Българско национално радио © 2021 Всички права са запазени

Планирани прекъсвания на електрозахранването и друга информация на "ЧЕЗ България" ЕАД и на ЧЕЗ "Електро България" АД

| обновено на 14.03.21 в 18:08


Планирани прекъсвания на електрозахранването на територията на област Благоевград за периода 19.04 - 23.04.2021 г.     

Планирани прекъсвания на електрозахранването на територията на област Кюстендил за периода 19.04 - 23.04.2021 г.  

Планирани прекъсвания на електрозахранването на територията на област Перник за периода 19.04 - 23.04.2021 г.    

Планирани прекъсвания на електрозахранването на територията Западна България за периода 19.04 - 23.04.2021 г.   


533 ПЛАТФОРМИ ЗА ЩЪРКЕЛОВИ ГНЕЗДА МОНТИРА ЧЕЗ В РАМКИТЕ НА ПРОЕКТ ЗА ЗАЩИТА НА ПТИЦИТЕ

Монтирана е камера за наблюдение на живота на щъркелова двойка в с. Драгушиново

ЧЕЗ Разпределение монтира общо 533 платформи за щъркелови гнезда в Западна България, за да осигури безопасно гнездене на птиците. Кампанията през този сезон приключи с идването на пролетта и завръщането на щъркелите в страната, когато е и времето, в което приключва разрешителният период за обезопасителни дейности.

Монтирането на платформи е една от дейностите по проекта „Живот за птиците“, в рамките на който е планирано обезопасяването на 900 щъркелови гнезда. Те се поставят на ключови места, които представляват потенциална заплаха за безопасността на птиците. Изпълнението на дейностите води до намаляване на инцидентите и минимизира заплахите за живота на щъркелите в резултат на досега с елементи от мрежата. Платформите спомагат за опазване на околната среда чрез предотвратяване на пожари и намаляват броя на прекъсванията на електрозахранването, предизвикани от контакта на птиците с мрежата. Всички дейности за защита на дивите птици се извършват съвместно с партньорите на ЧЕЗ Разпределение по проекта – Българско дружество за защита на птиците /БДЗП/

„Последната монтирана платформа за този сезон беше тази в с. Алтимир, общ. Бяла Слатина. Поради външна намеса гнездото на двойка щъркели, гнездили от години на едно дърво, е премахнато. Щъркелите кръжаха около разпределителната мрежа, опитвайки да си направят ново. Монтирахме платформа и те веднага я припознаха като своя и започнаха да доизграждат дома си. Зарадвахме не само тях, но и хората, които живеят в района“, каза Крум Гледжарски, ръководител „Управление на качеството“ в ЧЕЗ Разпределение.

Като част от кампанията за защита на щъркелите, през 2019 година беше монтирана камера в едно от щъркеловите гнезда в село Драгушиново, община Самоков. С нейна помощ отблизо беше наблюдаван животът на щъркеловото семейство. Това е един от подходите за обстойно проучване на ежедневните навици на щъркелите. Проучването спомага за набелязване на конкретни мерки и стъпки, които биха били полезни за птиците, и на по-късен етап  приложени от двете дружества. Можете да гледате на живо щъркеловата двойка от село Драгушиново тук: https://www.youtube.com/watch?v=NbgWYVBiNHo.

Проектът „Опазване на застрашени видове птици чрез обезопасяване на опасни за тях въздушни електропроводи в защитени зони от Натура 2000 в Западна България”, LIFE16 NAT/BG/000612 или „Живот за птиците“ е с бюджет 2,65 млн. евро.  ЧЕЗ Разпределение инвестира в него над 800 хил. евро , както и човешки ресурс и усилия за неговото изпълнение. Финансиране от 1.85 млн. евро е осигурено от Европейската комисия по програма Life на Европейския съюз. Дейностите по намаляване на конфликта диви птици-електропроводи ще продължат до края на 2022 г.


ДРУЖЕСТВАТА НА ЧЕЗ ВНЕСОХА В КЕВР ЦЕНОВИТЕ СИ ПРЕДЛОЖЕНИЯ

Целта е обезпечаване на сигурността на мрежата, заложено е премахването на кръстосаното субсидиране и изравняване на тарифите

СОФИЯ, 31.03.2021 г. - ЧЕЗ Разпределение България АД и ЧЕЗ Електро България АД изпълниха своите нормативни задължения да внесат в Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) ценовите си заявления, които отразяват предложенията на дружествата за промяна на цените на услугите по разпределение и снабдяване с електрическа енергия. Решение за крайните цени на електроенергията, които ще влязат в сила от 1 юли 2021 г., взема КЕВР, след като отчете внесените ценови заявленияна всички участници в електроенергийната система.

