Българско национално радио © 2020 Всички права са запазени

Планирани прекъсвания на електрозахранването и друга информация на "ЧЕЗ България" ЕАД и на ЧЕЗ "Електро България" АД

| обновено на 07.10.20 в 13:05


11.10.2020

ЧЕЗ РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ С ПРИЗ ЗА ЗЕЛЕНА КОМПАНИЯ

Дружеството бе отличено в категория „Енергетика, воден сектор“ в конкурса на b2b Media за 2020 година

„ЧЕЗ Разпределение България” АД отново получи „Зелен Оскар“ в престижния конкурс на b2b Media „Най-зелените компании в България“ за 2020 г. Дружеството спечели трето място в област „Енергетика, воден сектор“ със своята политика за опазване на околната среда и биоразнообразието. Националният конкурс се организира за десета, поредна година и отличава представители на българския бизнес, реализирали най-успешните и устойчиви екологични практики. На официална церемония, проведена на 1 октомври 2020 г. в гр. София, бяха отличени най-добрите идеи, проекти и постижения, представени от повече от 60 компании. Най-успешните получиха призове в 20 категории.

ЧЕЗ Разпределение проявява силна ангажираност в прилагане на добри практики и популяризиране на идеите за опазване на околната среда. Дейността на дружеството, насочена към ограничаване на негативните последици за околната среда, и усилията му за стимулиране на разумното използване на ресурсите се проявяват чрез мерки за повишаване на енергийната ефективност, намаляване на въглеродния отпечатък чрез модернизиране на съоръженията и внедряване на нови технологии. В областта на опазването на околната среда и биоразнообразието дружеството работи за намаляване на смъртността на птици от сблъсък с електропроводи, като в сътрудничество с Българското дружество за защита на птиците изпълнява проекта „Живот за птиците“.

Компанията активно участва в инициативи, свързани с опазването на околната среда, като същевременно мотивира своите служители да бъдат отговорни към природата както на работното място, така и у дома.

Пресцентър на ЧЕЗ България

е-mail: communications@cez.bg

04.10.2020

ОЩЕ ДВЕ ГИМНАЗИИ СЕ ВКЛЮЧВАТ В ДУАЛНАТА ФОРМА НА ОБУЧЕНИЕ КАТО ПАРТНЬОРИ НА ЧЕЗ

29 ученици едновременно ще се обучават в професионални гимназии и ще работят в „ЧЕЗ Разпределение България“ АД

Ученици от две професионални гимназии в гр. Перник се включват в програмата по дуално обучение като партньори на ЧЕЗ. Възможност едновременно да учат и да работят в „ЧЕЗ Разпределение България“ АД през тази година ще имат шестима ученици от 11 клас на ПГТС „Арх. Йордан Миланов“, както и двама ученици от 11 клас на ТПГ „Мария Кюри“, гр. Перник. Обучението си по програмата продължават деветима ученици от 12 клас на ПГМЕТ - Плевен и шестима ученици от 11 клас в ПГМЕ „Никола Й. Вапцаров“, гр. София. Всички те ще разполагат с опитни наставници, които ще ги запознават в реална работна среда със спецификата на професията електротехник.

ЧЕЗ беше сред първите работодатели, които се включиха в проекта ДОМИНО за насърчаване на дуалното обучение по електротехника в България. Първите 14 ученици, учили и работили в ЧЕЗ по дуалната програма, се дипломираха през миналата учебна година и продължиха със стаж в „ЧЕЗ Разпределение България“ АД. Дуалното обучение се наложи като една от най-успешните форми на професионалното образование заради многобройните си ползи за  учениците, работодателите и обществото. При тази форма младите хора получават възнаграждение за знанията си, приложени на практика още докато учат.

„Дуалната форма помага на учениците да изградят трудови навици, да натрупат адекватни знания и умения и да придобият реална представа за бизнеса и екипите, което им позволява да бъдат включени незабавно в работния процес при завършване на гимназиалното си образование. Младежите вече са запознати с професията и са спокойни, че имат осигурена работа“, каза Евгения Накова, директор „Човешки ресурси“ в ЧЕЗ България ЕАД.

