Българско национално радио © 2021 Всички права са запазени

Планирани прекъсвания на електрозахранването и друга информация на "ЧЕЗ България" ЕАД и на ЧЕЗ "Електро България" АД

| обновено на 07.10.20 в 13:05



23.12.2020

ЧЕЗ И „НАДЕЖДА И ДОМОВЕ ЗА ДЕЦАТА – КЛОН БЪЛГАРИЯ“ ЗАРАДВАХА НАД 400 ДЕЦА ЗА КОЛЕДА

Служители на ЧЕЗ в България подкрепиха с 14 500 лева от доброволни дарения съвместната инициатива „Заедно можем всичко“, а компанията удвои средствата

Служителите на ЧЕЗ в България набраха 14 500 лева от доброволни дарения във вътрешна благотворителна кампания в подкрепа на „Заедно можем всичко“ – съвместна инициатива на ЧЕЗ в България и „Надежда и домове за децата – клон България“.ЧЕЗ в България удвои тази сума и така общият размер достигна 29 000 лева.

Благотворителната акция е организирана за набиране на средства за коледни подаръци, храна, облекла и обувки за 22 деца от семействата, включени в кампанията „Заедно можем всичко“. Благодарение на съпричастността на служителите на ЧЕЗ, кампанията успя да зарадва с подаръци още 414 деца от 199 семейства, които „Надежда и домове за децата – клон България“ подкрепя в областите Бургас, Велико Търново, Видин, Враца, Кърджали, Плевен, Стара Загора, Сливен, Софийска област, София град, Хасково и Ямбол.

„Надежда и домове за децата – клон България“ и ЧЕЗ в България стартираха през май тази година кампанията  „Заедно можем всичко“, с която да подкрепят уязвими семейства с деца за преодоляване на негативните последствия от пандемията от COVID-19. В рамките на кампанията ЧЕЗ пое заплащането на сметките за ток на тези семейства до края на март 2021 година. За да могат децата да растат в по-добра среда,  ЧЕЗ, в партньорство с „Техномаркет“, закупи и достави в домовете им нови битови електроуреди.

Кампанията „Заедно можем всичко“ е част от прилаганата от ЧЕЗ в България дългосрочна стратегия за корпоративна социална отговорност, чиито основни приоритети са свързани с подпомагане на местните общности, образованието и развитието на младите хора, опазването и грижата за околната среда, енергийната ефективност. До момента ЧЕЗ е подкрепила с 1 милион лева над 120 обществено полезни инициативи в тези области.

В ситуация на извънредна обстановка от изключително значение за ЧЕЗ в България е навременното подпомагане на местните общности и особено на уязвимите им членове в усилията им за справяне с отрицателното въздействие на последствията от пандемията върху начина на живот, работа, обучение, социални връзки.

Можете да  подкрепите „Надежда и домове за децата – клон България“, като се включите в акция „Кенгуру“ чрез дарение с SMS на 17 777 с текст DMS NADEJDA или като дарите средства с банков превод. Повече подробности за възможностите за подпомагане на акция „Кенгуру“ вижте на сайта https://dmsbg.com/16424/.

Последвайте ни и онлайн на www.cez.bg и www.hopeandhomesbg.com, както и във Фейсбук чрез @cezelectrobg и @hopeandhomesbg.

Пресцентър на ЧЕЗ в България

е-mail: communications@cez.bg

22.12.2020

ЧЕЗ ЕЛЕКТРО ПРЕПОРЪЧВА НА КЛИЕНТИТЕ ПРЕЗ ПРАЗНИЧНИТЕ И ПОЧИВНИ ДНИ ДА ИЗПОЛЗВАТ ВЪЗМОЖНОСТИТЕ ЗА ДИСТАНЦИОННА ВРЪЗКА С ДРУЖЕСТВОТО

Потребителите могат да заявят услуги, поискат оферта или получат информация на телефонна линия 0700 10 010, уеб сайт cez.bg и имейл info@cezelectro.bg

„ЧЕЗ Електро България“ АД препоръчва на клиентите по време на предстоящите коледни и новогодишни празници, работните и почивни дни, да използват електронните канали за контакт с дружеството – по телефон на 0700 10 010, с имейл на info@cezelectro.bgили през корпоративния сайт cez.bg. Предлаганите от ЧЕЗ Електро възможности за дистанционно обслужване и различни електронни услуги - електронна фактура, електронни разплащания, смс известяване, проверка на сметка, получаване на оферта, подписване на договор и др., осигуряват ефективна и безопасна комуникация между клиентите и дружеството от разстояние. Подробна информация за видове услуги, необходими документи, както и информация за безкасовите начини за плащане, проверка на текущи задължения за електроенергия, заявяване на е-фактура, е публикувана на сайта cez.bg, секция „За клиента“.

В работните дни преди и между празниците центровете за обслужване на клиенти на ЧЕЗ Електро ще продължат да работят при спазване на всички разпоредени противоепидемични мерки. Списък с адресите и работното време на клиентските центровее публикуван на сайта cez.bg. Редовната дезинфекция в помещенията и допускането на брой хора, равен на броя на гишетата за обслужване в конкретния център са част от усилията на дружеството за намаляване на риска за клиенти и служители от заразяване с коронавирус. ЧЕЗ Електро съветва потребителите да използват възможностите за дистанционна връзка с дружеството което ще намали необходимостта от посещение на клиентски център.

„ЧЕЗ Електро България“ АД напомня на клиентите да продължават да следят и активно да контролират потреблението на електроенергия в домовете си и през периода на предстоящите празнични и почивни дни. Необичайната ситуация, свързана с изпълнение на мерките за ограничаване възможността от заразяване с коронавирус, е причина в голяма част от домакинствата повече членове на семейството през тези дни да са вкъщи.

Освен използването на офис оборудване и електроника за дистанционно изпълнение на служебни или други ангажименти от вкъщи, върху размера на месечните фактури за електроенергия допълнително ще се отрази включването на повече и за по-дълго време на електрически уреди за отопление, приготвяна и съхранение на храна, осветление и украса през този период.

Разумното потребление на електроенергия би могло да спести до 20% от разхода за енергия без да наруши спокойствието и уюта на домакинството. Полезна информация и други практични съвети за пестене на енергия в дома са публикувани на корпоративния уебсайт cez.bg, в раздел „За клиента“, секция „Енергийна ефективност“и във фейсбук-профила на „ЧЕЗ Електро България“ АД на @cezelectrobg.

Пресцентър на „ЧЕЗ Електро България“ АД

е-mail: parvoleta.miteva@cez.bg

  

17.12.2020

ЧЕЗ ЕЛЕКТРО БЪЛГАРИЯ Е НОСИТЕЛ НА ПРЕСТИЖНАТА НАГРАДА „ИСТИНСКИ ЛИДЕР“

За пета поредна година дружеството бе отличено от ICAP България за лидер в сектора и прилагане на положителни бизнес практики

За пета поредна година „ЧЕЗ Електро България“ АД стана носител на приза „True Leader“, връчван от  ICAP България. Инициативата отличава всички български компании, които едновременно отговарят на няколко обективни критерии /според официално публикувани данни/, без намесата на субективното мнение на жури или на резултати от публично проучване: да са сред 300-те най–печеливши компании по  EBITDA за 2019 г., да са увеличили броя на своя персонал /2019 г. спрямо 2018 г./, да имат висока кредитна оценка /ICAP Credit Score  B2 - A1/ и да са лидер в своя сектор от икономиката.

Илияна Илиева – мениджър „Събития и публикации“ в ICAP България, връчи наградата за „ЧЕЗ Електро България“ АД на Димчо Станев – изпълнителен директор на дружеството.

