Българско национално радио © 2020 Всички права са запазени

Институтът „Ройтерс“: БНР се ползва с най-голямо доверие в България

Снимка: Ани Петрова, БНР

Българското национално радио е медията в България, в която гражданите имат най-голямо доверие, сочи докладът за 2020 г. на Института за изследване на журналистиката „Ройтерс“ към университета в Оксфорд.

Обществените медии в България - БНТ и БНР, са по-малко популярни като достигане до публиката в сравнение с търговските си конкуренти, но българите се доверяват най-много именно на тях, се казва в доклада.

Проучването на Института „Ройтерс“ сочи още, че като цяло общото доверие в новините е 33% - спад със 7 пункта в сравнение с предишния доклад.

В същото време най-голям дял от българите - 72%, се доверяват на новините на БНР.

На второ място се нарежда БНТ със 71 на сто, следвана от Нова тв (69%) и бТВ (68%).

В секция Топ брандове (телевизия, радио, печатни медии) за достигане до публиката БНР се нарежда на 7-о място. Националната телевизия пък е на 3-то след Нова тв и бТВ.


В тази категория се посочва, че Националното радио достига до 14% от българите над 3 пъти седмично и до 21% седмично.

В секция Топ брандове (онлайн) сайтът на БНР достига до 8 на сто над 3 пъти седмично и до 13% седмично.

В частта за България от доклада се посочва, че политиците са засилили влиянието си върху медиите през последните години, а връзките между телевизии и други медии варират от споделени бизнес интереси до пряка собственост. 

Твърди се още, че много новинарски организации в България са станали все по-зависими от проправителствени олигарси или чужди фондации, което на свой ред може да е намалило независимостта и доверието.

Все по-голямото навлизане на интернет и по-широката употреба на дигитални медии представляват напредък в страна с все по-застаряващо население, се казва в документа.

Телевизията остава важен източник на новини в България, като много от основните канали сега са собственост на бизнесмени с политически връзки.

Независими медии все още функционират в печатен вид или онлайн, а употребата на новини от социални медии е сред най-високата в Европа, констатира докладът.