Гледайте на живо

Българско национално радио © 2021 Всички права са запазени

Планирани прекъсвания на електрозахранването и друга информация на "ЧЕЗ България" ЕАД и на ЧЕЗ "Електро България" АД

| обновено на 11.07.21 в 21:31

19.07.2021

ЧЕЗ ЕЛЕКТРО БЪЛГАРИЯ ОТЧЕТЕ 17% РЪСТ НА БЕЗКАСОВИТЕ ПЛАЩАНИЯ

Разнообразните възможности за плащане от разстояние намаляват  необходимостта от посещения в касови салони и през летния сезон

През първото полугодие 409 000 битови клиенти на „ЧЕЗ Електро България“ АД предпочетоха интернет, банките, мобилния си телефон или терминални устройства, за да платят сметките си за ток. Броят на транзакциите за периода януари – юни 2021 г. е почти 2 281 000, които са 26% от общия брой плащания през тези месеци и отбеляза ръст със 17% спрямо същия период на миналата година. С 24% нарастват осъществените през интернет плащания – 358 200 повече от регистрираните 1 474 190 за януари – юни 2020 г.

Анализът сочи, че устойчиво продължава да нараства делът на клиентите на ЧЕЗ Електро, които предпочитат да бъдат обслужвани от разстояние. Клиентите, избрали да заплатят сметките си от разстояние по време  на извънредното положение, продължиха да плащат безкасово и в периода на последвалата го извънредна епидемична обстановка.



Безкасовите плащания спестяват време и усилия на потребителите и ги правят независими от мястото и работното време на касите за плащане в брой. ЧЕЗ Електро препоръчва на клиентите да се възползват максимално от възможностите, които осигуряват начините за плащане на сметки от разстояние и през сезона на летните отпуски.

За първото полугодие средно на месец 381 000 клиенти на „ЧЕЗ Електро България“ АД са се възползвали от предлаганите от дружеството 9 начина за безкасово плащане - по банков път чрез директен дебит, банкомат или платежно нареждане, по интернет чрез интернет банкиране, системите на ePay.bg, ОББ, Icard.bg и Транскарт или директно през сайта на ЧЕЗ, с sms през системите на ePay и Icard, които дават на клиентите и достатъчно сигурност. За сравнение – през същия период на 2020 г. средно на месец 325 000 клиенти са плащали сметките си безкасово.

Подробна информация за възможностите за различните видове плащания може да се получи на телефонна линия 0700 10 010, на info@cezelectro.bg, както и на сайта на компанията www.cez.bg, секция „За клиента“.

Пресцентър на „ЧЕЗ Електро България“ АД

е-mail: parvoleta.miteva@cez.bg



01.07.2021

ЧЕЗ РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ ЩЕ ПРИЕМА САМООТЧЕТИ ДО 4 ЮЛИ

Във връзка с новите цени на електроенергията компанията извършва извънреден отчет

София, 01.07.2021 г. – С цел да се обезпечи своевременното отчитане на електромерите във връзка с новите цени на електроенергията, определени от Комисията за енергийно и водно регулиране в сила от 01.07.2021 г., „ЧЕЗ Разпределение България“ АД извършва извънредно отчитане на електромерите на клиентите. Компанията ангажира допълнително 542 служители, а всички отчетници работят с удължено работно време на 01.07.2021 г.

Графикът на извънредния отчет е публикуван на сайта на дружеството: www.cez-rp.bg /в секция „Графици“, https://www.cez-rp.bg/bg/grafici/. Информация за графика на извънредното отчитане може да се получи също в центровете за обслужване на клиенти на ЧЕЗ и на денонощната телефонна линия 0700 10 010.

Поради физическата невъзможност всички електромери да бъдат отчетени в един и същ ден, месечните сметки на клиентите ще бъдат преизчислени към датата на въвеждане на новите цени. Самоотчитането е по желание и не отменя извършването на месечен отчет от страна на дружеството.

Клиентите, които са отчели показанията на електромерите си на 30 юни 2021 г., ще могат да подават данните към ЧЕЗ Разпределение до 4 юли 2021 г., включително. На тяхно разположение са:

·  уеб-сайтовете www.cez-rp.bg: секция „Електронни услуги“, в меню „Деклариране на показания:https://info.cez.bg/webint/app/vok_selfmeter.php; или www.cez.bg, секция „Е-услуги“, в меню „Деклариране на показания“,https://www.cez.bg/bg/e-uslugi/deklarirane-pokazania-2014-bak.html)

·  имейл klienti@cez-rp.bg

·  телефонна линия 0700 10 010(меню 2)

·  центровете за обслужване на клиенти на ЧЕЗ.