Ценовото предложение на ЧЕЗ Разпределениее базирано на реалните разходи за изпълнение на лицензионната дейност с цел поддържане на високо качество на разпределението на електроенергия, както и модернизирането и дигитализирането на мрежата. Въпреки че от цената за мрежови услуги зависи качеството и сигурността на електрозахранването, в момента тези цени в България са сред най-ниските в Европа – повече от два пъти по-ниски от средните за ЕС и отреждат на страната ни 35-то място на континента, като след нея са само Македония, Малта и Грузия. Ако реалните нужди от иновации и обновяване на мрежата не бъдат взети под внимание, преходът към дигитална енергетика и посрещането на нарастващите изисквания на клиентите ще бъдат немислими.

В случай че бъде прието предложението на ЧЕЗ Разпределение, делът му в крайната цена на електроенергията ще се увеличи със значително по-малко от стотинка на киловатчас, а именно с 0.37 стотинки на кВтч. Това означава, че при средно потребление на едно домакинство от 270 кВтч на месец, увеличението на заплатената сума за мрежови услуги ще бъде с 99 стотинки.

Заявените от ЧЕЗ Електро БългарияАД промени в цените за снабдяване с електроенергия отразяват разходите за покупка на електроенергия и разходите, свързани с функционирането на клиентски центрове, поддържането на информационна телефонна линия, предоставянето на електронни услуги, печатането и разпространението на хартиени фактури и материали за енергийна ефективност и др.

Ценовото предложение на ЧЕЗ Електро Българияе разходоориентирано, елиминира кръстосаното субсидиране и отразява адекватно разпределение на разходите по тарифи. За първа година, поради излизане на всички стопански потребители на свободния пазар на електроенергия, няма да бъде възможно кръстосано субсидиране между домакинствата и бизнеса. В предложението на дружеството е заложено премахване на кръстосаното субсидиране и между тарифите и се предвиждат стъпки за изравняване на цените на нощната  и дневната енергия.

В случай че бъде прието предложението на ЧЕЗ Електро, цената на дневната тарифа ще се увеличи с част от стотинката -  0.1 стотинка на кВтч, а нощната ще бъде увеличена с 4.8 стотинки на кВтч. В същото време дружеството предлага намаляване на цената на енергията за битовите клиенти при измерване с една скала с 1.4 стотинки на кВтч.Това означава, че при средно потребление на едно домакинство от 270 кВтч на месец при двутарифно таксуване (200 кВтч дневно и 70 кВтч нощно потребление), увеличението на заплатената сума ще бъде с около 3.60 лева без ДДС, а при еднотарифно измерване тази сума ще намалее с близо 3.90 лева без ДДС.

Трябва да се има предвид, че в посочените предложени цени не са взети предвид евентуалните промени в стойностите на останалите ценообразуващи компоненти, включително в цената за задължение към обществото и цената на електроенергията.

Пресцентър на ЧЕЗ България

е-mail: communications@cez.bg


ЧЕЗ ЕЛЕКТРО ПОДАРЯВА ПО ЕДНА СМЕТКА ЗА ТОК ВСЯКА СЕДМИЦА ДО КРАЯ НА МАЙ

Всеки битов клиент, заявил електронна фактура до 31 май 2021 г. може да спечели една от 13 безплатни сметки, смарт часовник, телефон, таблет или кафеавтомат

До 31 май 2021 г., всеки битов клиент на „ЧЕЗ Електро България“ АД, който се регистрира за електронна фактура, участва в стартиралата на 1 март кампания „Спечели с ЧЕЗ и електронна фактура“. 

В кампанията могат да участват битови клиенти на „ЧЕЗ Електро България“ АД, които не са регистрирани за е-фактура.

Регистрация за безплатната услуга може да се направи онлайн на , в Център за обслужване на клиенти на „ЧЕЗ Електро България“ АДилив каса на Изипей. Необходимо е да се представят клиентски номер и актуален имейл адрес.

Наградите са 13 безплатни сметки за електроенергия, които „ЧЕЗ Електро България“ АД ще подари на 13 участници, отговарящи на условията. Печелившият ще бъде обявяван всеки петък през посочения период. При всяко теглене ще бъде избиран по един битов клиент, който ще получи като награда стойността на последно платената от него фактура за електроенергия.

Четирима късметлии, заявили електронна фактура в периода на кампанията, ще спечелят една от четирите големи награди - смарт часовник, телефон, таблет, кафеавтомат.

Тегленето на големите награди ще се осъществи на 31 март за смарт часовник, на 30 април за телефон и на 31 май за таблет и кафеавтомат.

Правилата на кампанията „Спечели с ЧЕЗ и електронна фактура“ са публикувани на корпоративния сайт .

Заявете своята електронна фактура, осигурете си удобство и сигурност! Ще спечелите Вие, ще спечели и природата!