През 2019 г. ЧЕЗ получи отличие в рамките на проекта ДОМИНО за най-добри социални придобивки на учениците в дуална форма на обучение по електротехника в България.

Пресцентър на ЧЕЗ България

е-mail: communications@cez.bg



27.09.2020

ОТ 1 ОКТОМВРИ ОФИСИТЕ НА ЧЕЗ В 7 ГРАДА ЩЕ РАБОТЯТ С ЕДНАКВО РАБОТНО ВРЕМЕ ВСЕКИ ДЕН ОТ СЕДМИЦАТА

Центровете  за обслужване във Видин, Враца, Монтана, Ловеч, Благоевград, Перник и Кюстендил ще приемат граждани от 08:30 ч. до 17:00 ч. от понеделник до петък

ЧЕЗ уеднаквява работното време на офисите за работа с клиенти на дружествата на компанията в България в различните дни от седмицата в 7 града. Центровете за обслужване на клиенти във Видин, Враца, Монтана, Ловеч, Благоевград, Перник и Кюстендил ще работят от 08:30 ч. до 17:00 ч. всеки ден от понеделник до петък.

Анализ на компанията показа, че въведеното до момента различно работно време през отделните дни не постига планираната ефективност при обслужване на клиентите. С цел улеснение на потребителите, посещаващи центровете за различни услуги, свързани с дейността на дружествата на ЧЕЗ в България, компанията създаде организация за оптимизиране на работата по начин, който да позволи всеки ден офисите да отварят и затварят по едно и също време. Новата организация ще подпомогне и по ефективната обработка на всички, новопостъпили през деня документи, след приключване на работата с клиенти.

Промяната влиза в сила от 01 октомври 2020 г. Повече информация за работното време на всички офиси за обслужване на клиенти на ЧЕЗ може да бъде намерена на корпоративния сайт www.cez.bg, в секция „Контакти“.

ЧЕЗ напомня, че от 28 септември 2020 г. клиентският център на дружеството на бул. „България“ № 98 в София се мести на ул. „Тодор Каблешков“ № 6. Мястото на новия офис е с по-комуникативна локация, съобразено е нарастващата нужда от по-голям капацитет на обслужване и дава възможност за спазване на всички противоепидемични мерки в новите условия на работа.

В извънредната ситуация е препоръчително потребителите да посещават офисите на центровете за обслужване на клиенти само в краен случай и при неотложна необходимост, като за  връзка с дружествата на ЧЕЗ в България  използват и възможностите за дистанционен контакт – информационна линия 0700 10 010, имейли info@cezelectro.bg и klienti@cez-rp.bg, корпоративните сайтове cez.bg и cez-rp.bg, както и фейсбук профилите @cezelectrobg  и @www.cez.bg.

Пресцентър на „ЧЕЗ България“ ЕАД

е-mail: communications@cez.bg



25.09.2020

ЧЕЗ ЕЛЕКТРО ОСИГУРЯВА ОПТИМАЛНИ ЦЕНИ ЗА КЛИЕНТИТЕ СИ С ТИПОВИ ДОГОВОРИ

Новите ценови продукти са съобразени със спецификата на потребление и отговарят на изискванията на бизнеса за оптимизиране на разходите за електроенергия

„ЧЕЗ Електро България“ АД публикува цените на електроенергията, приложими от 1 октомври 2020 г. за бизнес клиентите, които до 30 септември 2020 г. не са сключили договор с търговец за доставка на електроенергия на свободен пазар.

Новите ценови продукти, разработени от дружеството, осигуряват справедлива цена за всеки стопански потребител. ЧЕЗ Универсал е предназначен за клиенти с еднотарифно отчитане. ЧЕЗ Баланс, ЧЕЗ Стандарт и ЧЕЗ Нощ+ са за клиенти с двойно и тройно тарифно мерене, в зависимост от потреблението им в различните часове на денонощието. Цените в различните видове продукти са съобразени със спецификата на потребление на съответния обект и отговарят на изискванията на бизнеса за оптимизиране на разходите за електроенергия. В цените е включена стойността на закупената на свободен пазар електроенергия, както и разходите за балансиране на потреблението на клиентите в стандартната балансираща група на ЧЕЗ Електро.