При самоотчета клиентите трябва да посочат данните от електромера по всички тарифи, клиентски номер, абонатен номер, трите имена на титуляря и адреса на обекта, за който се декларират показания. Подадените данни от самоотчета през този период се считат за отчетено потребление към 30.06.2021 г., включително.  

Фактурите за месец юли ще съдържат информация за консумираната електроенергия за два отчетни периода – по стари и по нови цени.

Пресцентър на ЧЕЗ в България

е-mail: communications@cez.bg 




Ваньо Николов, Петър Холаковски - изпълнителен директор на ЧЕЗ Разпределение, Пресиян Тодоров, Карел Крал - регионален мениджър на ЧЕЗ за България Победителите Ваньо Николов (вляво) и Пресиян Тодоров 

16.06.2021

ОЩЕ ДВАМА СТУДЕНТИ СТАНАХА СТИПЕНДИАНТИ НА ЧЕЗ

Победителите са от Техническия университет в София

ЧЕЗ осигури още две стипендии на студенти в конкурса „Стани стипендиант на ЧЕЗ“. Победителите са четвърти курс бакалаври по специалност „Електротехника“ в Технически университет в София - Пресиян Тодоров и Ваньо Николов. Конкурсът се проведе в два етапа – кандидатстване по документи и събеседване с финалистите, при стриктно спазване на противоепидемичните мерки в страната.

„Поздравявам победителите и им желая още много успехи в тяхното професионално израстване. Българската енергетика има нужда от успешни и жадни за знание специалисти, които да я подготвят за бъдещето. Затова ЧЕЗ превърна в своя кауза развитието на професионалното образование и вече 16 години работи, за да открива, подпомага и мотивира младите таланти да намерят професионална реализация в България“, каза Карел Крал, регионален мениджър на ЧЕЗ за България.

„Стани стипендиант на ЧЕЗ“ за студенти е част от програмата „Стани стипендиант на ЧЕЗ“, която стартира през 2012 г. Първоначално тя беше предназначена за ученици в XII клас от професионалните гимназии с електротехнически профил в Западна България, но впоследствие ЧЕЗ започна да осигурява стипендии и за успешни студенти, както и за сираци и полусираци с интереси в областта на електротехниката. През април се проведе деветото издание на конкурса за ученици, който беше спечелен от отборите на ПГТЕ „Хенри Форд“ – София, БПГ „Ичко Бойчев“ – Благоевград, ПГТЕ „Хр. Ботев“ – Монтана. Предстои набирането на кандидати за социална стипендия.

Повече информация за конкурса, както и интервюта с победителите може да се намери на страницата на конкурса www.stipendiant.com.

Пресцентър на „ЧЕЗ България“ ЕАД

е-mail: communications@cez.bg


Министърът на образованието и науката проф. Николай Денков връчва отличието за „Инвеститор в знанието“ на Ралица Янева, ръководител отдел „Развитие на човешките ресурси“, ЧЕЗ България 

Министърът на икономиката Кирил Петков връчва наградата „Многообразие на работното място“ на Десислава Бориславова, ръководител направление „Връзки с обществеността“, ЧЕЗ България

11.06.2021

ЧЕЗ ПОЛУЧИ ДВЕ ПРЕСТИЖНИ ОТЛИЧИЯ НА ГОДИШНИТЕ НАГРАДИ ЗА ОТГОВОРЕН БИЗНЕС 2020

Компанията грабна първото място в категорията „Инвеститор в знанието“

ЧЕЗ спечели първо място в категорията „Инвеститор в знанието“ и трето място в новоучредената категория „Многообразие на работното място“ на Годишните награди за отговорен бизнес 2020. Те бяха раздадени от Българския форум на бизнес лидерите на официална церемония на 10 юни. Авторитетният конкурс има за цел да отличи добрите примери в областта на социалната отговорност и устойчивото развитие.

Призът „Инвеститор в знанието“ бе връчен на ЧЕЗ България за проекта „Енергия за бъдещето“. Чрез него компанията подготвя и развива млади специалисти в сферата на енергетиката, работи за адаптиране на образованието съобразно нуждите на бизнеса и прилага дългосрочна политика за професионално и личностно развитие на ученици и студенти.В контекста на бързото развитие на технологиите и пандемията през 2020 г. фокусът на проекта се насочи към дигиталната трансформация. Беше разработен уникален за България образователен сайт за кариерно ориентиране в енергетиката (https://energyforthefuture.cez.bg/), създаден бе информационен бюлетин и бяха въведени дигитални уроци и практики.