За повече информация относно „Спечели с ЧЕЗ и електронна фактура“ и други услуги на „ЧЕЗ Електро България“ АД – информационната линия на дружеството е достъпна на номер 0700 10 010, на имейл: , във всеки от 29-те центрове за обслужване на клиенти на ЧЕЗ Електро на територията на Западна България, както и във фейсбук-профила .


РЯЗКО НАРАСТВА ДИСТАНЦИОННОТО ОБСЛУЖВАНЕ НА КЛИЕНТИ НА ЧЕЗ

Вече 8 години две уникални потребителски институции продължават да се грижат за интересите на потребителите

Двойно нараснаха заявените по имейл услуги от клиенти на ЧЕЗ, докато посещенията в търговските центрове незначително намаляха през 2020 г. спрямо 2019 г. През миналата година в „ЧЕЗ Разпределение България“ и „ЧЕЗ Електро България“ постъпиха близо 51 000 имейла от потребители в сравнение с 26 000 през 2019 г. Почти 1 млн. са обажданията на колцентровете за услуги, предоставяни от двете компании. Това е ръст със 17% спрямо предходната година. В търговските центрове на ЧЕЗ са заявени малко над 620 хил. услуги. Причина за рязкото нарастване на дистанционно обслужване на клиенти са призивите за ограничаване на социалната дистанция заради короновируса.

Над 1100 са сигналите, които бяха разгледани от двете уникални потребителски организации на ЧЕЗ в България – енергийния омбудсман и потребителския съвет.

Енергийният омбудсман разглежда на месец средно по 62 сигнала, запитвания и предложения. Те касаят главно сметките и отчитането на консумираната електроенергия. „На всеки сигнал отделям необходимото внимание и често пъти тези казуси са в основата на предложенията, които правя за подобряване на дейности и процеси в компаниите. Да чуваме потребителите е важно, за да бъдат предлагани по-качествени услуги“, каза Радослав Димитров, който е първият енергиен омбудсман на ЧЕЗ в България. Той разглежда сигнали, по които вече дружествата са се произнесли, но клиентите не са удовлетворени.

В Потребителския съвет през 2020 г. постъпиха 400 сигнала и предложения за оптимизиране на процесите по обслужване на клиенти. В резултат на тях бяха отправени конкретни препоръки към дружествата като например при липса на достъп до електромера за отчитане на консумираната електроенергия клиентите да бъдат призовавани да използват възможността за самоотчет. На едно от заседанията членовете на потребителския съвет, сред които са утвърдени потребителски организации и експерти, бяха разгледани възникналите въпроси в процеса на либерализация на пазара на електроенергия и бяха формулирани конкретни съвети към клиентите, така че интересите им да бъдат максимално защитени.

Институциите енергиен омбудсман и потребителски съвет бяха създадени през март 2013 г. в изпълнение на политиката на ЧЕЗ за подобряване на комуникацията с клиентите, намиране на възможности за оптимизиране на процесите по обслужване в дружествата на ЧЕЗ в България и повишаване на клиентската удовлетвореност.


  


11.03.2021

ЧЕЗ ЕЛЕКТРО ОТЧИТА РЪСТ НА СДЕЛКИТЕ ПО СВОБОДНО ДОГОВОРЕНИ ЦЕНИ В ДИГИТАЛНА СРЕДА

Въведената от дружеството система за управление на взаимоотношенията с клиенти ускори значително търговския процес от разстояние

„ЧЕЗ Електро България“ АД осигурява на клиентите, излизащи на свободния пазар на електроенергия, бързина, удобство и сигурност при избор на дружеството за търговец – доставчик на електроенергия. Инвестицията в нова, интегрирана система за управление на взаимоотношенията с клиенти – Salesforce, внедрена от Некст Консултв края на миналата година, ускори значително търговския процес, свързан с продажба на електроенергия на свободен пазар. Използването на системата чувствително увеличи ефективността при изпращане на оферти за продажба на електрическа енергия, осъществяване на преговори и сключване на търговски договори.

От началото на тази година „ЧЕЗ Електро България“ АД улесни стопанските си клиенти, като чрез специален уеб портал осигури възможност за електронна проверка за наличен договор с Доставчик от последна инстанция и сключване на договор с дружеството като лицензиран ДПИ. Приложението позволява генерирането, електронното подписване и изпращане за е-подпис от страна на „ЧЕЗ Електро България“ АД на договор с ДПИ.

Статистиката показва нарастващ интерес на клиентите, които излизат на свободен пазар, към дигитализираните услуги. За последното тримесечие на 2020 г. близо 5% от сключените с „ЧЕЗ Електро България“ АД договори за доставка на електроенергия по свободно договорени цени, са подписани от клиентите с квалифициран електронен подпис. Повече от 15% от клиентите, избрали дружеството за свой търговец на свободен пазар, са поискали и са получили оферта от дружеството по електронен път. Запитване за оферта може да се направи на интернет адрес https://info.cez.bg/webint/app/om_popup.php.