Подробна информация за цените, определени в продуктите за клиенти с типови договори, е налична на корпоративната страница cez.bg, секция „Цени“, подсекция „За доставка по свободно договорени цени“.

От 1 октомври 2020 г., съгласно промените в Закона за енергетиката, всички потребители на електроенергия за небитови нужди излизат на свободния пазар. Списък с клиентите на „ЧЕЗ Електро България“ АД, за които се отнася законовото изискване, е публикуван на сайта на дружеството www.cez.bg. ЧЕЗ Електро оказва съдействие на клиентите, на които предстои излизане на свободен пазар, чрез индивидуални консултации с търговските представители на дружеството. За получаване на индивидуална оферта, съобразно нуждите и потреблението, на разположение на клиентите са и експертите на ЧЕЗ Електро в центровете за обслужване на клиенти, на информационна линия 0700 10 010, както и на info@cezelectro.bg. Запитване за оферта може да се направи и на интернет адрес https://info.cez.bg/webint/app/om_popup.php.

Пресцентър на „ЧЕЗ Електро България“ АД

е-mail: parvoleta.miteva@cez.bg

25.09.2020 

ЧЕЗ РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ ИНВЕСТИРА В ПО-СИГУРНО ЕЛЕКТРОЗАХРАНВАНЕ НА РУДАРЦИ И КЛАДНИЦА

Изграден е нов електропровод за района

ЧЕЗ Разпределение България изгради нов електропровод в област Перник. Съоръжението доставя електроенергия до селата Рударци, Кладница и до комплекс „Делта Хил“. Компанията вложи в проекта 248 хил. лв.

Електропроводът беше въведен в експлоатация на 24 септември. С поставянето му под напрежение се осигури много по-голяма оперативностна мрежата, много по-бърза реакция при необходимост и възможност за резервно електрозахранване на района.

ЧЕЗ Разпределение изгради и два нови трафопоста в с. Рударци. Те предоставят допълнителни мощности в населеното място, като по този начин компанията ще  реагира бързо на разрастването на едно от най-бързо развиващите се населени места в област Перник и ще предостави качествено електрозахранване на потребителите в района. Инвестицията възлиза на 324 хил. лв.

През 2020 г. в област Перник ЧЕЗ Разпределение инвестира и в изолацията на електропровод, захранващ гр. Трън, в изграждане на кабели в гр. Перник на стойност 54 хил. лв. и в реконструкции на мрежа ниско напрежение в селата Друган, Стефаново, Непразненци, Гърло, Велковци, Гълъбник, Елов дол, Главановци, Прибой и др.

Пресцентър на ЧЕЗ в България

е-mail: communications@cez.bg


14.09.2020

ЧЕЗ ПРОВЕРИ ВСИЧКИ СЪОРЪЖЕНИЯ В БЛИЗОСТ ДО УЧЕБНИ ЗАВЕДЕНИЯ

Компанията взе превантивни мерки преди началото на новата учебна година

ЧЕЗ Разпределение България извърши извънредни обходи и огледи на съоръженията от електроразпределителната мрежа, които захранват учебни заведения. Проверени са съоръженията около всички училища и детски градини, които се намират на обслужваната от компанията територия в Западна България, като всички констатирани забележки са отстранени незабавно.  Кампанията се осъществи по повод началото на учебната година. Тя има за цел да потвърди, че съоръженията по електроразпределителната мрежа са в перфектно техническо състояние и пълна техническа безопасност.  Дружеството държи да се увери, че са взети всички превантивни мерки, за да се отстранят евентуални опасности за децата.

Сигнали при забелязани нередности по съоръжения на компанията могат да бъдат подавани на денонощната информационна линия 0700 10 010, на имейл адрес zaklienta@cez.bg и в центровете за обслужване на клиенти.