„Благодаря на журито за високата оценка, но най-вече благодаря на всички колеги и целия екип, които продължиха да изпълняват плановете и да работят всеотдайно въпреки извънредните условия през 2020 г. Всяка криза е и възможност, когато има устойчива кауза, иновативно мислене и професионален подход. Това е нашата формула за успех“, каза Карел Крал, регионален мениджър на ЧЕЗ за България.

Наградата „Многообразие на работното място“ се присъжда за първи път от Българския форум на бизнес лидерите за високи постижения при въвеждане и прилагане на ценностите на равенството и приобщаването на работното място. ЧЕЗ е една от първите десет компании, които през 2020 г. подписаха Хартата на многообразието. Нейната цел е насърчаване на многообразието и равенството и споделяне на добрите практики между компаниите.

Пресцентър на „ЧЕЗ България“ ЕАД

е-mail: communications@cez.bg



10.06.2021

ЧЕЗ ЕЛЕКТРО ПОДАРИ 13 СМЕТКИ ЗА ТОК, СМАРТ ЧАСОВНИК, ТЕЛЕФОН, ТАБЛЕТ И КАФЕАВТОМАТ НА БИТОВИ КЛИЕНТИ, РЕГИСТРИРАЛИ СЕ ЗА Е-ФАКТУРА ПРЕЗ ПОСЛЕДНИТЕ ТРИ МЕСЕЦА

Над 12 хиляди нови регистрации, с които броят на регистрираните за електронна фактура доближава половин милион!

Клиентите на „ЧЕЗ Електро България“ АД, които оцениха удобството, сигурността и екологичните ползи на електронната фактура, вече са 490 хиляди.

От тях над 12 хиляди се регистрираха за услугата по време на кампанията „Спечели с ЧЕЗ и електронна фактура“ и дадоха своя принос към опазване на природната среда. С избора си те спасиха от изсичане 200 дървета и ще намалят използването на хартия с близо 286 300 листа годишно, с което всяка година ще спестяват и по 7 мегаватчаса електроенергия, необходима за производството им.

13 клиенти на дружеството от Гоце Делчев, Козлодуй, Перник, Плевен, Сандански и София получиха като подарък от ЧЕЗ Електро стойността на последно платената от тях фактура за електроенергия.

Клиент от Враца спечели смартфон, а късметлии от София взеха смарт часовник, таблет и кафеавтомат.

Електронната фактура е напълно безплатна. След регистрацията клиентите могат да следят документите си, както в персоналния си електронен архив на сайта cez.bg, така и на посочения от тях имейл адрес. Електронната фактура гарантира защита на личните данни, спестява време и дава възможност за лесно и практично контролиране на разходите. Тя е валиден, електронно подписан данъчен документ, който е напълно идентичен с хартиената версия.

Заявете своята електронна фактура на cez.bg, на номер 0700 10 010, на имейл info@cezelectro.bg, както и във всеки от 29-те центрове за обслужване на клиенти на ЧЕЗ Електро на територията на Западна България.

Осигурете си удобство и сигурност! Печелите Вие, ще спечели и природата!

Пресцентър на „ЧЕЗ Електро България“ АД

е-mail: parvoleta.miteva@cez.bg



ЧЕЗ РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ ЩЕ ИНВЕСТИРА 1,7 МЛН. ЛВ. В АВТОМАТИЗИРАНИ ЕЛЕМЕНТИ ПО МРЕЖАТА

Съоръженията съкращават времето за локализиране на аварии

1 713 000 лв. ще инвестира ЧЕЗ Разпределение в автоматизирани елементи по електроразпределителната мрежа през 2021 г. Компанията ще завърши и реконструкцията на 7 възлови станции в Западна България на обща стойност 900 000 лв.

Дистанционно управляемите автоматизирани елементи  се монтират на възлови места по въздушните електропроводи, а в градските райони се полагат сигнализатори върху кабелната мрежа. Подобни съоръжения дават информация от разстояние за повредени участъци, осигуряват възможност за изключването им и минимизират броя на засегнатите клиенти. Благодарение на устройствата, диспечерите са в състояние да насочват аварийните екипи с много по-голяма точност, а времето за реакция се скъсява драстично.