„С изключителна гордост приемам отличието и изказвам искрената си благодарност към всички наши партньори за доверието и ефективното сътрудничество. Благодаря и на всички служители на ЧЕЗ Електро за професионализма, отговорността и усилията, които полагат, за да продължаваме да бъдем водеща в своя сектор компания. Получаването на тази награда за пети път е силен стимул да продължим да работим така, че да запазим лидерските си позиции на силно конкурентния електроенергиен пазар“, каза Димчо Станев при приемане на наградата.

ICAP България е част от ICAP Group - най-голямата Група за бизнес информационни услуги в Югоизточна Европа и една от малкото компании, одобрени от Европейската служба по ценни книжа и борси – ESMA, като „Агенция за кредитен рейтинг“ и за осма поредна година отличава водещите компании в България с наградите „True Leaders“.

Пресцентър на „ЧЕЗ Електро България“ АД

е-mail: parvoleta.miteva@cez.bg



15.12.2020

ЧЕЗ ЕЛЕКТРО ВЪВЕЖДА НОВА ИНТЕГРИРАНА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ВЗАИМООТНОШЕНИЯТА С КЛИЕНТИ

Новите функционалности осигуряват по-ефективно и качествено обслужване на клиентите от разстояние

„ЧЕЗ Електро България“ АД въведе нова интегрирана система за управление на взаимоотношенията с клиенти, с цел изпълнение на все по-високите изисквания на клиентите към своите търговци.

За да отговори на нарастващия интерес към извършване на услуги от разстояние, през тази година дружеството инвестира във въвеждане на иновативна информационна система, която да осигури по-бърз, по-лесен и сигурен контакт с ЧЕЗ Електро. Инвестицията е част от дългосрочната стратегия на компанията за оптимизиране и развитие на предоставяните услуги чрез автоматизация и дигитализация на специфичните дейности, свързани с търговията с електроенергия.

От този месец ще се улесни значително търговския процес – изпращане на оферти за продажба на електрическа енергия, преговори, сключване на търговски договори, включително от разстояние.  Клиентите ще могат да се възползват и от допълнителни продукти и услуги.

И към настоящия момент ЧЕЗ Електро предлага над 90 различни услуги за своите клиенти, сред които множество електронни – електронна фактура, дистанционно обслужване, електронни разплащания, смс известяване и проверка на сметка и др.

24% от клиентите на Дружеството плащат безкасово, като за периода април – октомври дистанционните плащания нараснаха с 20%. Средно месечно над 350 хиляди клиенти избират възможностите за плащане през банки, интернет, терминални устройства или мобилен телефон. Сериозен е ръстът на плащанията, осъществени през интернет за посочения период – с близо 30% в сравнение с април – октомври 2019 г.

Над 430 хиляди клиенти на ЧЕЗ Електро предпочитат да получават фактурите си за електроенергия по електронен път. Безплатната електронна фактура осигурява по-голямо удобство и сигурност – получава се до 24 часа от издаването, осигурен е персонален онлайн архив, както и информация за потреблението във всички имоти на клиента. Регистрация за е-фактура може да се направи през сайта cez.bg, както и на телефон 0700 10 010.

Безплатните sms услуги „проверка на сметка“ и „известяване при неплатено задължение“ се използват от над 20% от клиентите на компанията. Регистрация може да се извърши дистанционно – на cez.bg или с еднократен sms на номер 170077, със съдържание цифрите на клиентския номер, който се съдържа във фактурата за електроенергия.

За допълнителна информация относно получаване на оферта или заявяване на услуги, клиентите могат да се свържат с ЧЕЗ Електро на телефонна линия 0700 10 010, имейл info@cezelectro.bg или www.cez.bg.

Пресцентър на „ЧЕЗ Електро България“ АД

е-mail: parvoleta.miteva@cez.bg



ЧЕЗ РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ ПОЛУЧИ НА НАЙ-ЗНАЧИМАТА ЕКОЛОГИЧНА НАГРАДА В СВЕТОВЕН МАЩАБ
Проектът на дружеството „Живот за птиците“ грабна приза „Energy Globe” 
ЧЕЗ Разпределение получи най-важната екологична награда в света - „Energy Globe” за своя проект „Живот за птиците“. Инициативата е изпълнявана съвместно с Българско дружество за защита на птиците /БДЗП/ - най-голямата неправителствена организация с 1400 членове. В рамките на проекта експерти анализират кои са най-рисковите за застрашените видове птици електропроводи, като определят и изпълняват необходимите мерки за тяхното обезопасяване.
В конкурса на „Energy Globe”, през 2020 г., „Живот за птиците“  е отличен сред своите конкуренти като изключителна устойчива инициатива в съответствие с целите за устойчиво бъдеще. Наградата беше връчена в началото на декември на Крум Гледжарски, ръководител „Управление на качеството“ в ЧЕЗ Разпределение България от търговския съветник на Австрия и ръководител на Avantage Austria в София – Улрике Щрака. 
„Подобни отличия оправдават усилията на екипа ни и, надявам се, насърчават подкрепата за опазване на биологичното разнообразие. Влагаме сърце в изпълнението на проекта и вярваме в значимостта на неговите резултати“, каза Крум Гледжарски при получаването на наградата. 
С повече от 180 участващи държави, „Energy Globe Awards“ са най-важните екологични отличия по света. Представят проекти от цял свят, вариращи от малки инициативи до такива със сериозен мащаб. Ангажирани хора по целия свят разработват решения за най-належащите екологични проблеми на нашето време като недостиг на ресурси, замърсяване на въздуха и водата, ерозия, климатични промени или зависимост от изкопаеми горива. Въпреки че тези решения са лесно достъпни, те често остават непопуляризирани. „Energy Globe“ им дава глас и ги представя на широка публика, за да ги направи видими и да насърчи другите да измислят свои собствени иновативни решения.
Проектът на ЧЕЗ Разпределение с официално название „Опазване на застрашени видове птици чрез обезопасяване на опасни за тях въздушни електропроводи в защитени зони от Натура 2000 в Западна България“ е в продължение на дългогодишната екологична политика на дружеството за опазване на биологичното разнообразие. Съфинансиран е от програма Life на Европейския съюз. Повече информация за проекта може да бъде намерена на www.lifebirds.eu.


ПРИКЛЮЧИХА ТЕРЕННИТЕ ПРОУЧВАНИЯ ПО ПРОЕКТ „ЖИВОТ ЗА ПТИЦИТЕ“ЧЕЗ Разпределение и БДЗП набелязаха рисковите за птиците електропроводи

За трета поредна година ЧЕЗ Разпределение България и Българско дружество за защита на птиците /БДЗП/ проведоха теренни проучвания по проект „Живот за птиците“. Чрез тях се получава допълнителна информация за рисковите за птиците електропроводи в западната част на страната.

За последната от полевите проучвания година обект на изследване бяха електропроводите в специални защитени зони /СЗЗ/ Рупите, Мелнишки пирамиди, Места, Западен Балкан и Средна гора. От април до ноември полевите експерти обхождаха ежемесечно 122 км рискови за птиците електропроводи, които бяха предварително определени в специален анализ, изготвен от ГИС експерти на ЧЕЗ Разпределение и БДЗП.

В проучването влязоха над 20 вида птици, сред които бял щъркел, белоглав лешояд, прел змияр, голям и малък ястреб, обикновен мишелов, черношипа ветрушка, гарван, сива врана, сврака, сойка и др. Предстои данните да бъдат детайлно анализирани и да се пристъпи към обезопасяване на рисковите за птиците електропроводи.