Пресцентър на ЧЕЗ България

е-mail: communications@cez.bg


07.09.2020

ЧЕЗ ОТНОВО ТЪРСИ МОТИВИРАНИ И УСПЕШНИ УЧЕНИЦИ ЗА СОЦИАЛНАСТИПЕНДИЯ

Помощта се предоставя в сътрудничество с фондация „Сирак“

ЧЕЗ отново търси най-успешните ученици, на които един или и двамата родители са починали, за да им предостави възможност да получат социална стипендия. Преди година дружеството се включи като дарител към програмата „Нашето бъдеще“ на фондация „Сирак“. Първият стипендиант, който получи социална стипендия, осигурена от ЧЕЗ, беше ученик от 11 клас в професионалната гимназия по механоелектротехника „Никола Вапцаров“, гр. София.

Кандидатите за стипендия трябва да се обучават редовно в някоя от професионалните гимназии с технически профил на територията на Западна България, специалност „електроенергетика“ и да имат общ успех от предходния срок, равен или по-висок, от много добър 4,50. Подборът се извършва чрез оценка по документи от съвместна комисия между фондация „Сирак“ и ЧЕЗ. Стипендията е в размер на 1440 лв. за една календарна година. Ученикът, който веднъж е определен за стипендиант по програмата, ще има възможност да продължи да получава помощта до завършване на средното си образование, ако успехът му е по-висок от много добър 4,50.Повече подробности за конкурса и правилата може да бъдат намерени на сайта: www.stipendiant.com.

Конкурсът „Стани стипендиант на ЧЕЗ“ стартира през 2012 г. Първоначално той беше насочен към ученици от 12 клас на професионалните технически гимназии на територията на Западна България. Освен стипендия, победителите в конкурса получават и възможността да кандидатстват с оценката от изпита във висши учебни заведения с технически профил на територията на Западна България. През 2018 г. Дружеството разшири конкурса, като включи в него и студенти от електротехнически специалности. Досега над 900 души са кандидатствали по програмата на ЧЕЗ за подпомагане на професионалното образование, като 66 са получили стипендии.

В рамките на дългосрочната си програма за подкрепа на професионалното образование през месец май 2020 г. ЧЕЗ създаде и специализиран сайт „Енергия за бъдещето“ (energyforthefuture.cez.bg), към който издава и тримесечен бюлетин. Целта е да се подпомогне приема в професионалните гимназии, да се оптимизира връзката между енергийния бизнес и образователната система и да се създадат условия повече млади хода да избeрат енергетиката за своя професия и да останат да учат и да се развиват в България.

Пресцентър на ЧЕЗ в България

е-mail: communications@cez.bg

03.09.2020

 ДРУЖЕСТВА НА ЧЕЗ В БЪЛГАРИЯ УСПЕШНО ПРЕМИНАХА ВТОРИ НАДЗОРЕН ОДИТ НА СИСТЕМИТЕ ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА КАЧЕСТВОТО ПО ISO 9001:2015

Прилагането на изискванията на международния стандарт гарантира висока ефективност и позволява по-добро обслужване на клиентите

Три от дружествата на групата ЧЕЗ в България - „ЧЕЗ Разпределение България“ АД, „ЧЕЗ България“ ЕАД и „ЧЕЗ Електро България“ АД – успешно преминаха през втори надзорен одит на системите за управление на качеството за потвърждаване на стандарта ISO 9001:2015.  Одиторски екип от сертифициращата компания “ТЮФ РейнландБългария” ЕООД провери документацията и практическото прилагане на системата за управление на качеството, като проследи работните процеси в различните звена на компаниите. Външните одитори изразиха своето удовлетворение от установената ефективност на системите за управление на качеството, изпълняваните процеси, високата степен на ангажираност и добра организация на служителите на ЧЕЗ.

По-рано тази година още две дружества на ЧЕЗ в България успешно защитиха интегрираните си системи за управление. „ЧЕЗ Трейд България" ЕАД получи сертификати, че прилага стандартите: ISO 9001:2015 за управление на качеството; ISO 14001:2015, който гарантира, че дружеството е внедрило най-високи стандарти за управление на околната среда; както и сертификат за новия международен стандарт ISO 45001:2018 за управление на здравето и безопасността при работа. През май тази година дружеството се сертифицира и по стандарта за енергиен мениджмънт ISO 50001:2018.