Реконструкцията на възлови станции включва цялостно преминаване на телемеханика на съоръженията, всички компоненти се подменят с нови, извършва се модернизация на съществуващите системи за защита, контрол, измерване и сигнализация и се въвежда нова система за управление от разстояние. По този начин се осигурява възможност за дистанционно презахранване на цели региони по алтернативен път,  намаляват се времето за локализиране на аварии и прекъсванията на електрозахранването в съответните райони. През 2021 г. ще бъде завършена реконструкцията и модернизацията на възлови станции в Драгалевци, Горна баня и Ботунец в столицата, в  гр. Димово, в с. Долно Церовене, общ. Якимово и две в Ботевград.

До момента ЧЕЗ Разпределение е монтирала над 700 автоматизирани съоръжения по мрежата в Западна България. Дистанционно вече се управляват 10 подстанции и 44 възлови станции.





ЧЕЗ РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ ПОЛУЧИ „ЗЕЛЕН ОСКАР“ ЗА ПОЛИТИКАТА СИ ЗА ОПАЗВАНЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА

Компанията спечели първа награда в категория „Енергетика, воден сектор“ в конкурса „Най-зелените компании в България 2021“

ЧЕЗ Разпределение получи първа награда в категория „Енергетика, воден сектор“ за цялостната си политика за опазване на околната среда в 11-то издание на конкурса „Най-зелените компании в България 2021“. Отличието беше връчено на официална церемония на 14 май  Целта на конкурса, организиран от b2b Media,е да оцени и отличи компаниите, които действително променят своите екологични показатели и развиват бизнеса си по отговорен за природата начин.

„Отличията за нашата екологична политика ни карат да се гордеем, но и ни задължават и ни мотивират да полагаме още по-големи усилия и да разширяваме програмата си, за да отговорим на високите изисквания към съвременните компании, за които успехът се измерва не само с бизнес показатели, а с отговорността им към обществото и природата“, каза Мария Георгиева, ръководител сектор „Екология и пожарна безопасност“.

„ЧЕЗ Разпределение България“ АД осъществява дългосрочна политика за намаляване на негативните последици от дейността на дружеството като въглероден отпечатък, модернизиране на съоръженията и други. Тя включва наблюдаване, оценка и предприемане на конкретни мерки. Важна част от програмата е опазването на биологичното разнообразие и намаляване на смъртността на птици от сблъсък с електропроводи чрез обезопасяване на опасни за тях въздушни съоръжения.По проекта с кратко наименование „Живот за птиците“, който е съфинансиран по програмата LIFE на Европейската комисия, партньор на ЧЕЗ Разпределение е Българското дружество за защита на птиците /БЗДП/. За да постигне още по-големи резултати в тази област, компанията се включи и в международен проект „Транснационално опазване на птиците по река Дунав”.

В израз на високата оценка към усилията и мерките, които ЧЕЗ Разпределение предприема за опазване на околната среда, през миналата година дружеството беше отличено с най-престижната екологична награда в света – Energy Globe.


ЧЕЗ ОСИГУРИ ШЕСТ НОВИ СТИПЕНДИИ ЗА УЧЕНИЦИ ОТ XII КЛАС

Деветото издание на „Стани стипендиант на ЧЕЗ“ отличи най-успешните възпитаници на професионалните гимназии в Западна България с електротехнически профил

СОФИЯ, 19.04.2021 г. – Победители в деветото издание на конкурса „Стани стипендиант на ЧЕЗ“ за ученици станаха по двама дванайсетокласници от ПГТЕ „Хенри Форд“ – гр. София, БПГ „Ичко Бойчев“ – гр. Благоевград и ПГТЕ „Христо Ботев“ – гр. Монтана. Те получават стипендии за втория учебен срок на 2020-2021 година в размер на 600 лева и възможност да кандидатстват с оценката от конкурса в четири висши учебни заведения - Техническия университет в София, Колежа по енергетика и електроника, Минно-геоложкия университет „Св. Иван Рилски“ и Висшето транспортно училище „Т. Каблешков“.

Тази година финалният трети кръг на конкурса се проведе онлайн на 16.04.2021 г., при пълно спазване на противоепидемичните мерки в страната. До него достигнаха отборите на шест професионални гимназии с електротехнически профил на територията на Западна България - БПГ „Ичко Бойчев“ – Благоевград, ПГ „Акад. С. П. Корольов“ – Дупница, ПГМЕ „Н. Й. Вапцаров“ – София, ПГТЕ „Хенри Форд“ – София, ПГТЕ „Хр. Ботев“ – Монтана, ПТГ „Н. Й. Вапцаров“ – Враца.