Теренни проучвания се провеждаха през първите три години от стартирането на проекта – от 2018 г. досега. Обходени и анализирани през първите две години са ССЗ Свищовско-Беленска низина, Комплекс Беленски острови, Никополско плато,  Златията, Места, Славянка, Кресна, Раяновци и Понор. Зоните на конфликт между птиците и електроразпределителната мрежа ще бъдат обезопасявани поетапно. Общо ще бъдат монтирани 4000 предпазни и 3600 маркиращи съоръжения на рискови стълбове, както и 900 платформи за повдигане на щъркелови гнезда.

Проект „Опазване на застрашени видове птици чрез обезопасяване на опасни за тях въздушни електропроводи в защитени зони от Натура 2000 в Западна България“ е съфинансиран от програма Life на Европейския съюз. Изпълнението му е естествено продължение на дългосрочната политика на „ЧЕЗ Разпределение България“ АД и БДЗП за опазването на биологичното разнообразие – защита живота на птиците и осигуряване на възможност за безопасно гнездене. Времетраенето на проекта е 63 месеца от 01.10.2017 г. до 31.12.2022 г.

ЧЕЗ РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ ПРЕУСТАНОВЯВА ПЛАНИРАНИТЕ РЕМОНТИ ЗА КОЛЕДНИТЕ И НОВОГОДИШНИ ПРАЗНИЦИ

Компанията полага усилия да реорганизира дейността си по планираните дейности  до празниците в условията на извънредни мерки

ЧЕЗ Разпределение ще преустанови планираните прекъсвания на електрозахранването за периода от 19 декември до 5 януари, за да не бъдат смущавани хората по време на празниците. За най-натоварените за мрежата дни – 24 и 31 декември, компанията е създала специален график за дежурства и ще реагира незабавно при нужда.

До празниците ЧЕЗ Разпределение България организира дейността си и ще изготвя график на планираните си ремонти, който в максимална степен да ограничи неудобствата за хората, които работят и учат от вкъщи.Изключванията, за които това е възможно, ще се изпълняват след 13 ч., а времетраенето на дейностите ще се съкрати до възможния минимум. Целият наличен ресурс на компанията е мобилизиран, за да поддържа и развива мрежата при актуалните условия, съгласно задълженията на дружеството.

ЧЕЗ Разпределение е длъжна да изпълнява всички нормативни изисквания и докато траят извънредните мерки. Компанията трябва да изпълнява в срок своите ангажименти за присъединяване на нови клиенти и да реализира в пълен обем инвестиционната си програма и ремонтни дейности, за да гарантира сигурност на електроразпределителната мрежа. За извършването им е необходимо да се провеждат планирани изключвания на съответните съоръжения от мрежата, което води до временни прекъсвания на електрозахранването. За неизпълнение на своите задължения, ЧЕЗ Разпределение подлежи на санкции.

„През летния сезон извършихме всички дейности по поддръжка и развитие на мрежата, с които закъсняхме в резултат на извънредното положение през пролетта. В момента продължаваме усилено работа, за да изпълним всички наложителни работи по осигуряване на стабилност на мрежата по време на зимния сезон. Трудно е, защото работим с ограничен капацитет, заради големия процент персонал в карантина“, каза Васил Василев, директор „Експлоатация и поддържанена мрежата“ в ЧЕЗ Разпределение България.

Всички мерки, предприети от ЧЕЗ Разпределение до момента, са били в максимална степен съобразени с интересите на гражданите и икономиката, без това да създава предпоставки за застрашаване на сигурността на електрозахранването за хората и институциите в дългосрочен план или здравето на служителите на компанията.

Пресцентър на „ЧЕЗ България“ ЕАД

е-mail: communications@cez.bg

  

18.11.2020

СЕДМИЦА НА ВЪЗМОЖНОСТИТЕ ЗА ПРОФЕСИОНАЛНО РАЗВИТИЕ СЕ ПРОВЕДЕ В ЧЕЗ

Събитието е част от „Европейската седмица на професионалните умения“, на която ЧЕЗ беше официален партньор

Възможностите за кариерно и професионално развитие бяха представени по време на поредица от събития, обединени в инициативата „Седмица на възможностите в ЧЕЗ България 2020“ и проведени в периода 09-13 ноември. Тази година инициативата е част от „Европейската седмица на професионалните умения“, на която ЧЕЗ е официален партньор и съгласно препоръките събитието се проведе изцяло онлайн.

Пред 209 ученици и преподаватели от 11 професионални гимназии представители на ЧЕЗ направиха преглед на най-важните проекти, с които компанията подкрепя професионалното образование в България. Обявен беше стартът на състезанието „Стани стипендиант на ЧЕЗ“ за дванайсетокласници. Направена беше виртуална разходка в учебния полигон на Техническия учебен център на ЧЕЗ Разпределение в София, където опитни инженери показаха как се работи с основните съоръжения от мрежата и беше направена демонстрация за работа на височина върху електрически стълб.

ЧЕЗ Разпределение беше домакин и на виртуално посещение в една от най-модерните си подстанции – „Фестивална“, която захранва над 40 хил. домакинства в София. Голям интерес предизвика използването на нови технологии като работа с термовизионна техника и ултразвукова диагностика на подземен кабел. „Седмицата на възможностите на ЧЕЗ в България 2020“ беше закрита с представяне на внедрените от ЧЕЗ Разпределение умни системи за дистанционно отчитане на консумираната електроенергия.

В рамките на инициативата беше организирана и кръгла маса на тема „Професионално образование – предизвикателства и  дигитализация“. По време на дискусията представители от професионалните гимназии, ЧЕЗ и водещи експерти от Министерство на образованието и науката обсъдиха възможностите за задълбочаване на сътрудничеството в условията на развитие на дигиталните технологии, както и други важни аспекти в европейските политики, както и възможности за подобряване информираността и кариерно консултиране на учениците по отношение на възможностите им развитие в България и в ЧЕЗ „, Навлизането на новите технологии в енергетиката е неминуем процес, но заедно с тази промяна ние все повече ще имаме нужда от подготвени кадри, за което силно ще разчита на своите партньори – професионалните гимназии“, заяви регионалният мениджър на ЧЕЗ за България Карел Крал.

Пресцентър на ЧЕЗ в България

е-mail: communications@cez.bg 



РЕМОНТ НА ЕСО НАЛАГА ИЗКЛЮЧВАНЕ НА ЕЛЕКТРОЗАХРАНВАНЕТО В НЯКОЛКО СЕЛА ОТ ОБЛАСТ БЛАГОЕВГРАД

Във връзка с неотложна подмяна на мълниезащитно въже по мрежа високо напрежение, която е собственост на държавния „Електроенергиен системен оператор“ (ЕСО), се налага временно изключване на извод 400 kV „Пирин“, което ще доведе до прекъсване на електрозахранването за няколко населени места от област Благоевград през периода 18.11.-25.11.2020 г.

На 18.11.2020 г. за периода от 08:00 до 16:00 ч. без електрозахранване ще бъде с. Влахи община Кресна. На 19.11.2020 г. за времето от 08:00 до 09:00 ч. и от 15:00 до 16:00 ч. бъде изключено захранването на петричките села Генерал Тодоров, Марикостиново, Марино поле, Долно Спанчово, Кулата, Чучулигово и няколко стопански обекта в района. На 20.11.2020 г. от 08:00 до 16:00 ч. без захранване ще бъде местност Градешки бани на село Градешница, община Кресна. На 20.11.2020 г.  за времето  от 08:00 до 09:00 ч. и от 15:00 до 16:00 без захранване ще бъдат няколко села от община Сандански - Ново Делчево, Дамяница, както и магазин „Технополис“ в общината. На 20.11.2020 г. от 08:00 до 16:00 00 без бъде спряно електроподаването на части от село Ново Делчево (около игрището и местния магазин), както и на местна фирма. На 23.11.2020 г.  за времето  от 08:00 до 16:00 ч. без захранване ще бъдат санданските села – Лиляново и Вихрен, както и местност Попина Лъка и Туричка Черква. На 24.11.2020 г. от 08:00 до 16:00 00 ч. без захранване ще останат селата - Цалим, Джигурово, Поленица, Белевехчево, Бождово, Ласкарево, Любовка, Сушица, Спатово, Хотово, Зорница, Виногради, Златолист, Любовище, Рожен, Долене, Сугарево, Кърланово, Кашина, град Мелник и на Роженски манастир. На 25.11.2020 г.  от 08:00 до 09:00 ч. и от 15:00 до 16:00 ч. без захранване ще бъдат селата от община Сандански - Ново Делчево, Левуново, Враня, Пирин, Горно Спанчево, Яново, Лехово, Пиперица, Петрово, Катунци, Калиманци, Хърсово и Лешница, както и петричките села Кономлади, Кромидово и Капатово.