„ЧЕЗ ИКТ България“ ЕАД също защити сертифицираните системи съгласно международните стандарти ISO 9001:2015 за управление на качеството и ISO 27001:2013 за управление на сигурността на информацията.

„Резултатите от одитите доказват, че компаниите на ЧЕЗ в България безкомпромисно спазват утвърдените международни стандарти за управление на качеството, което ни позволява да постигаме по-добро обслужване на клиентите и ефективност на бизнес процесите“, каза Душан Рибан, главен оперативен директор на „ЧЕЗ България“ ЕАД.

Пресцентър на „ЧЕЗ България“ EАД

е-mail: communications@cez.bg

23.08.2020

ЧЕЗ ЕЛЕКТРО Е ЕДИН ОТ НАЙ-ГОЛЕМИТЕ ЛИЦЕНЗИРАНИ ТЪРГОВЦИ НА ЕЛЕКТРОЕНЕРГИЯ НА СВОБОДЕН ПАЗАР

Дружеството гарантира сигурни доставки на електроенергия в дългосрочен план, както на регулиран, така и на свободен пазар

От 1 октомври 2020 г. всички потребители на електроенергия за небитови нужди трябва да излязат на свободния пазар. Списък с клиенти на „ЧЕЗ Електро България“ АД, за които се отнася законовото изискване, е публикуван на сайта на дружеството cez.bg.

ЧЕЗ Електро оказва съдействие на клиентите, на които предстои излизане на свободен пазар, чрез индивидуални консултации с търговските представители на дружеството. За запитване за оферта и подпомагане избора на доставчик съобразно нуждите и потреблението, постигане на оптимални условия за доставка, както и ценообразуване, съобразено с пазарните условия, на разположение на клиентите са и експертите на ЧЕЗ Електро в центровете за обслужване на клиенти, на информационна линия 0700 10 010, както и на info@cezelectro.bg. Запитване за оферта може да се направи и на интернет адрес https://info.cez.bg/webint/app/om_popup.php.

ЧЕЗ Електро е един от най-големите лицензирани търговци на електроенергия на свободен пазар. Дружеството притежава 3 лицензии – за краен снабдител, търговец и доставчик от последна инстанция. Стопанските потребители имат възможност да упълномощят ЧЕЗ Електро за оформяне на всички необходими документи по процедурата за преминаване на свободния пазар.

ЧЕЗ Електро е единственият доставчик на електроенергия в България с 13-годишен опит за работа с голям брой клиенти и на регулиран, и на свободен пазар – над 2 милиона стопански и битови потребители. До момента дружеството е доставило 100 милиона мегаватчаса електроенергия на потребителите, използвайки техническия си, финансов и експертен капацитет за обслужване на значителен брой клиенти – сериозно предимство, което повечето фирми – търговци на електроенергия, нямат.

„ЧЕЗ Електро България“ АД осигурява няколко изключителни ползи за клиентите, избрали дружеството за свой търговец на свободен пазар: възможност за стабилно и дългосрочно партньорство, конкурентни цени с възможност за индивидуално договаряне на условията на доставка, без допълнителни разходи за балансиране, безплатно изготвяне на прогнози, комплексно обслужване, в това число и комбиниран договор за доставка на електроенергия, разпределение и балансиране, комбинирана фактура, автоматизирани клиентски системи, осигуряващи бързо обслужване и точност при фактурирането, безплатна електронна фактура, дългогодишен опит на българския и международен пазар, финансова стабилност, гарантираща сигурността на доставките, изградена мрежа от Центрове за обслужване на клиенти, персонален онлайн архив на всички фактури, заплащане само на реално отчетена енергия - без междинни вноски, гъвкави условия за плащане, широк спектър от възможности за касово и безкасово плащане с над 6 200 места за плащане, денонощна телефонна линия 0700 10 010, сайт cez.bg, ФБ страница @cezelectrobg и електронно обслужване чрез  info@cezelectro.bg.

На корпоративния сайт в секция „Свободен пазар“ /https://www.cez.bg/bg/svoboden-pazar.html/ е публикувана информация, свързана със спецификата на либерализация на пазара на електроенергия и промените, свързани с нея.