Данните следват общата тенденция за повишаване използването на възможностите за обслужване от разстояние от всички клиенти на ЧЕЗ Електро – и на свободен, и на регулиран пазар. Над 60% от предоставените близо общо 561 000 услуги през 2020 г. са заявени от клиентите и осъществени от дружеството дистанционно.

За миналата година е регистрирано и тройно увеличение на осъществените през имейл info@cezelectro.bgуслуги – 30 000 спрямо малко над 10 000 през 2019 г. На 90 % от имейлите е отговорено до 24 часа от получаването им. Най-често клиентите използват имейла, за да получат информация за свободния пазар на електроенергия, отразяване на плащане, проверка на сметка, необходими документи за заявяване на услуги, електронна фактура.

Най-предпочитаният начин за свързване с ЧЕЗ Електро България през миналата година е информационната линия 0700 10 010 с постъпили почти 311 000 обаждания, със 76 000 повече от 2019 г.

Предлаганите от ЧЕЗ Електро възможности за дистанционни продажби и различни електронни услуги - електронна фактура, електронни разплащания, смс известяване, проверка на сметка и др., осигуряват ефективна и безопасна комуникация между клиентите и дружеството от разстояние. Повече информация за това как да станете клиент на ЧЕЗ Електро по свободно договорени цени можете да получите на информационна линия 0700 10 010, в секция „Свободен пазар“ на сайта cez.bg, както и в центровете за обслужване на клиенти на дружеството.

Пресцентър на „ЧЕЗ Електро България“ АД

е-mail: parvoleta.miteva@cez.bg



ЧЕЗ ТРЕЙД ОРГАНИЗИРА КОНКУРС „АНАЛИЗИРАЙ С ЕНЕРГИЯ“ ЗА СТУДЕНТИ ОТ СТОПАНСКИЯ ФАКУЛТЕТТова е поредната инициатива, с която ЧЕЗ подкрепя развитието на професионалното образование в България

„ЧЕЗ Трейд България“ ЕАД организира конкурс „Анализирай с енергия“. В него могат да участват бакалаври и магистри от икономически специалности в Стопанския факултет на Софийския университет. Те ще решават три практически задачи и ще разсъждават по пет въпроса с отворен отговор.

Студентите ще трябва да покажат аналитично и стратегическо мислене, познания в областта на енергийните регулации, търговските взаимоотношения и борсовата търговия с енергия, както и желание за надграждане на знанията и за развитие в сферата на енергетиката. Наградата е лятна практика в екипа на първия лицензиран търговец на електрическа енергия на крайни клиенти в България и водещ доставчик на свободния пазар, който за периода от 2006 до 2019 г. реализира общи доставки на 31.7 млрд. kWh на обща стойност 3.14 млрд. лв.

„В основата на нашия успех е създаването на екип от мотивирани и жадни за знанияпрофесионалисти, които обичат динамиката в работата, не се страхуват от предизвикателствата и имат желание за развитие като част от един от най-големите доставчици на електроенергия за крайни клиенти в България. В изграждането на специалисти ние разчитаме на нашите партньори от Стопанския факултет“, каза Владимир Дичев, изпълнителен директор на „ЧЕЗ Трейд България“ ЕАД.

 

Стартирането на конкурса е продължение на подписаното по-рано тази година споразумение за партньорство между компаниите на ЧЕЗ в България и Стопанския факултет. „Анализирай с енергия“ е поредната от множество инициативи, с които ЧЕЗ подкрепя професионалното образование в България. Компанията осигурява стипендии на успешни студенти и ученици, участва в дуалното обучение по електротехника, а през 2020 г. създаде специализиран сайт „Енергия за бъдещето“, за да насърчи младите хора да изберат енергетиката за своя кариера.

Повече информация за конкурса и за кандидатстването може да се намери на сайта: www.stipendiant.com и на сайта на Стопанския факултет: https://www.uni-sofia.bg/index.php/bul/universitet_t/fakulteti/stopanski_fakultet.

Пресцентър на ЧЕЗ България

е-mail: communications@cez.bg

28.02.2021

ЧЕЗ ЕЛЕКТРО ПОДАРЯВА ПО ЕДНА СМЕТКА ЗА ТОК ВСЯКА СЕДМИЦА ДО КРАЯ НА МАЙ

Всеки битов клиент, заявил електронна фактура в периода 1 март – 31 май може да спечели една от 13 безплатни сметки, смарт часовник, телефон, таблет или кафеавтомат

От 1 март до 31 май 2021 г., всеки битов клиент на „ЧЕЗ Електро България“ АД, който подаде заявление и се регистрира за използване на услугата „Електронна фактура“, участва в кампанията „Спечели с ЧЕЗ и електронна фактура“.

