нещо, повече от 10 години, през които България общо взето отстъпваше на всички, време е и ние да проявим национален егоизъм. Ето, сега идва разговор за Брекзит и може да кажем следното нещо- ако вие не изтеглите тези текстове, които убиват българския бизнес, 17 % от БВП са автомобилните превози, ние ще наложим вето на нещо важно за вас. Какво ви е важно? Брекзит ви е важен. Вето тогава."

От Съюза на международните превозвачи, организатори на протеста, посочват че: "Това е единственият начин да защитим бизнеса си от грубо посегателство и да запазим шофьорите си! В противен случай предстои практическата ни ликвидация като бранш и мизерия или емиграция на близо 120 000 семейства."

Още по темата може да чуете в звуковия файл.

Вижте още

Висше образование у нас или в чужбина- какво избират младите

През последните години все по- често на младите хора се налага да избират къде да продължат образованието си, след завършване на средното училище- в България или в чужбина. За съжаление знаещите и можещите хора, избрали да придобият висшето си образование у нас, са изправени пред редица трудности, които често са пречка за нормалното следване...

публикувано на 26.06.19 в 11:59

Българските емигранти биха се върнали, но при три условия

Негативните демографски тенденции в България се задълбочават. Освен че през последните десетилетия ражданията са по-малко от умиранията, за намаляването на населението съществен принос има и емиграцията. Според данните на Националния статистически институт, през последните 7 години около 190 000 българи са напуснали България. В същото време са се..

публикувано на 25.06.19 в 14:18

Кои са проблемите пред транспортния бизнес в Северозапада

Недостигът на шофьори и мерки за връщането на тези, работещи в чужбина, обсъдиха превозвачи на първия национален форум по проблемите на кадрите в транспорта. "И онези общи проблеми като сив сектор, като единствената държава в Европа, в която няма държавно финансиране на сектора, разбира се и транспортните схеми в държавата, маршрутни разписания,..

публикувано на 24.06.19 в 15:20

Боровица още чака ремонт на пътя до Червената църква

Лично дядо Дометиан навремето благослови Червената църква край Боровица за изграждането на манастир. Това каза за Радио Видин кметът на белоградчишкото село Боровица, Огнян Гаврилов. " Селото е разположено сред много хубава природа. Масивът на Белоградчишките скали започва също от тук. Край селото се намира и т.нар. Червена църква, която е..

публикувано на 21.06.19 в 17:30

Ученическите лагери- преди и сега

Всеки от по-възрастното поколение е ходил на ученически лагер, н аричан тогава и пионерски- по разбираеми причини. След 1989 година много от лагерите бяха реституирани, продадени или разграбени. Примери има много. Лагерен огън, карнавал, забавни игри с това се запълваха дните в лагерите някога. При по- големите момичета  и момчета имаше и първа..

публикувано на 20.06.19 в 18:02

Ще намали ли ДДС цените на стоките за потребителите

Преди дни председателят на Комисията по бюджет и финанси в Народното събрание и депутат от ГЕРБ Менда Стоянова коментира за БНР дали намаляването на ДДС ще намали цените на стоките. Според нея при свободна пазарна икономика няма кой да гарантира това. В разговорът за това с какви данъци трябва да се облага българинът, какви приходи трябва да..

публикувано на 19.06.19 в 11:42

Пациенти и здравни работници са недоволни- необходим ли е "рестарт" на здравната система

Медицински специалисти от видинската болница- сестри, акушерки, лаборанти, рехабилитатори и т.н. започнаха ефективни протести . Обявиха, че от 13 до 20 юни ще спират работа ежедневно по един час, след това ще увеличат времето, а ако исканията им не бъдат изпълнени, са готови и да подадат колективно оставки. Причина за недоволството им са най-вече..

публикувано на 18.06.19 в 15:40