„Преди всичко искам да ви поздравя за това, че стигнахте до финала на конкурса, въпреки предизвикателствата и условията, в които се готвехте за  състезанието тази година. Запазете своя устрем, желанието за успех и знания. И не забравяйте, добрият екип винаги е част от успеха“, каза Карел Крал, регионален мениджър на ЧЕЗ за България в поздравление, излъчено онлайн пред участниците във финалния кръг.

Конкурсът „Стани стипендиант на ЧЕЗ“ е една от най-ранните инициативи на ЧЕЗ за насърчаване на професионалното образование в България. Той стартира през 2012 г. като част от графика на Министерството на образованието и науката за националните състезания по професии. Целта на състезанието е да намери, подкрепи и мотивира талантливите специалисти по електротехника. През годините програмата се разрасна и ЧЕЗ вече осигурява и стипендии на студенти, както и на сираци и полусираци. Повече подробности за „Стани стипендиант на ЧЕЗ“ може да бъде намерена на сайтовете www.stipendiant.com и https://energyforthefuture.cez.bg/.

Пресцентър на ЧЕЗ България

е-mail: communications@cez.bg



533 ПЛАТФОРМИ ЗА ЩЪРКЕЛОВИ ГНЕЗДА МОНТИРА ЧЕЗ В РАМКИТЕ НА ПРОЕКТ ЗА ЗАЩИТА НА ПТИЦИТЕ

Монтирана е камера за наблюдение на живота на щъркелова двойка в с. Драгушиново

ЧЕЗ Разпределение монтира общо 533 платформи за щъркелови гнезда в Западна България, за да осигури безопасно гнездене на птиците. Кампанията през този сезон приключи с идването на пролетта и завръщането на щъркелите в страната, когато е и времето, в което приключва разрешителният период за обезопасителни дейности.

Монтирането на платформи е една от дейностите по проекта „Живот за птиците“, в рамките на който е планирано обезопасяването на 900 щъркелови гнезда. Те се поставят на ключови места, които представляват потенциална заплаха за безопасността на птиците. Изпълнението на дейностите води до намаляване на инцидентите и минимизира заплахите за живота на щъркелите в резултат на досега с елементи от мрежата. Платформите спомагат за опазване на околната среда чрез предотвратяване на пожари и намаляват броя на прекъсванията на електрозахранването, предизвикани от контакта на птиците с мрежата. Всички дейности за защита на дивите птици се извършват съвместно с партньорите на ЧЕЗ Разпределение по проекта – Българско дружество за защита на птиците /БДЗП/

„Последната монтирана платформа за този сезон беше тази в с. Алтимир, общ. Бяла Слатина. Поради външна намеса гнездото на двойка щъркели, гнездили от години на едно дърво, е премахнато. Щъркелите кръжаха около разпределителната мрежа, опитвайки да си направят ново. Монтирахме платформа и те веднага я припознаха като своя и започнаха да доизграждат дома си. Зарадвахме не само тях, но и хората, които живеят в района“, каза Крум Гледжарски, ръководител „Управление на качеството“ в ЧЕЗ Разпределение.

Като част от кампанията за защита на щъркелите, през 2019 година беше монтирана камера в едно от щъркеловите гнезда в село Драгушиново, община Самоков. С нейна помощ отблизо беше наблюдаван животът на щъркеловото семейство. Това е един от подходите за обстойно проучване на ежедневните навици на щъркелите. Проучването спомага за набелязване на конкретни мерки и стъпки, които биха били полезни за птиците, и на по-късен етап  приложени от двете дружества. Можете да гледате на живо щъркеловата двойка от село Драгушиново тук: https://www.youtube.com/watch?v=NbgWYVBiNHo.

Проектът „Опазване на застрашени видове птици чрез обезопасяване на опасни за тях въздушни електропроводи в защитени зони от Натура 2000 в Западна България”, LIFE16 NAT/BG/000612 или „Живот за птиците“ е с бюджет 2,65 млн. евро.  ЧЕЗ Разпределение инвестира в него над 800 хил. евро , както и човешки ресурс и усилия за неговото изпълнение. Финансиране от 1.85 млн. евро е осигурено от Европейската комисия по програма Life на Европейския съюз. Дейностите по намаляване на конфликта диви птици-електропроводи ще продължат до края на 2022 г.