ЧЕЗ Разпределение е взела необходимите мерки, така че неудобствата за клиентите да бъдат сведени до минимум. За прекъсването са информирани местните власти.



02.11.2020

ВТОРИ ГИМНАЗИСТ ПОЛУЧАВА СОЦИАЛНА СТИПЕНДИЯ ОТ ЧЕЗ

Помощта се предоставя на сираци или полусираци по програмата „Нашето бъдеще“ на фондация „Сирак“

ЧЕЗ се включи като дарител за втора поредна година в програмата „Нашето бъдеще“ на фондация „Сирак“. Дружеството предоставя едногодишни стипендии на сираци и полусираци от професионални гимназии с технически профил на територията на Западна България. Новият стипендиант на ЧЕЗ е ученик от 10-и клас на Професионална техническа гимназия „Никола Й. Вапцаров“ в гр. Самоков.

За стипендия на ЧЕЗ могат да кандидатстват ученици - сираци или полусираци, които се обучават редовно в професионалните гимназии в Западна България в направление „Електроенергетика“. Те трябва да имат общ успех от предходния срок, равен или по-висок от много добър 4,50. Подборът се извършва чрез оценка по документи от съвместна комисия между фондация „Сирак“ и ЧЕЗ. Стипендията е в размер на 1440 лв. за една календарна година. Социална стипендия продължава да получава и първият победител в конкурса, който сега е 12-и клас в професионалната гимназия по механоелектротехника „Никола Й. Вапцаров“ в София.

„Развитието на професионалното образование в България е център на политиката на ЧЕЗ за корпоративна социална отговорност. Подпомагайки инициативата на нашия партньор – фондация „Сирак“, ние не само развиваме стипендиантската си програма, но и продължаваме да помагаме на младите хора, избрали професията на енергетика, да осъществят своята реализация в България. Пожелавам на стипендиантите ни да продължават да бъдат мотивирани, да не спират да учат упорито, да бъдат устремени и да вярват във възможностите си. Да не се плашат от трудностите и да дават най-доброто от себе си и по време на обучението си, и по време на професионалното си развитие“, каза Карел Крал, регионален мениджър на ЧЕЗ за България.

„За пореден път с тази стипендия, ние, заедно с ЧЕЗ, казваме на нашите деца, загубили родители, че техните усилия за постигане на добро професионално образование и реализация са със специално значение за нас и винаги могат да разчитат на нашата подкрепа в усилията си да преодоляват предизвикателствата“, каза Маргарита Матева–Йорданова, председател на фондация „Сирак“.

ЧЕЗ развива дългосрочна политика в подкрепа на професионалното образование в България. Част от тази политика е конкурсът „Стани стипендиант на ЧЕЗ“. Той стартира през 2012 г. и е насочен към ученици от 12 клас на професионалните технически гимназии на територията на Западна България. Освен стипендия, победителите в конкурса получават и възможността да кандидатстват с оценката от изпита във висши учебни заведения с технически профил на територията на Западна България, както и да започнат своя професионален път в Групата ЧЕЗ в България. През 2018 г. Дружеството разшири конкурса „Стани стипендиант на ЧЕЗ“, като включи в него и студенти от електротехнически специалности. Досега в състезанието са кандидатствали над 900 ученици и студенти, от които 66 са получили стипендии

Повече подробности за конкурса и правилата можете да намерите на сайта: www.stipendiant.com.

Пресцентър на ЧЕЗ България

е-mail: communications@cez.bg



ЧЕЗ РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ СЕ ВКЛЮЧВА ВНОВ ПРОЕКТ ЗА ОПАЗВАНЕ НА ПТИЦИТЕ ПО РЕКА ДУНАВ

Инициативата се осъществява по програма Life и е с международно участие

ЧЕЗ Разпределение стартира изпълнението на втори мащабен проект, финансиран от програма LIFE на Европейската комисия – „Транснационално опазване на птиците по река Дунав“, с кратко наименование LIFE DANUBE FREE SKY, LIFE19 NAT/SK/001023. Дейностите по него ще се осъществяват от петнадесет партньори в седем държави - Австрия, България, Хърватия, Унгария, Румъния, Словакия и Сърбия. 

Координатор е неправителствената организация Raptor Protection of Slovakia, а от българска страна участват „ЧЕЗ Разпределение България“ АД и Българско Дружество за защита на птиците (БДЗП). Целта на проектaе опазване на защитени видове птици, които обитават територията в близост до река Дунав. Основните дейности са свързани с провеждане на теренни проучвания, локализиране на стълбове от електроразпределителната инфраструктура, които биха могли да представляват опасност за птиците, и тяхното обезопасяване.

„Реализирането на втори мащабен проект за обезопасяване на съоръжения по мрежата с цел опазване на птиците доказва още веднъж стремежа на компанията да допринася ежедневно за постигането на устойчиво развитие чрез опазване на природата и на биологичното разнообразие“, каза Крум Гледжарски, координатор на проекта от страна на ЧЕЗ Разпределение.

През 2017 г. „ЧЕЗ Разпределение България“ АД в партньорство с БДЗП стартираха първия проект, който носи краткото название „Живот за птиците“. Той ще продължи до декември 2022 г. Целта му е да се обезопасят въздушните електропроводи в зоните от Натура 2000 и да се осигури възможности за безопасно гнездене на редки и застрашени видове птици на територията на Западна България. Повече подробности за проекта могат да бъдат намерени на сайта www.lifebirds.eu.

11.10.2020

ЧЕЗ РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ С ПРИЗ ЗА ЗЕЛЕНА КОМПАНИЯ

Дружеството бе отличено в категория „Енергетика, воден сектор“ в конкурса на b2b Media за 2020 година

„ЧЕЗ Разпределение България” АД отново получи „Зелен Оскар“ в престижния конкурс на b2b Media „Най-зелените компании в България“ за 2020 г. Дружеството спечели трето място в област „Енергетика, воден сектор“ със своята политика за опазване на околната среда и биоразнообразието. Националният конкурс се организира за десета, поредна година и отличава представители на българския бизнес, реализирали най-успешните и устойчиви екологични практики. На официална церемония, проведена на 1 октомври 2020 г. в гр. София, бяха отличени най-добрите идеи, проекти и постижения, представени от повече от 60 компании. Най-успешните получиха призове в 20 категории.

ЧЕЗ Разпределение проявява силна ангажираност в прилагане на добри практики и популяризиране на идеите за опазване на околната среда. Дейността на дружеството, насочена към ограничаване на негативните последици за околната среда, и усилията му за стимулиране на разумното използване на ресурсите се проявяват чрез мерки за повишаване на енергийната ефективност, намаляване на въглеродния отпечатък чрез модернизиране на съоръженията и внедряване на нови технологии. В областта на опазването на околната среда и биоразнообразието дружеството работи за намаляване на смъртността на птици от сблъсък с електропроводи, като в сътрудничество с Българското дружество за защита на птиците изпълнява проекта „Живот за птиците“.