Пресцентър на „ЧЕЗ Електро България“ АД

е-mail: parvoleta.miteva@cez.bg


16.08.2020

ЧЕЗ ЕСКО ИЗГРАДИ ПОКРИВНА ФОТОВОЛТАИЧНА СИСТЕМА ЗА КЛИЕНТ НА ЧЕЗ ЕЛЕКТРО

Централата с инсталирана мощност 117 kWp ще покрива част от енергийното потребление на „Екорепласт“ ЕООД

Компанията за търговия с полиетилен и полиетиленови продукти „Екорепласт“ ЕООД ще покрива част от енергийните си потребности с екологично чиста енергия. „ЧЕЗ ЕСКО България“ ЕООД, със съдействието на „ЧЕЗ Електро България“ АД – доставчик на електроенергия на свободен пазар на Екорепласт, проектира, финансира и изгради покривна фотоволтаична система за собствено потребление на фирмата. Съоръжението е с инсталирана мощност 116,92kWp и е монтирано върху сграда на Екорепласт в с. Капатово, община Петрич.

Създаденото през 2009 г. „Екорепласт“ ЕООД се занимава с изкупуване, рециклиране и производство на полиетилен и полиетиленови продукти. От 2015 г. „ЧЕЗ Електро България“ АД доставя на фирмата електроенергия на свободен пазар. Екорепласт разполага с две производствени бази – в с. Капатово и гр. Сандански. В дейността си компанията прилага високи стандарти за качество, за което разполага с международно признатия сертификат TÜF Rheinland. Сред клиентите на дружеството са български, германски, австрийски, гръцки и други компании. Чрез новата фотоволтаична система Екорепласт изпълнява ангажиментите си пред обществото и клиентите за минимизиране на въздействието върху околната средав резултат от фирмената дейност.

Информация за политиката по качество и околна среда на „Екорепласт“ ЕООД може да се намери на сайта на дружеството www.ecoreplast-bg.com.

„ЧЕЗ ЕСКО България“ АД предоставя енергийни услуги с фокус върху иновациите, ефективното използване на ресурсите и екологията, осигуряващи устойчиво развитие чрез ефективно използване на електроенергията. Компанията предлага индивидуални решения „до ключ“ в областта на отоплението, вентилацията, климатизацията, осветлението, ВЕИ и индустриални системи. Благодарение на богатия международен опит като част от семейството на ЧЕЗ в Европа, ЧЕЗ ЕСКО България успя за две години да натрупа портфолио от 56 проекта, част от които в процес на реализация. В сътрудничество с другите компании в групата на ЧЕЗ в България - ЧЕЗ Трейд и ЧЕЗ Електро, ЧЕЗ ЕСКО България реализира общо 24 проекта за фотоволтаични централи с обща мощност 13,4 МWp - от тях 2,83 МWp вече са в експлоатация.

Допълнителна информация за дейността и проектите на „ЧЕЗ ЕСКО България“ ЕООД е публикувана на сайта на дружеството www.cez-esco.bg.

Пресцентър на ЧЕЗ в България

е-mail: communications@cez.bg



12.08.2020

КРАЖБИ НА ТОК В КЮСТЕНДИЛ БЕЗ ПРЕЦЕДЕНТ В ИСТОРИЯТА НА ЧЕЗ РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ

Открадната е електроенергия, която, по първоначални изчисления, е приблизително равна на месечното потребление на целия град

ЧЕЗ Разпределение България разкри нагли кражби на електроенергия в град Кюстендил, без прецедент в историята на дружеството по своите мащаб и дързост.  Злоупотребата е разкрита на 11 август от екип на дружеството, извършвал проверки за кражби на електроенергия в гр. Кюстендил. Установените нарушения са в ДАП-Кюстендил и в сгради на бившата фабрика за обувки, намираща се в северната промишлена зона.

При проверките са открити незаконно включени кабели средно и ниско напрежение към електроразпределителната мрежа, които са захранвали големи биткойн ферми. По първоначални изчисления дружеството е претърпяло огромни загуби на електрическа енергия, равни приблизително на месечното потребление на всички клиенти в гр. Кюстендил.