 РЯЗКО НАРАСТВА ДИСТАНЦИОННОТО ОБСЛУЖВАНЕ НА КЛИЕНТИ НА ЧЕЗ

Вече 8 години две уникални потребителски институции продължават да се грижат за интересите на потребителите

Двойно нараснаха заявените по имейл услуги от клиенти на ЧЕЗ, докато посещенията в търговските центрове незначително намаляха през 2020 г. спрямо 2019 г. През миналата година в „ЧЕЗ Разпределение България“ и „ЧЕЗ Електро България“ постъпиха близо 51 000 имейла от потребители в сравнение с 26 000 през 2019 г. Почти 1 млн. са обажданията на колцентровете за услуги, предоставяни от двете компании. Това е ръст със 17% спрямо предходната година. В търговските центрове на ЧЕЗ са заявени малко над 620 хил. услуги. Причина за рязкото нарастване на дистанционно обслужване на клиенти са призивите за ограничаване на социалната дистанция заради короновируса.

Над 1100 са сигналите, които бяха разгледани от двете уникални потребителски организации на ЧЕЗ в България – енергийния омбудсман и потребителския съвет.

Енергийният омбудсман разглежда на месец средно по 62 сигнала, запитвания и предложения. Те касаят главно сметките и отчитането на консумираната електроенергия. „На всеки сигнал отделям необходимото внимание и често пъти тези казуси са в основата на предложенията, които правя за подобряване на дейности и процеси в компаниите. Да чуваме потребителите е важно, за да бъдат предлагани по-качествени услуги“, каза Радослав Димитров, който е първият енергиен омбудсман на ЧЕЗ в България. Той разглежда сигнали, по които вече дружествата са се произнесли, но клиентите не са удовлетворени.

В Потребителския съвет през 2020 г. постъпиха 400 сигнала и предложения за оптимизиране на процесите по обслужване на клиенти. В резултат на тях бяха отправени конкретни препоръки към дружествата като например при липса на достъп до електромера за отчитане на консумираната електроенергия клиентите да бъдат призовавани да използват възможността за самоотчет. На едно от заседанията членовете на потребителския съвет, сред които са утвърдени потребителски организации и експерти, бяха разгледани възникналите въпроси в процеса на либерализация на пазара на електроенергия и бяха формулирани конкретни съвети към клиентите, така че интересите им да бъдат максимално защитени.

Институциите енергиен омбудсман и потребителски съвет бяха създадени през март 2013 г. в изпълнение на политиката на ЧЕЗ за подобряване на комуникацията с клиентите, намиране на възможности за оптимизиране на процесите по обслужване в дружествата на ЧЕЗ в България и повишаване на клиентската удовлетвореност.


  


11.03.2021

ЧЕЗ ЕЛЕКТРО ОТЧИТА РЪСТ НА СДЕЛКИТЕ ПО СВОБОДНО ДОГОВОРЕНИ ЦЕНИ В ДИГИТАЛНА СРЕДА

Въведената от дружеството система за управление на взаимоотношенията с клиенти ускори значително търговския процес от разстояние

„ЧЕЗ Електро България“ АД осигурява на клиентите, излизащи на свободния пазар на електроенергия, бързина, удобство и сигурност при избор на дружеството за търговец – доставчик на електроенергия. Инвестицията в нова, интегрирана система за управление на взаимоотношенията с клиенти – Salesforce, внедрена от Некст Консултв края на миналата година, ускори значително търговския процес, свързан с продажба на електроенергия на свободен пазар. Използването на системата чувствително увеличи ефективността при изпращане на оферти за продажба на електрическа енергия, осъществяване на преговори и сключване на търговски договори.

От началото на тази година „ЧЕЗ Електро България“ АД улесни стопанските си клиенти, като чрез специален уеб портал осигури възможност за електронна проверка за наличен договор с Доставчик от последна инстанция и сключване на договор с дружеството като лицензиран ДПИ. Приложението позволява генерирането, електронното подписване и изпращане за е-подпис от страна на „ЧЕЗ Електро България“ АД на договор с ДПИ.

Статистиката показва нарастващ интерес на клиентите, които излизат на свободен пазар, към дигитализираните услуги. За последното тримесечие на 2020 г. близо 5% от сключените с „ЧЕЗ Електро България“ АД договори за доставка на електроенергия по свободно договорени цени, са подписани от клиентите с квалифициран електронен подпис. Повече от 15% от клиентите, избрали дружеството за свой търговец на свободен пазар, са поискали и са получили оферта от дружеството по електронен път. Запитване за оферта може да се направи на интернет адрес https://info.cez.bg/webint/app/om_popup.php.

Данните следват общата тенденция за повишаване използването на възможностите за обслужване от разстояние от всички клиенти на ЧЕЗ Електро – и на свободен, и на регулиран пазар. Над 60% от предоставените близо общо 561 000 услуги през 2020 г. са заявени от клиентите и осъществени от дружеството дистанционно.