Компанията активно участва в инициативи, свързани с опазването на околната среда, като същевременно мотивира своите служители да бъдат отговорни към природата както на работното място, така и у дома.

Пресцентър на ЧЕЗ България

е-mail: communications@cez.bg

04.10.2020

ОЩЕ ДВЕ ГИМНАЗИИ СЕ ВКЛЮЧВАТ В ДУАЛНАТА ФОРМА НА ОБУЧЕНИЕ КАТО ПАРТНЬОРИ НА ЧЕЗ

29 ученици едновременно ще се обучават в професионални гимназии и ще работят в „ЧЕЗ Разпределение България“ АД

Ученици от две професионални гимназии в гр. Перник се включват в програмата по дуално обучение като партньори на ЧЕЗ. Възможност едновременно да учат и да работят в „ЧЕЗ Разпределение България“ АД през тази година ще имат шестима ученици от 11 клас на ПГТС „Арх. Йордан Миланов“, както и двама ученици от 11 клас на ТПГ „Мария Кюри“, гр. Перник. Обучението си по програмата продължават деветима ученици от 12 клас на ПГМЕТ - Плевен и шестима ученици от 11 клас в ПГМЕ „Никола Й. Вапцаров“, гр. София. Всички те ще разполагат с опитни наставници, които ще ги запознават в реална работна среда със спецификата на професията електротехник.

ЧЕЗ беше сред първите работодатели, които се включиха в проекта ДОМИНО за насърчаване на дуалното обучение по електротехника в България. Първите 14 ученици, учили и работили в ЧЕЗ по дуалната програма, се дипломираха през миналата учебна година и продължиха със стаж в „ЧЕЗ Разпределение България“ АД. Дуалното обучение се наложи като една от най-успешните форми на професионалното образование заради многобройните си ползи за  учениците, работодателите и обществото. При тази форма младите хора получават възнаграждение за знанията си, приложени на практика още докато учат.

„Дуалната форма помага на учениците да изградят трудови навици, да натрупат адекватни знания и умения и да придобият реална представа за бизнеса и екипите, което им позволява да бъдат включени незабавно в работния процес при завършване на гимназиалното си образование. Младежите вече са запознати с професията и са спокойни, че имат осигурена работа“, каза Евгения Накова, директор „Човешки ресурси“ в ЧЕЗ България ЕАД.

През 2019 г. ЧЕЗ получи отличие в рамките на проекта ДОМИНО за най-добри социални придобивки на учениците в дуална форма на обучение по електротехника в България.

Пресцентър на ЧЕЗ България

е-mail: communications@cez.bg



27.09.2020

ОТ 1 ОКТОМВРИ ОФИСИТЕ НА ЧЕЗ В 7 ГРАДА ЩЕ РАБОТЯТ С ЕДНАКВО РАБОТНО ВРЕМЕ ВСЕКИ ДЕН ОТ СЕДМИЦАТА

Центровете  за обслужване във Видин, Враца, Монтана, Ловеч, Благоевград, Перник и Кюстендил ще приемат граждани от 08:30 ч. до 17:00 ч. от понеделник до петък

ЧЕЗ уеднаквява работното време на офисите за работа с клиенти на дружествата на компанията в България в различните дни от седмицата в 7 града. Центровете за обслужване на клиенти във Видин, Враца, Монтана, Ловеч, Благоевград, Перник и Кюстендил ще работят от 08:30 ч. до 17:00 ч. всеки ден от понеделник до петък.

Анализ на компанията показа, че въведеното до момента различно работно време през отделните дни не постига планираната ефективност при обслужване на клиентите. С цел улеснение на потребителите, посещаващи центровете за различни услуги, свързани с дейността на дружествата на ЧЕЗ в България, компанията създаде организация за оптимизиране на работата по начин, който да позволи всеки ден офисите да отварят и затварят по едно и също време. Новата организация ще подпомогне и по ефективната обработка на всички, новопостъпили през деня документи, след приключване на работата с клиенти.

Промяната влиза в сила от 01 октомври 2020 г. Повече информация за работното време на всички офиси за обслужване на клиенти на ЧЕЗ може да бъде намерена на корпоративния сайт www.cez.bg, в секция „Контакти“.

ЧЕЗ напомня, че от 28 септември 2020 г. клиентският център на дружеството на бул. „България“ № 98 в София се мести на ул. „Тодор Каблешков“ № 6. Мястото на новия офис е с по-комуникативна локация, съобразено е нарастващата нужда от по-голям капацитет на обслужване и дава възможност за спазване на всички противоепидемични мерки в новите условия на работа.

В извънредната ситуация е препоръчително потребителите да посещават офисите на центровете за обслужване на клиенти само в краен случай и при неотложна необходимост, като за  връзка с дружествата на ЧЕЗ в България  използват и възможностите за дистанционен контакт – информационна линия 0700 10 010, имейли info@cezelectro.bg и klienti@cez-rp.bg, корпоративните сайтове cez.bg и cez-rp.bg, както и фейсбук профилите @cezelectrobg  и @www.cez.bg.

Пресцентър на „ЧЕЗ България“ ЕАД

е-mail: communications@cez.bg



25.09.2020

ЧЕЗ ЕЛЕКТРО ОСИГУРЯВА ОПТИМАЛНИ ЦЕНИ ЗА КЛИЕНТИТЕ СИ С ТИПОВИ ДОГОВОРИ

Новите ценови продукти са съобразени със спецификата на потребление и отговарят на изискванията на бизнеса за оптимизиране на разходите за електроенергия

„ЧЕЗ Електро България“ АД публикува цените на електроенергията, приложими от 1 октомври 2020 г. за бизнес клиентите, които до 30 септември 2020 г. не са сключили договор с търговец за доставка на електроенергия на свободен пазар.

Новите ценови продукти, разработени от дружеството, осигуряват справедлива цена за всеки стопански потребител. ЧЕЗ Универсал е предназначен за клиенти с еднотарифно отчитане. ЧЕЗ Баланс, ЧЕЗ Стандарт и ЧЕЗ Нощ+ са за клиенти с двойно и тройно тарифно мерене, в зависимост от потреблението им в различните часове на денонощието. Цените в различните видове продукти са съобразени със спецификата на потребление на съответния обект и отговарят на изискванията на бизнеса за оптимизиране на разходите за електроенергия. В цените е включена стойността на закупената на свободен пазар електроенергия, както и разходите за балансиране на потреблението на клиентите в стандартната балансираща група на ЧЕЗ Електро.

Подробна информация за цените, определени в продуктите за клиенти с типови договори, е налична на корпоративната страница cez.bg, секция „Цени“, подсекция „За доставка по свободно договорени цени“.

От 1 октомври 2020 г., съгласно промените в Закона за енергетиката, всички потребители на електроенергия за небитови нужди излизат на свободния пазар. Списък с клиентите на „ЧЕЗ Електро България“ АД, за които се отнася законовото изискване, е публикуван на сайта на дружеството www.cez.bg. ЧЕЗ Електро оказва съдействие на клиентите, на които предстои излизане на свободен пазар, чрез индивидуални консултации с търговските представители на дружеството. За получаване на индивидуална оферта, съобразно нуждите и потреблението, на разположение на клиентите са и експертите на ЧЕЗ Електро в центровете за обслужване на клиенти, на информационна линия 0700 10 010, както и на info@cezelectro.bg. Запитване за оферта може да се направи и на интернет адрес https://info.cez.bg/webint/app/om_popup.php.