В кампанията могат да участват битови клиенти на „ЧЕЗ Електро България“ АД, които не са регистрирани за е-фактура. Регистрация за услугата може да се направи безплатно онлайн на cez.bg, в Център за обслужване на клиенти на „ЧЕЗ Електро България“ АДилив каса на Изипей. Необходимо е клиентът да предостави клиентски номер, както и актуален имейл адрес.

Наградите са 13 безплатни сметки за електроенергия, които „ЧЕЗ Електро България“ АД ще подари на 13 участници, отговарящи на условията. Печелившият ще бъде обявяван всеки петък през посочения период. При всяко теглене ще бъде избиран по един битов клиент, който ще получи като награда стойността на последно платената от него фактура за електроенергия.

Четирима късметлии, заявили електронна фактура в периода на кампанията, ще спечелят една от четирите големи награди - смарт часовник, телефон, таблет, кафеавтомат. Тегленето на големите награди ще се осъществи на 31 март за смарт часовник, на 30 април за телефон и на 31 май за таблет и кафеавтомат.

Правилата на кампанията „Спечели с ЧЕЗ и електронна фактура“ са публикувани на корпоративния сайт cez.bg.

Електронната фактура е напълно безплатна услуга. След регистрацията клиентите могат да следят документите си както в електронния архив на сайта cez.bg, така и на посочения от тях имейл адрес. Електронната фактура гарантира защита на личните данни, спестява време и дава възможност за лесно и практично контролиране на разходите. Тя е валиден, електронно подписан данъчен документ, който е напълно идентичен с хартиената версия.

Над 450 000 клиенти на „ЧЕЗ Електро България“ АД вече оцениха удобството, сигурността и екологичните ползи на електронната фактура, с което намалиха използването на хартия с близо 10 800 000 листа годишно. Изборът им спаси от отсичане над 11 000 дървета, които за един сезон осигуряват кислорода, необходим на 110 000 човека за една година.

Заявете своята електронна фактура, осигурете си удобство и сигурност! Ще спечелите Вие, ще спечели и природата!

За повече информация относно „Спечели с ЧЕЗ и електронна фактура“ и други услуги на „ЧЕЗ Електро България“ АД – информационната линия на дружеството е достъпна на номер 0700 10 010, на имейл: info@cezelectro.bg, във всеки от 29-те центрове за обслужване на клиенти на ЧЕЗ Електро на територията на Западна България, както и във фейсбук-профила @cezelectrobg.

Пресцентър на „ЧЕЗ Електро България“ АД

е-mail: parvoleta.miteva@cez.bg


ИЗЯВЛЕВИЕ НА ЧЕЗ РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ БЪЛГАРИЯ:

ЧЕЗ Разпределение отново изказва съболезнования на близките на загиналото момче. Съпричастни със загубата на семейството му и с цел изясняване на обективната истина за този трагичен инцидент, категорично заявяваме:

ЧЕЗ Разпределение стриктно спазва българското законодателство. Компанията не е контролен орган, който да следи за законното разполагане на преместваемите обекти. Следва да се прави разлика между процедурата по присъединяване на преместваеми и постоянни обекти.

Споменатата няколко пъти служебна бележка представлява официален документ, издаден от  Столична община, район Триадица, с изходящ номер AГ-94-416/ 04.05.2011 г., подписан и с печат. Подпис със запетая означава, че документът е подписан от упълномощено лице, което има право да подписва от името на институцията и това обстоятелство се потвърждава от поставения печат. В документа е уточнено, че е издаден, за да послужи пред ЧЕЗ. Той удостоверява, че павилионът вече е бил поставен на посоченото местоположение и е съществувал преди датата на издаване на документа. Същото е декларирано от клиента при подаване на искането за присъединяване. ЧЕЗ Разпределение не е компетентен орган, който да извършва проверка на издадените от общината удостоверителни документи и законността на обектите. Наличието на този документ показва, че обектът следва да е поставен при спазване на всички изисквания, в противен случай общината не би трябвало да удостоверява неговото поставяне, а напротив – при сезирането за издаване на документа – да издаде заповед за премахването му. Фактът, че от 2011 г. досега в дружеството не е постъпвала заповед за премахването му, респективно – за преустановяване на електрозахранването, води до извода, че този обект е приеман от общината за законосъобразен.

Съгласно законодателството, при присъединяването клиентът е декларирал пред ЧЕЗ, че изградените от него съоръжения след електромера съответстват на изискванията за безопасност и техническите норми. Същото се е случило и при смяната на титуляря на партидата няколко години по-късно.

Днес от СО  беше изнесена информация, че през 2018 г. е констатиран незаконен обект. Фактът, че не са предприети действия по премахването му, респективно не е издадена заповед за преустановяване на електрозахранването, води до заключението за бездействие на компетентните органи.