За миналата година е регистрирано и тройно увеличение на осъществените през имейл info@cezelectro.bgуслуги – 30 000 спрямо малко над 10 000 през 2019 г. На 90 % от имейлите е отговорено до 24 часа от получаването им. Най-често клиентите използват имейла, за да получат информация за свободния пазар на електроенергия, отразяване на плащане, проверка на сметка, необходими документи за заявяване на услуги, електронна фактура.

Най-предпочитаният начин за свързване с ЧЕЗ Електро България през миналата година е информационната линия 0700 10 010 с постъпили почти 311 000 обаждания, със 76 000 повече от 2019 г.

Предлаганите от ЧЕЗ Електро възможности за дистанционни продажби и различни електронни услуги - електронна фактура, електронни разплащания, смс известяване, проверка на сметка и др., осигуряват ефективна и безопасна комуникация между клиентите и дружеството от разстояние. Повече информация за това как да станете клиент на ЧЕЗ Електро по свободно договорени цени можете да получите на информационна линия 0700 10 010, в секция „Свободен пазар“ на сайта cez.bg, както и в центровете за обслужване на клиенти на дружеството.

Пресцентър на „ЧЕЗ Електро България“ АД

е-mail: parvoleta.miteva@cez.bg





ЧЕЗ И СТОПАНСКИЯТ ФАКУЛТЕТ НА СОФИЙСКИЯ УНИВЕРСИТЕТ ПОДПИСАХА СПОРАЗУМЕНИЕ ЗА СТРАТЕГИЧЕСКО ПАРТНЬОРСТВО

Двете организации ще си сътрудничат в подготовката на висококвалифицирани специалисти

Стопанският факултет на Софийския университет и ЧЕЗ подписаха споразумение за стратегическо партньорство за подготовка на висококвалифицирани специалисти в областта на икономиката, управлението и моделирането на големи данни в бизнеса. Договорът беше подписан на официална церемония на 27.01.2021 г. в Стопанския факултет от регионалния мениджър на ЧЕЗ за България Карел Крал и декана на факултета доц. д-р Атанас Георгиев.

„Целта на дружеството като отговорен корпоративен гражданин е да осигури подходяща среда и да даде възможности за професионално и личностно развитие на младите хора и специалистите. За постигането на тази цел ЧЕЗ активно сътрудничи с висшите учебни заведения. Партньорството ни е насочено към осъвременяване на учебните програми и задържане на младите хора в България“, каза Карел Крал, регионален мениджър на ЧЕЗ за България.

„Българските енергийни компании се нуждаят не само от електроинженери, но и от икономисти със задълбочени познания в областта на финансите, функционирането на борсите, анализ на данни, както и с умения да водят бизнес преговори. Готови сме да предоставим отлични възможности за усъвършенстване и развитие“, допълни Владимир Дичев – изпълнителен директор на „ЧЕЗ Трейд България“ - първия лицензиран търговец на електрическа енергия на крайни клиенти в България, който в момента е водещ доставчик на свободния пазар.

„Днес Стопанският факултет сключва още едно стратегическо партньорство с водеща международна компания. Това е естествено продължение на досегашните ни съвместни инициативи с дружествата от групата на ЧЕЗ в България за обогатяване на учебното ни съдържание с материали и гост-лекции, за следдипломна квалификация и за подобряване на възможностите за професионална реализация на нашите студенти. Темата за енергийните пазари и климатичните политики е водеща за нас и с днешното споразумение очакваме да затвърдим лидерската си позиция в тази област“, каза доц. д-р Атанас Георгиев, декан на Стопанския факултет.

ЧЕЗ развива дългосрочна политика в подкрепа на професионалното образование в България. Част от тази политика е дългосрочното партньорство с професионалните гимназии и висшите учебни заведения.  През 2020 г. ЧЕЗ създаде специализиран сайт „Енергия за бъдещето“, чрез който да насърчи и мотивира младите хора да изберат електроенергетиката за своя кариера.


  

17.12.2020

ЧЕЗ ЕЛЕКТРО БЪЛГАРИЯ Е НОСИТЕЛ НА ПРЕСТИЖНАТА НАГРАДА „ИСТИНСКИ ЛИДЕР“

За пета поредна година дружеството бе отличено от ICAP България за лидер в сектора и прилагане на положителни бизнес практики

За пета поредна година „ЧЕЗ Електро България“ АД стана носител на приза „True Leader“, връчван от  ICAP България. Инициативата отличава всички български компании, които едновременно отговарят на няколко обективни критерии /според официално публикувани данни/, без намесата на субективното мнение на жури или на резултати от публично проучване: да са сред 300-те най–печеливши компании по  EBITDA за 2019 г., да са увеличили броя на своя персонал /2019 г. спрямо 2018 г./, да имат висока кредитна оценка /ICAP Credit Score  B2 - A1/ и да са лидер в своя сектор от икономиката.