Пресцентър на „ЧЕЗ Електро България“ АД

е-mail: parvoleta.miteva@cez.bg

25.09.2020 

ЧЕЗ РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ ИНВЕСТИРА В ПО-СИГУРНО ЕЛЕКТРОЗАХРАНВАНЕ НА РУДАРЦИ И КЛАДНИЦА

Изграден е нов електропровод за района

ЧЕЗ Разпределение България изгради нов електропровод в област Перник. Съоръжението доставя електроенергия до селата Рударци, Кладница и до комплекс „Делта Хил“. Компанията вложи в проекта 248 хил. лв.

Електропроводът беше въведен в експлоатация на 24 септември. С поставянето му под напрежение се осигури много по-голяма оперативностна мрежата, много по-бърза реакция при необходимост и възможност за резервно електрозахранване на района.

ЧЕЗ Разпределение изгради и два нови трафопоста в с. Рударци. Те предоставят допълнителни мощности в населеното място, като по този начин компанията ще  реагира бързо на разрастването на едно от най-бързо развиващите се населени места в област Перник и ще предостави качествено електрозахранване на потребителите в района. Инвестицията възлиза на 324 хил. лв.

През 2020 г. в област Перник ЧЕЗ Разпределение инвестира и в изолацията на електропровод, захранващ гр. Трън, в изграждане на кабели в гр. Перник на стойност 54 хил. лв. и в реконструкции на мрежа ниско напрежение в селата Друган, Стефаново, Непразненци, Гърло, Велковци, Гълъбник, Елов дол, Главановци, Прибой и др.

Пресцентър на ЧЕЗ в България

е-mail: communications@cez.bg


14.09.2020

ЧЕЗ ПРОВЕРИ ВСИЧКИ СЪОРЪЖЕНИЯ В БЛИЗОСТ ДО УЧЕБНИ ЗАВЕДЕНИЯ

Компанията взе превантивни мерки преди началото на новата учебна година

ЧЕЗ Разпределение България извърши извънредни обходи и огледи на съоръженията от електроразпределителната мрежа, които захранват учебни заведения. Проверени са съоръженията около всички училища и детски градини, които се намират на обслужваната от компанията територия в Западна България, като всички констатирани забележки са отстранени незабавно.  Кампанията се осъществи по повод началото на учебната година. Тя има за цел да потвърди, че съоръженията по електроразпределителната мрежа са в перфектно техническо състояние и пълна техническа безопасност.  Дружеството държи да се увери, че са взети всички превантивни мерки, за да се отстранят евентуални опасности за децата.

Сигнали при забелязани нередности по съоръжения на компанията могат да бъдат подавани на денонощната информационна линия 0700 10 010, на имейл адрес zaklienta@cez.bg и в центровете за обслужване на клиенти.

Пресцентър на ЧЕЗ България

е-mail: communications@cez.bg


07.09.2020

ЧЕЗ ОТНОВО ТЪРСИ МОТИВИРАНИ И УСПЕШНИ УЧЕНИЦИ ЗА СОЦИАЛНАСТИПЕНДИЯ

Помощта се предоставя в сътрудничество с фондация „Сирак“

ЧЕЗ отново търси най-успешните ученици, на които един или и двамата родители са починали, за да им предостави възможност да получат социална стипендия. Преди година дружеството се включи като дарител към програмата „Нашето бъдеще“ на фондация „Сирак“. Първият стипендиант, който получи социална стипендия, осигурена от ЧЕЗ, беше ученик от 11 клас в професионалната гимназия по механоелектротехника „Никола Вапцаров“, гр. София.

Кандидатите за стипендия трябва да се обучават редовно в някоя от професионалните гимназии с технически профил на територията на Западна България, специалност „електроенергетика“ и да имат общ успех от предходния срок, равен или по-висок, от много добър 4,50. Подборът се извършва чрез оценка по документи от съвместна комисия между фондация „Сирак“ и ЧЕЗ. Стипендията е в размер на 1440 лв. за една календарна година. Ученикът, който веднъж е определен за стипендиант по програмата, ще има възможност да продължи да получава помощта до завършване на средното си образование, ако успехът му е по-висок от много добър 4,50.Повече подробности за конкурса и правилата може да бъдат намерени на сайта: www.stipendiant.com.

Конкурсът „Стани стипендиант на ЧЕЗ“ стартира през 2012 г. Първоначално той беше насочен към ученици от 12 клас на професионалните технически гимназии на територията на Западна България. Освен стипендия, победителите в конкурса получават и възможността да кандидатстват с оценката от изпита във висши учебни заведения с технически профил на територията на Западна България. През 2018 г. Дружеството разшири конкурса, като включи в него и студенти от електротехнически специалности. Досега над 900 души са кандидатствали по програмата на ЧЕЗ за подпомагане на професионалното образование, като 66 са получили стипендии.

В рамките на дългосрочната си програма за подкрепа на професионалното образование през месец май 2020 г. ЧЕЗ създаде и специализиран сайт „Енергия за бъдещето“ (energyforthefuture.cez.bg), към който издава и тримесечен бюлетин. Целта е да се подпомогне приема в професионалните гимназии, да се оптимизира връзката между енергийния бизнес и образователната система и да се създадат условия повече млади хода да избeрат енергетиката за своя професия и да останат да учат и да се развиват в България.

Пресцентър на ЧЕЗ в България

е-mail: communications@cez.bg

03.09.2020

 ДРУЖЕСТВА НА ЧЕЗ В БЪЛГАРИЯ УСПЕШНО ПРЕМИНАХА ВТОРИ НАДЗОРЕН ОДИТ НА СИСТЕМИТЕ ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА КАЧЕСТВОТО ПО ISO 9001:2015

Прилагането на изискванията на международния стандарт гарантира висока ефективност и позволява по-добро обслужване на клиентите

Три от дружествата на групата ЧЕЗ в България - „ЧЕЗ Разпределение България“ АД, „ЧЕЗ България“ ЕАД и „ЧЕЗ Електро България“ АД – успешно преминаха през втори надзорен одит на системите за управление на качеството за потвърждаване на стандарта ISO 9001:2015.  Одиторски екип от сертифициращата компания “ТЮФ РейнландБългария” ЕООД провери документацията и практическото прилагане на системата за управление на качеството, като проследи работните процеси в различните звена на компаниите. Външните одитори изразиха своето удовлетворение от установената ефективност на системите за управление на качеството, изпълняваните процеси, високата степен на ангажираност и добра организация на служителите на ЧЕЗ.

По-рано тази година още две дружества на ЧЕЗ в България успешно защитиха интегрираните си системи за управление. „ЧЕЗ Трейд България" ЕАД получи сертификати, че прилага стандартите: ISO 9001:2015 за управление на качеството; ISO 14001:2015, който гарантира, че дружеството е внедрило най-високи стандарти за управление на околната среда; както и сертификат за новия международен стандарт ISO 45001:2018 за управление на здравето и безопасността при работа. През май тази година дружеството се сертифицира и по стандарта за енергиен мениджмънт ISO 50001:2018.

„ЧЕЗ ИКТ България“ ЕАД също защити сертифицираните системи съгласно международните стандарти ISO 9001:2015 за управление на качеството и ISO 27001:2013 за управление на сигурността на информацията.

„Резултатите от одитите доказват, че компаниите на ЧЕЗ в България безкомпромисно спазват утвърдените международни стандарти за управление на качеството, което ни позволява да постигаме по-добро обслужване на клиентите и ефективност на бизнес процесите“, каза Душан Рибан, главен оперативен директор на „ЧЕЗ България“ ЕАД.