ЧЕЗ Разпределение пита защо общината е издала документ за незаконен обект, който е подписан, с изходящ номер и печат, в който е упоменато, че е издаден специално, за да послужи пред ЧЕЗ? При наличието на какви документи и какво заявление, подадени от клиента, е издаден документът?

ЧЕЗ Разпределение пита защо никога не е получила заповед за преустановяване на електрозахранването, при положение че обектът функционира като такъв отпреди 2011 г.?

ЧЕЗ Разпределение пита има ли промяна в начина на полагане на кабела, собственост на клиента,  при реконструкцията на бул. „Акад. Иван Евстатиев Гешов“ години след присъединяването и кой я е извършил?

ЧЕЗ Разпределение очаква заповеди за прекъсване на електрозахранването на всички обекти в столицата, считани от СО за незаконни,  независимо от документите, които общината вече е издала. Електрозахранването на всички тях ще бъде преустановено веднага.

В допълнение дружеството информира:

-  Категорично заявяваме, че ЧЕЗ Разпределение не е изграждала съоръжения от електромера до обекта.

-  ЧЕЗ Разпределение не е контролен орган, който да инспектира чужда инфраструктура след границата на собственост на дружеството, нито да разследва законността на обектите, при положение че има потвърждение за разполагането им от общината.

-  Само три от цитираните обекти са присъединени към електроразпределителната мрежа на ЧЕЗ Разпределение. На другите два обекта дружеството не предоставя разпределителни услуги.

-  Според  Закона за енергетиката, разпределителното дружество определя мястото на монтаж на електромера, съгласно техническите възможности на електроразпределителната мрежа, собственост на дружеството.

-  ЧЕЗ Разпределение не упражнява контрол по строителството на чужди обекти.

-  До настъпването на инцидента в компанията никога не е постъпвала заповед за прекратяване на електрозахранването на нито един от обектите. 

-  ЧЕЗ Разпределение никога не е осъществявала какъвто и да било достъп до въпросната шахта, тъй като тя и съоръженията в нея не са собственост на дружеството.

ЧЕЗ Разпределение съдейства на контролните органи и предоставя съответната документация. Опитите да се вменява вина и да се формира обществено мнение са недопустими. Компанията се надява, че търсенето на истината за инцидента няма да бъде повлияно от предизборни и политически конфронтации.



ЧЕЗ И СТОПАНСКИЯТ ФАКУЛТЕТ НА СОФИЙСКИЯ УНИВЕРСИТЕТ ПОДПИСАХА СПОРАЗУМЕНИЕ ЗА СТРАТЕГИЧЕСКО ПАРТНЬОРСТВО

Двете организации ще си сътрудничат в подготовката на висококвалифицирани специалисти

Стопанският факултет на Софийския университет и ЧЕЗ подписаха споразумение за стратегическо партньорство за подготовка на висококвалифицирани специалисти в областта на икономиката, управлението и моделирането на големи данни в бизнеса. Договорът беше подписан на официална церемония на 27.01.2021 г. в Стопанския факултет от регионалния мениджър на ЧЕЗ за България Карел Крал и декана на факултета доц. д-р Атанас Георгиев.

„Целта на дружеството като отговорен корпоративен гражданин е да осигури подходяща среда и да даде възможности за професионално и личностно развитие на младите хора и специалистите. За постигането на тази цел ЧЕЗ активно сътрудничи с висшите учебни заведения. Партньорството ни е насочено към осъвременяване на учебните програми и задържане на младите хора в България“, каза Карел Крал, регионален мениджър на ЧЕЗ за България.

„Българските енергийни компании се нуждаят не само от електроинженери, но и от икономисти със задълбочени познания в областта на финансите, функционирането на борсите, анализ на данни, както и с умения да водят бизнес преговори. Готови сме да предоставим отлични възможности за усъвършенстване и развитие“, допълни Владимир Дичев – изпълнителен директор на „ЧЕЗ Трейд България“ - първия лицензиран търговец на електрическа енергия на крайни клиенти в България, който в момента е водещ доставчик на свободния пазар.

„Днес Стопанският факултет сключва още едно стратегическо партньорство с водеща международна компания. Това е естествено продължение на досегашните ни съвместни инициативи с дружествата от групата на ЧЕЗ в България за обогатяване на учебното ни съдържание с материали и гост-лекции, за следдипломна квалификация и за подобряване на възможностите за професионална реализация на нашите студенти. Темата за енергийните пазари и климатичните политики е водеща за нас и с днешното споразумение очакваме да затвърдим лидерската си позиция в тази област“, каза доц. д-р Атанас Георгиев, декан на Стопанския факултет.