Илияна Илиева – мениджър „Събития и публикации“ в ICAP България, връчи наградата за „ЧЕЗ Електро България“ АД на Димчо Станев – изпълнителен директор на дружеството.

„С изключителна гордост приемам отличието и изказвам искрената си благодарност към всички наши партньори за доверието и ефективното сътрудничество. Благодаря и на всички служители на ЧЕЗ Електро за професионализма, отговорността и усилията, които полагат, за да продължаваме да бъдем водеща в своя сектор компания. Получаването на тази награда за пети път е силен стимул да продължим да работим така, че да запазим лидерските си позиции на силно конкурентния електроенергиен пазар“, каза Димчо Станев при приемане на наградата.

ICAP България е част от ICAP Group - най-голямата Група за бизнес информационни услуги в Югоизточна Европа и една от малкото компании, одобрени от Европейската служба по ценни книжа и борси – ESMA, като „Агенция за кредитен рейтинг“ и за осма поредна година отличава водещите компании в България с наградите „True Leaders“.

Пресцентър на „ЧЕЗ Електро България“ АД

е-mail: parvoleta.miteva@cez.bg


ЧЕЗ РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ ПОЛУЧИ НА НАЙ-ЗНАЧИМАТА ЕКОЛОГИЧНА НАГРАДА В СВЕТОВЕН МАЩАБ
Проектът на дружеството „Живот за птиците“ грабна приза „Energy Globe” 
ЧЕЗ Разпределение получи най-важната екологична награда в света - „Energy Globe” за своя проект „Живот за птиците“. Инициативата е изпълнявана съвместно с Българско дружество за защита на птиците /БДЗП/ - най-голямата неправителствена организация с 1400 членове. В рамките на проекта експерти анализират кои са най-рисковите за застрашените видове птици електропроводи, като определят и изпълняват необходимите мерки за тяхното обезопасяване.
В конкурса на „Energy Globe”, през 2020 г., „Живот за птиците“  е отличен сред своите конкуренти като изключителна устойчива инициатива в съответствие с целите за устойчиво бъдеще. Наградата беше връчена в началото на декември на Крум Гледжарски, ръководител „Управление на качеството“ в ЧЕЗ Разпределение България от търговския съветник на Австрия и ръководител на Avantage Austria в София – Улрике Щрака. 
„Подобни отличия оправдават усилията на екипа ни и, надявам се, насърчават подкрепата за опазване на биологичното разнообразие. Влагаме сърце в изпълнението на проекта и вярваме в значимостта на неговите резултати“, каза Крум Гледжарски при получаването на наградата. 
С повече от 180 участващи държави, „Energy Globe Awards“ са най-важните екологични отличия по света. Представят проекти от цял свят, вариращи от малки инициативи до такива със сериозен мащаб. Ангажирани хора по целия свят разработват решения за най-належащите екологични проблеми на нашето време като недостиг на ресурси, замърсяване на въздуха и водата, ерозия, климатични промени или зависимост от изкопаеми горива. Въпреки че тези решения са лесно достъпни, те често остават непопуляризирани. „Energy Globe“ им дава глас и ги представя на широка публика, за да ги направи видими и да насърчи другите да измислят свои собствени иновативни решения.
Проектът на ЧЕЗ Разпределение с официално название „Опазване на застрашени видове птици чрез обезопасяване на опасни за тях въздушни електропроводи в защитени зони от Натура 2000 в Западна България“ е в продължение на дългогодишната екологична политика на дружеството за опазване на биологичното разнообразие. Съфинансиран е от програма Life на Европейския съюз. Повече информация за проекта може да бъде намерена на www.lifebirds.eu.



Вижте още

140 720 киловатчаса подари „ЧЕЗ Електро България“ АД на клиенти, регистрирали се за електронна фактура през юни

С над 7-те хиляди нови регистрации, броят на използващите безплатната услуга вече надмина  431 000      Клиентите на „ЧЕЗ Електро България“ АД, които оценяват удобството, сигурността и екологичните ползи на електронната фактура, вече са 431 298 .      От тях 7 036 се регистрираха за услугата по време на кампанията „20 kWh..

публикувано на 26.07.19 в 09:43