Пресцентър на „ЧЕЗ България“ EАД

е-mail: communications@cez.bg

23.08.2020

ЧЕЗ ЕЛЕКТРО Е ЕДИН ОТ НАЙ-ГОЛЕМИТЕ ЛИЦЕНЗИРАНИ ТЪРГОВЦИ НА ЕЛЕКТРОЕНЕРГИЯ НА СВОБОДЕН ПАЗАР

Дружеството гарантира сигурни доставки на електроенергия в дългосрочен план, както на регулиран, така и на свободен пазар

От 1 октомври 2020 г. всички потребители на електроенергия за небитови нужди трябва да излязат на свободния пазар. Списък с клиенти на „ЧЕЗ Електро България“ АД, за които се отнася законовото изискване, е публикуван на сайта на дружеството cez.bg.

ЧЕЗ Електро оказва съдействие на клиентите, на които предстои излизане на свободен пазар, чрез индивидуални консултации с търговските представители на дружеството. За запитване за оферта и подпомагане избора на доставчик съобразно нуждите и потреблението, постигане на оптимални условия за доставка, както и ценообразуване, съобразено с пазарните условия, на разположение на клиентите са и експертите на ЧЕЗ Електро в центровете за обслужване на клиенти, на информационна линия 0700 10 010, както и на info@cezelectro.bg. Запитване за оферта може да се направи и на интернет адрес https://info.cez.bg/webint/app/om_popup.php.

ЧЕЗ Електро е един от най-големите лицензирани търговци на електроенергия на свободен пазар. Дружеството притежава 3 лицензии – за краен снабдител, търговец и доставчик от последна инстанция. Стопанските потребители имат възможност да упълномощят ЧЕЗ Електро за оформяне на всички необходими документи по процедурата за преминаване на свободния пазар.

ЧЕЗ Електро е единственият доставчик на електроенергия в България с 13-годишен опит за работа с голям брой клиенти и на регулиран, и на свободен пазар – над 2 милиона стопански и битови потребители. До момента дружеството е доставило 100 милиона мегаватчаса електроенергия на потребителите, използвайки техническия си, финансов и експертен капацитет за обслужване на значителен брой клиенти – сериозно предимство, което повечето фирми – търговци на електроенергия, нямат.

„ЧЕЗ Електро България“ АД осигурява няколко изключителни ползи за клиентите, избрали дружеството за свой търговец на свободен пазар: възможност за стабилно и дългосрочно партньорство, конкурентни цени с възможност за индивидуално договаряне на условията на доставка, без допълнителни разходи за балансиране, безплатно изготвяне на прогнози, комплексно обслужване, в това число и комбиниран договор за доставка на електроенергия, разпределение и балансиране, комбинирана фактура, автоматизирани клиентски системи, осигуряващи бързо обслужване и точност при фактурирането, безплатна електронна фактура, дългогодишен опит на българския и международен пазар, финансова стабилност, гарантираща сигурността на доставките, изградена мрежа от Центрове за обслужване на клиенти, персонален онлайн архив на всички фактури, заплащане само на реално отчетена енергия - без междинни вноски, гъвкави условия за плащане, широк спектър от възможности за касово и безкасово плащане с над 6 200 места за плащане, денонощна телефонна линия 0700 10 010, сайт cez.bg, ФБ страница @cezelectrobg и електронно обслужване чрез  info@cezelectro.bg.

На корпоративния сайт в секция „Свободен пазар“ /https://www.cez.bg/bg/svoboden-pazar.html/ е публикувана информация, свързана със спецификата на либерализация на пазара на електроенергия и промените, свързани с нея.

Пресцентър на „ЧЕЗ Електро България“ АД

е-mail: parvoleta.miteva@cez.bg


16.08.2020

ЧЕЗ ЕСКО ИЗГРАДИ ПОКРИВНА ФОТОВОЛТАИЧНА СИСТЕМА ЗА КЛИЕНТ НА ЧЕЗ ЕЛЕКТРО

Централата с инсталирана мощност 117 kWp ще покрива част от енергийното потребление на „Екорепласт“ ЕООД

Компанията за търговия с полиетилен и полиетиленови продукти „Екорепласт“ ЕООД ще покрива част от енергийните си потребности с екологично чиста енергия. „ЧЕЗ ЕСКО България“ ЕООД, със съдействието на „ЧЕЗ Електро България“ АД – доставчик на електроенергия на свободен пазар на Екорепласт, проектира, финансира и изгради покривна фотоволтаична система за собствено потребление на фирмата. Съоръжението е с инсталирана мощност 116,92kWp и е монтирано върху сграда на Екорепласт в с. Капатово, община Петрич.

Създаденото през 2009 г. „Екорепласт“ ЕООД се занимава с изкупуване, рециклиране и производство на полиетилен и полиетиленови продукти. От 2015 г. „ЧЕЗ Електро България“ АД доставя на фирмата електроенергия на свободен пазар. Екорепласт разполага с две производствени бази – в с. Капатово и гр. Сандански. В дейността си компанията прилага високи стандарти за качество, за което разполага с международно признатия сертификат TÜF Rheinland. Сред клиентите на дружеството са български, германски, австрийски, гръцки и други компании. Чрез новата фотоволтаична система Екорепласт изпълнява ангажиментите си пред обществото и клиентите за минимизиране на въздействието върху околната средав резултат от фирмената дейност.

Информация за политиката по качество и околна среда на „Екорепласт“ ЕООД може да се намери на сайта на дружеството www.ecoreplast-bg.com.

„ЧЕЗ ЕСКО България“ АД предоставя енергийни услуги с фокус върху иновациите, ефективното използване на ресурсите и екологията, осигуряващи устойчиво развитие чрез ефективно използване на електроенергията. Компанията предлага индивидуални решения „до ключ“ в областта на отоплението, вентилацията, климатизацията, осветлението, ВЕИ и индустриални системи. Благодарение на богатия международен опит като част от семейството на ЧЕЗ в Европа, ЧЕЗ ЕСКО България успя за две години да натрупа портфолио от 56 проекта, част от които в процес на реализация. В сътрудничество с другите компании в групата на ЧЕЗ в България - ЧЕЗ Трейд и ЧЕЗ Електро, ЧЕЗ ЕСКО България реализира общо 24 проекта за фотоволтаични централи с обща мощност 13,4 МWp - от тях 2,83 МWp вече са в експлоатация.

Допълнителна информация за дейността и проектите на „ЧЕЗ ЕСКО България“ ЕООД е публикувана на сайта на дружеството www.cez-esco.bg.

Пресцентър на ЧЕЗ в България

е-mail: communications@cez.bg



12.08.2020

КРАЖБИ НА ТОК В КЮСТЕНДИЛ БЕЗ ПРЕЦЕДЕНТ В ИСТОРИЯТА НА ЧЕЗ РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ

Открадната е електроенергия, която, по първоначални изчисления, е приблизително равна на месечното потребление на целия град

ЧЕЗ Разпределение България разкри нагли кражби на електроенергия в град Кюстендил, без прецедент в историята на дружеството по своите мащаб и дързост.  Злоупотребата е разкрита на 11 август от екип на дружеството, извършвал проверки за кражби на електроенергия в гр. Кюстендил. Установените нарушения са в ДАП-Кюстендил и в сгради на бившата фабрика за обувки, намираща се в северната промишлена зона.

При проверките са открити незаконно включени кабели средно и ниско напрежение към електроразпределителната мрежа, които са захранвали големи биткойн ферми. По първоначални изчисления дружеството е претърпяло огромни загуби на електрическа енергия, равни приблизително на месечното потребление на всички клиенти в гр. Кюстендил.

ЧЕЗ Разпределение изказва благодарност към органите на МВР, гр. Кюстендил, за своевременната реакция при разкритието на случая.

За ефективната борба с кражбите, всички екипи в ЧЕЗ Разпределение  използват нови уреди и методологии за изчисляване на загубите по мрежата, които ги насочват към конкретни точки, в които да търсят незаконни присъединявания. Тази година дружеството увеличи двойно проверките за кражби на електроенергия, като усилията на екипите дават резултат.