ЧЕЗ развива дългосрочна политика в подкрепа на професионалното образование в България. Част от тази политика е дългосрочното партньорство с професионалните гимназии и висшите учебни заведения.  През 2020 г. ЧЕЗ създаде специализиран сайт „Енергия за бъдещето“, чрез който да насърчи и мотивира младите хора да изберат електроенергетиката за своя кариера.


ЧЕЗ УДЪЛЖАВА РАБОТНОТО ВРЕМЕ НА ЦЕНТРОВЕТЕ ЗА ОБСЛУЖВАНЕ НА КЛИЕНТИ

Компанията призовава потребителите да продължат да използват  възможностите на каналите за връзка от разстояние

От 1 февруари, понеделник, центровете за обслужване на клиенти на дружествата на ЧЕЗ в България удължават работното си време и ще обслужват клиенти от 08:30 до 17:00 ч.

Дейността на клиентските центрове бе временно променена поради предприетите мерки за защита на клиенти и служители, свързани с ограничаване разпространението на вирусни инфекции по време на извънредната обстановка. Във връзка с облекчаването на мерките, компанията взе решение да организира работата по начин, който да позволи удължаването на работното време при спазване на указанията за предпазване от коронавирус.

Създадена е организация за изпълнение на всички изисквания и препоръки за безопасно обслужване на потребители, включително използване на лични предпазни средства от служители и клиенти. Осигурена е периодична дезинфекция на работни места и помещения. Обслужването е организирано при спазване на препоръките на Министерство на здравеопазването за разстояние между служител и клиент.

Информация за адресите и работното време на всеки от 29-те центрове за клиенти на ЧЕЗ на територията на Западна България може да се получина корпоративните сайтове cez.bg и cez-rp.bg, както и на телефонната линия 0 700 10 010.

Във връзка с удължената до 30 април извънредна обстановка,  ЧЕЗ съветва своите клиенти да посещават офисите на центровете за обслужване при неотложна необходимост, като за информация и връзка с компанията използват възможностите за дистанционен контакт – имейли info@cezelectro.bg за въпроси към ЧЕЗ Електро България и klienti@cez-rp.bg за ЧЕЗ Разпределение България, сайтове cez.bg и cez-rp.bg и информационната линия 0700 10 010.

Пресцентър на ЧЕЗ в България

е-mail: communications@cez.bg 

28.01.2021

ЧЕЗ ЕЛЕКТРО ОСИГУРИ ВЪЗМОЖНОСТ ЗА ДИСТАНЦИОННО СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР С ДОСТАВЧИК ОТ ПОСЛЕДНА ИНСТАНЦИЯ

Дружеството създаде уеб портал за извършване на проверка за сключен договор и подаване на заявки за договор с „ЧЕЗ Електро България“ АД като лицензиран ДПИ

От началото на тази година „ЧЕЗ Електро България“ АД улесни клиентите, които излизат на свободен пазар на електроенергия, като чрез специален уеб портал осигури възможност за електронна проверка за наличен договор с Доставчик от последна инстанция и сключване на договор с дружеството, като лицензиран ДПИ.

Новият уеб портал е достъпен на адрес https://dpi.cez.bg/dpi, както и през корпоративния сайт cez.bg, в секция „е-Услуги“ и в секция „Свободен пазар“ подсекция „Доставчик от последна инстанция“. Приложението позволява генерирането, електронното подписване и изпращане за е-подпис от страна на „ЧЕЗ Електро България“ АД на договор с ДПИ. За работа и достъп до Портала е необходимо потребителят, проверяващ съответната информация или подаващ заявление за сключване на договор с ДПИ, да има активен и включен Класифициран електронен подпис.

Обработката на заявките се осъществява в съответствие с публикуваните на страницата Правила за сключване на договор с ДПИ и Правила за ползване на услугата електронна заявка за договор с доставчик от последна инстанция „ЧЕЗ Електро България“ АД.

Новата електронна услуга ще намали значително необходимостта от посещение в търговски център или офис на компанията от излизащи на свободен пазар физически и юридически лица, както и  търговци на електрическа енергия, представляващи клиенти. Наличието на договор за доставка на електроенергия от ДПИ е задължително условие за участие на клиенти на свободен пазар и е част от процедурата за смяна на доставчик. „ЧЕЗ Електро България“ АД е лицензиран Доставчик от последна инстанция за клиентите, присъединени към разпределителната мрежа на лицензионната територия на „ЧЕЗ Разпределение България“ АД.

„ЧЕЗ Електро България“ АД разработи и поддържа над 30 вида съвременни услуги, осигуряващи удобство и сигурност на клиентите. Предлаганите от Дружеството възможности за дистанционно обслужване и различни електронни услугие-фактура, е- разплащания, смс известяване, проверка на сметка,получаване на оферта, подписване на договор и др., гарантират ефективна и безопасна комуникация между клиентите и дружеството от разстояние.