ЧЕЗ Разпределение изказва благодарност към органите на МВР, гр. Кюстендил, за своевременната реакция при разкритието на случая.

За ефективната борба с кражбите, всички екипи в ЧЕЗ Разпределение  използват нови уреди и методологии за изчисляване на загубите по мрежата, които ги насочват към конкретни точки, в които да търсят незаконни присъединявания. Тази година дружеството увеличи двойно проверките за кражби на електроенергия, като усилията на екипите дават резултат.

Пресцентър на ЧЕЗ в България

е-mail: communications@cez.bg


09.08.2020

ЧЕЗ РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ ИЗПЪЛНЯВА ИНВЕСТИЦИОННАТА СИ ПРОГРАМА В СРОК

Модернизацията на мрежата налага планирани прекъсвания на електрозахранването

ЧЕЗ Разпределение България работи активно по изпълнението на инвестиционната си програма за 2020 г., като всички дейности се изпълняват в планираните срокове, въпреки затрудненията в резултат на извънредното положение. Компанията работи по обекти, част от критичната инфраструктура на София, като подмяната на кабел 110 kV, както и по редица значими проекти извън столицата. Тази година дружеството модернизира възлови станции в регионите на Благоевград, Панчарево, Ботевград, Своге, Дупница, Бобошево и др., реновира електропроводи в Монтанско, реконструира мрежи ниско напрежение по цялата територия, обслужвана от дружеството. Същевременно се изпълняват заявки за присъединявания на нови клиенти, които са нараснали с  една трета в сравнение с периода на извънредното положение.

 „Най-активно по инвестиционната ни програма работим през летните месеци, защото тогава условията за работа са най-подходящи, като същевременно смущаваме най-малък брой активни потребители. От друга страна това е и времето, когато мрежата трябва да се подготви за предстоящия есенно-зимен период, така че да отговори в максимална степен на нуждите на клиентите и на метеорологичните условия“, каза Виктор Станчев, главен оперативен директор на ЧЕЗ Разпределение България.

Изпълнението на инвестиционната програма на дружеството, присъединяването на нови клиенти и подготовката на мрежата за зимния сезон изисква планирани прекъсвания на електрозахранването.

„Често при изпълнение на обектите, ние имаме възможност да захраним по алтернативен път клиентите в конкретния регион, така че в периода на работа те да имат ток. Прехвърлянето на захранването изисква кратковременни оперативни превключвания, които в повечето случаи изпълняваме нощем, за да не притесняваме хората. Независимо дали електрозахранването спира само за секунди или планираните изключвания са по-дълготрайни, всичко това се изпълнява за обезопасяване на съоръженията, така че да съхраним живота и здравето на хората, които работят“, допълни Станчев.

Пресцентър на ЧЕЗ в България

е-mail: communications@cez.bg


05.08.2020

ЧЕЗ ТРЕЙД УСПЕШНО ЗАЩИТИ ИНТЕГРИРАНАТА СИ СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА КАЧЕСТВОТО

Дружеството получи четири сертификата, които гарантират висока ефективност на процесите и удовлетвореност на клиентите

„ЧЕЗ Трейд България“ ЕАД успешно защити интегрираната си система за управление на качеството за нов тригодишен период. Дружеството получи сертификати, че прилага стандартите: ISO 9001:2015, който е най-широко разпространеният международен стандарт за управление на процесите; ISO 14001:2015, който гарантира, че „ЧЕЗ Трейд България“ е внедрила най-високи стандарти за управление на околната среда; както и сертификат за новия международен стандарт ISO 45001:2018 за Системи за управление на здравето и безопасността при работа. Той е напълно съвместим със стандартите ISO 9001 и ISO 14001 и дава възможност на всяка организация да управлява рисковете за здравето и безопасността при работа и да подобрява постиженията си в тази област.

В пълна интеграция с тези три системи е и сертификатът за енергиен мениджмънт ISO 50001:2018, по който „ЧЕЗ Трейд България“ ЕАД се сертифицира през май тази година.