Пресцентър на ЧЕЗ в България

е-mail: communications@cez.bg


09.08.2020

ЧЕЗ РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ ИЗПЪЛНЯВА ИНВЕСТИЦИОННАТА СИ ПРОГРАМА В СРОК

Модернизацията на мрежата налага планирани прекъсвания на електрозахранването

ЧЕЗ Разпределение България работи активно по изпълнението на инвестиционната си програма за 2020 г., като всички дейности се изпълняват в планираните срокове, въпреки затрудненията в резултат на извънредното положение. Компанията работи по обекти, част от критичната инфраструктура на София, като подмяната на кабел 110 kV, както и по редица значими проекти извън столицата. Тази година дружеството модернизира възлови станции в регионите на Благоевград, Панчарево, Ботевград, Своге, Дупница, Бобошево и др., реновира електропроводи в Монтанско, реконструира мрежи ниско напрежение по цялата територия, обслужвана от дружеството. Същевременно се изпълняват заявки за присъединявания на нови клиенти, които са нараснали с  една трета в сравнение с периода на извънредното положение.

 „Най-активно по инвестиционната ни програма работим през летните месеци, защото тогава условията за работа са най-подходящи, като същевременно смущаваме най-малък брой активни потребители. От друга страна това е и времето, когато мрежата трябва да се подготви за предстоящия есенно-зимен период, така че да отговори в максимална степен на нуждите на клиентите и на метеорологичните условия“, каза Виктор Станчев, главен оперативен директор на ЧЕЗ Разпределение България.

Изпълнението на инвестиционната програма на дружеството, присъединяването на нови клиенти и подготовката на мрежата за зимния сезон изисква планирани прекъсвания на електрозахранването.

„Често при изпълнение на обектите, ние имаме възможност да захраним по алтернативен път клиентите в конкретния регион, така че в периода на работа те да имат ток. Прехвърлянето на захранването изисква кратковременни оперативни превключвания, които в повечето случаи изпълняваме нощем, за да не притесняваме хората. Независимо дали електрозахранването спира само за секунди или планираните изключвания са по-дълготрайни, всичко това се изпълнява за обезопасяване на съоръженията, така че да съхраним живота и здравето на хората, които работят“, допълни Станчев.

Пресцентър на ЧЕЗ в България

е-mail: communications@cez.bg


05.08.2020

ЧЕЗ ТРЕЙД УСПЕШНО ЗАЩИТИ ИНТЕГРИРАНАТА СИ СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА КАЧЕСТВОТО

Дружеството получи четири сертификата, които гарантират висока ефективност на процесите и удовлетвореност на клиентите

„ЧЕЗ Трейд България“ ЕАД успешно защити интегрираната си система за управление на качеството за нов тригодишен период. Дружеството получи сертификати, че прилага стандартите: ISO 9001:2015, който е най-широко разпространеният международен стандарт за управление на процесите; ISO 14001:2015, който гарантира, че „ЧЕЗ Трейд България“ е внедрила най-високи стандарти за управление на околната среда; както и сертификат за новия международен стандарт ISO 45001:2018 за Системи за управление на здравето и безопасността при работа. Той е напълно съвместим със стандартите ISO 9001 и ISO 14001 и дава възможност на всяка организация да управлява рисковете за здравето и безопасността при работа и да подобрява постиженията си в тази област.

В пълна интеграция с тези три системи е и сертификатът за енергиен мениджмънт ISO 50001:2018, по който „ЧЕЗ Трейд България“ ЕАД се сертифицира през май тази година.

„Интеграцията на най-високите международни стандарти за управление на качеството е още едно доказателство, че „ЧЕЗ Трейд България“ е модерна и иновативна компания, която поставя в центъра на своята дейност грижата за клиентите, служителите и околната среда“, каза Владимир Дичев, изпълнителен директор на „ЧЕЗ Трейд България“ ЕАД.

Дружеството е 100% дъщерна компания на чешката CEZ a. s. и е първият лицензиран търговец на електрическа енергия за крайни клиенти в България от 2005 г. „ЧЕЗ Трейд България“ ЕАД е един от водещите доставчици на свободния пазар. За периода от 2006 до 2019г. компанията е реализирала общи доставки на 31.7 млрд. KWh на обща брутна стойност 3.14 млрд. лв.  

Пресцентър на ЧЕЗ в България

е-mail: communications@cez.bg


22.07.2020

ЧЕЗ ЕСКО БЪЛГАРИЯ ИЗГРАЖДАЕДНА ОТ НАЙ-ГОЛЕМИТЕ ПОКРИВНИ ФОТОВОЛТАИЧНИ СИСТЕМИ В БЪЛГАРИЯ

Централата с инсталирана мощност 750 kWp ще покрива нуждите на „Трейс Ипома“ АД

„ЧЕЗ ЕСКО България“ ЕООД, в сътрудничество с „ЧЕЗ Трейд България“ ЕАД, обсъди и установи нуждите на фирма „Трейс Ипома“ АД във връзка с  изграждане и въвеждане в експлоатация на фотоволтаична централа за собствено потребление. В резултат на преговорите, „ЧЕЗ ЕСКО България“ ЕООД сключи договор с „Трейс Ипома“ АД за цялостното изпълнение на проектиране, изграждане и въвеждане в експлоатация на фотоволтаична централа за собствено потребление, монтирана на покрив на съществуваща сграда на „Трейс Ипома“ АД в гр. София. Строително монтажните дейности по изграждането приключиха и до края на месеца фотоволтаичната система ще бъде пусната в действие. След въвеждане на системата в експлоатация компанията ще оптимизира потреблението на електроенергия с около 900 MWh на година, намалявайки съществено енергийните си разходи.

„Трейс Ипома“ АД е сред водещите производители на твърди опаковки и опаковъчни решения в Югоизточна Европа с приложение на продукцията в сектори като хранително-вкусова промишленост, строителство, селско стопанство, медицина, автомобилостроене и др. Компанията, която е клиент на ЧЕЗ Трейд България на свободен пазар, разшири сътрудничеството си с ЧЕЗ Груп като възложи цялостното изпълнение на енергийно-ефективния проект на ЧЕЗ ЕСКО България.

ЧЕЗ ЕСКО България се утвърждава успешно на българския пазар и успя да натрупа портфолио от 55 проекта, част от които в процес на реализация. Компанията предлага индивидуални решения до ключ в областта на отоплението, вентилацията, климатизацията, осветлението, ВЕИ и индустриални системи. Внимателният подбор на партньорите и професионалният избор на оборудване гарантират както незабавно намаляване на разходите за електроенергия на клиентите на ЧЕЗ ЕСКО, така и устойчиви положителни резултати по отношение на енергийната ефективност.

В сътрудничество с другите компании в групата на ЧЕЗ в България,  ЧЕЗ Трейд и ЧЕЗ Електро, ЧЕЗ ЕСКО България реализира общо 21 проекта за изграждане на фотоволтаични централи с обща мощност 3.4 МWp - от тях 2,5 МWp са вече в експлоатация.

Информация за услугите и реализираните от компанията проекти е публикувана на сайта на дружеството www.cez-esco.bg.

Пресцентър на ЧЕЗ в България

е-mail: communications@cez.bg







Вижте още

140 720 киловатчаса подари „ЧЕЗ Електро България“ АД на клиенти, регистрирали се за електронна фактура през юни

С над 7-те хиляди нови регистрации, броят на използващите безплатната услуга вече надмина  431 000      Клиентите на „ЧЕЗ Електро България“ АД, които оценяват удобството, сигурността и екологичните ползи на електронната фактура, вече са 431 298 .      От тях 7 036 се регистрираха за услугата по време на кампанията „20 kWh..

публикувано на 26.07.19 в 09:43