Отварят офертите за надзора на пътя Мездра-Ботевград

Снимка: АПИ

Офертите на участниците в обществените поръчки за строителен надзор при изграждането на 33 км от път I-1 Мездра - Ботевград ще бъдат отворени утре, 11 януари. Проектът ще се финансира със средства от републиканския бюджет. Индикативната стойност на поръчката за строителен надзор при актуализацията на техническия проект и строителството на път Е-79 в участъка Мездра – Ботевград за лот 1 е 1 800 000 лв. без ДДС. За надзора при допълнителното проектиране и строителството на участъка от лот 2 прогнозната стойност е 2 340 000 лв. без ДДС.

Агенция "Пътна инфраструктура" стартира обществените поръчки за избор на изпълнители при изграждането на 33 км от път I-1 между Мездра и Ботевград още на 12 октомври 2018 г. Това е една от най-сложните отсечки по направлението Видин – Ботевград предвид терена, през който преминава. Пътят ще бъде с две платна с по две ленти за движение в посока, с габарит 20 м., т. е. двойно по-широко от настоящото, тъй като в момента има по една лента за движение в посока. Трасето ще следва съществуващия път, който ще бъде разширен до новия габарит, а настоящото трасе ще бъде основно ремонтирано и реконструирано, където е необходимо. По нов терен бъдещият скоростен път ще се развива в участъците, обхождащи селата Люти дол, Типченица, Новачене и Скравена. На обхода на с. Люти дол ще бъдат построени два тунела, с дължини съответно 490 м. и 340 м. Ще бъдат изградени и ремонтирани редица съоръжения - над ж. п. линията Мездра - София, мостове над реките Искър, Малата река, Калница, Бебреш, Рударка, както и пътен възел при село Новачене. Пресичанията на републиканските и общинските пътища ще се осъществява чрез кръгови кръстовища "Мездра", "Дърманци", "Ребърково", "Люти дол", "Скравена" и "Ботевград". Предвидено е построяването на селскостопански надлези, площадки за отдих и т. н.

Предвид сложността на проекта индикативната му стойност е близо 302 млн. лв. без ДДС, а средствата са от републиканския бюджет. За първи път при изпълнението на тези обществени поръчки ще се приложи нова схема на плащане, която предвижда цялата стойност на договора да се разплати на изпълнителя след като бъде подписан Акт 16 за завършване на обекта и има издадено разрешение за ползване на новопостроения пътен участък. Целта е бъдещите изпълнители да работят максимално мобилизирано и да завършат обекта качествено и в кратък срок.

Срокът на изпълнение на поръчката е 1096 дни, от които 180 дни за проектиране и 916 дни за строителство. Офертите за изпълнение на строително-монтажните работи за лот 1 се подават до 17 януари, а за лот 2 - 24 януари 2019 година, съобщиха от пресцентъра на АПИ.

Направлението Видин – Ботевград /167 км/ е приоритетен проект в инвестиционната програма на АПИ и Министерството на регионалното развитие и благоустройство до 2022 г., тъй като с цялостното хомогенизиране и модернизация на трасето от Дунав мост 2 ще се осигури бърза и удобна връзка между автомагистралите "Хемус", "Тракия" и "Струма". С изпълнението на проекта транзитният трафик ще бъде изведен от населените места, с което ще се повиши безопасността на движение и ще се ограничи вредното въздействие на шума и замърсяването на околната среда от интензивния тежкотоварен трафик.