„Интеграцията на най-високите международни стандарти за управление на качеството е още едно доказателство, че „ЧЕЗ Трейд България“ е модерна и иновативна компания, която поставя в центъра на своята дейност грижата за клиентите, служителите и околната среда“, каза Владимир Дичев, изпълнителен директор на „ЧЕЗ Трейд България“ ЕАД.

Дружеството е 100% дъщерна компания на чешката CEZ a. s. и е първият лицензиран търговец на електрическа енергия за крайни клиенти в България от 2005 г. „ЧЕЗ Трейд България“ ЕАД е един от водещите доставчици на свободния пазар. За периода от 2006 до 2019г. компанията е реализирала общи доставки на 31.7 млрд. KWh на обща брутна стойност 3.14 млрд. лв.  

Пресцентър на ЧЕЗ в България

е-mail: communications@cez.bg


22.07.2020

ЧЕЗ ЕСКО БЪЛГАРИЯ ИЗГРАЖДАЕДНА ОТ НАЙ-ГОЛЕМИТЕ ПОКРИВНИ ФОТОВОЛТАИЧНИ СИСТЕМИ В БЪЛГАРИЯ

Централата с инсталирана мощност 750 kWp ще покрива нуждите на „Трейс Ипома“ АД

„ЧЕЗ ЕСКО България“ ЕООД, в сътрудничество с „ЧЕЗ Трейд България“ ЕАД, обсъди и установи нуждите на фирма „Трейс Ипома“ АД във връзка с  изграждане и въвеждане в експлоатация на фотоволтаична централа за собствено потребление. В резултат на преговорите, „ЧЕЗ ЕСКО България“ ЕООД сключи договор с „Трейс Ипома“ АД за цялостното изпълнение на проектиране, изграждане и въвеждане в експлоатация на фотоволтаична централа за собствено потребление, монтирана на покрив на съществуваща сграда на „Трейс Ипома“ АД в гр. София. Строително монтажните дейности по изграждането приключиха и до края на месеца фотоволтаичната система ще бъде пусната в действие. След въвеждане на системата в експлоатация компанията ще оптимизира потреблението на електроенергия с около 900 MWh на година, намалявайки съществено енергийните си разходи.

„Трейс Ипома“ АД е сред водещите производители на твърди опаковки и опаковъчни решения в Югоизточна Европа с приложение на продукцията в сектори като хранително-вкусова промишленост, строителство, селско стопанство, медицина, автомобилостроене и др. Компанията, която е клиент на ЧЕЗ Трейд България на свободен пазар, разшири сътрудничеството си с ЧЕЗ Груп като възложи цялостното изпълнение на енергийно-ефективния проект на ЧЕЗ ЕСКО България.

ЧЕЗ ЕСКО България се утвърждава успешно на българския пазар и успя да натрупа портфолио от 55 проекта, част от които в процес на реализация. Компанията предлага индивидуални решения до ключ в областта на отоплението, вентилацията, климатизацията, осветлението, ВЕИ и индустриални системи. Внимателният подбор на партньорите и професионалният избор на оборудване гарантират както незабавно намаляване на разходите за електроенергия на клиентите на ЧЕЗ ЕСКО, така и устойчиви положителни резултати по отношение на енергийната ефективност.

В сътрудничество с другите компании в групата на ЧЕЗ в България,  ЧЕЗ Трейд и ЧЕЗ Електро, ЧЕЗ ЕСКО България реализира общо 21 проекта за изграждане на фотоволтаични централи с обща мощност 3.4 МWp - от тях 2,5 МWp са вече в експлоатация.

Информация за услугите и реализираните от компанията проекти е публикувана на сайта на дружеството www.cez-esco.bg.

Пресцентър на ЧЕЗ в България

е-mail: communications@cez.bg







Вижте още

140 720 киловатчаса подари „ЧЕЗ Електро България“ АД на клиенти, регистрирали се за електронна фактура през юни

С над 7-те хиляди нови регистрации, броят на използващите безплатната услуга вече надмина  431 000      Клиентите на „ЧЕЗ Електро България“ АД, които оценяват удобството, сигурността и екологичните ползи на електронната фактура, вече са 431 298 .      От тях 7 036 се регистрираха за услугата по време на кампанията „20 kWh..

публикувано на 26.07.19 в 09:43