На разположение на потребителите са информационната линия на „ЧЕЗ Електро България“ АД, достъпна на номер 0700 10 010, имейла info@cezelectro.bg, както и фейсбук-профила @cezelectrobg.

Пресцентър на „ЧЕЗ Електро България“ АД

е-mail: parvoleta.miteva@cez.bg


23.12.2020

ЧЕЗ И „НАДЕЖДА И ДОМОВЕ ЗА ДЕЦАТА – КЛОН БЪЛГАРИЯ“ ЗАРАДВАХА НАД 400 ДЕЦА ЗА КОЛЕДА

Служители на ЧЕЗ в България подкрепиха с 14 500 лева от доброволни дарения съвместната инициатива „Заедно можем всичко“, а компанията удвои средствата

Служителите на ЧЕЗ в България набраха 14 500 лева от доброволни дарения във вътрешна благотворителна кампания в подкрепа на „Заедно можем всичко“ – съвместна инициатива на ЧЕЗ в България и „Надежда и домове за децата – клон България“.ЧЕЗ в България удвои тази сума и така общият размер достигна 29 000 лева.

Благотворителната акция е организирана за набиране на средства за коледни подаръци, храна, облекла и обувки за 22 деца от семействата, включени в кампанията „Заедно можем всичко“. Благодарение на съпричастността на служителите на ЧЕЗ, кампанията успя да зарадва с подаръци още 414 деца от 199 семейства, които „Надежда и домове за децата – клон България“ подкрепя в областите Бургас, Велико Търново, Видин, Враца, Кърджали, Плевен, Стара Загора, Сливен, Софийска област, София град, Хасково и Ямбол.

„Надежда и домове за децата – клон България“ и ЧЕЗ в България стартираха през май тази година кампанията  „Заедно можем всичко“, с която да подкрепят уязвими семейства с деца за преодоляване на негативните последствия от пандемията от COVID-19. В рамките на кампанията ЧЕЗ пое заплащането на сметките за ток на тези семейства до края на март 2021 година. За да могат децата да растат в по-добра среда,  ЧЕЗ, в партньорство с „Техномаркет“, закупи и достави в домовете им нови битови електроуреди.

Кампанията „Заедно можем всичко“ е част от прилаганата от ЧЕЗ в България дългосрочна стратегия за корпоративна социална отговорност, чиито основни приоритети са свързани с подпомагане на местните общности, образованието и развитието на младите хора, опазването и грижата за околната среда, енергийната ефективност. До момента ЧЕЗ е подкрепила с 1 милион лева над 120 обществено полезни инициативи в тези области.

В ситуация на извънредна обстановка от изключително значение за ЧЕЗ в България е навременното подпомагане на местните общности и особено на уязвимите им членове в усилията им за справяне с отрицателното въздействие на последствията от пандемията върху начина на живот, работа, обучение, социални връзки.

Можете да  подкрепите „Надежда и домове за децата – клон България“, като се включите в акция „Кенгуру“ чрез дарение с SMS на 17 777 с текст DMS NADEJDA или като дарите средства с банков превод. Повече подробности за възможностите за подпомагане на акция „Кенгуру“ вижте на сайта https://dmsbg.com/16424/.

Последвайте ни и онлайн на www.cez.bg и www.hopeandhomesbg.com, както и във Фейсбук чрез @cezelectrobg и @hopeandhomesbg.

Пресцентър на ЧЕЗ в България

е-mail: communications@cez.bg

22.12.2020

ЧЕЗ ЕЛЕКТРО ПРЕПОРЪЧВА НА КЛИЕНТИТЕ ПРЕЗ ПРАЗНИЧНИТЕ И ПОЧИВНИ ДНИ ДА ИЗПОЛЗВАТ ВЪЗМОЖНОСТИТЕ ЗА ДИСТАНЦИОННА ВРЪЗКА С ДРУЖЕСТВОТО

Потребителите могат да заявят услуги, поискат оферта или получат информация на телефонна линия 0700 10 010, уеб сайт cez.bg и имейл info@cezelectro.bg

„ЧЕЗ Електро България“ АД препоръчва на клиентите по време на предстоящите коледни и новогодишни празници, работните и почивни дни, да използват електронните канали за контакт с дружеството – по телефон на 0700 10 010, с имейл на info@cezelectro.bgили през корпоративния сайт cez.bg. Предлаганите от ЧЕЗ Електро възможности за дистанционно обслужване и различни електронни услуги - електронна фактура, електронни разплащания, смс известяване, проверка на сметка, получаване на оферта, подписване на договор и др., осигуряват ефективна и безопасна комуникация между клиентите и дружеството от разстояние. Подробна информация за видове услуги, необходими документи, както и информация за безкасовите начини за плащане, проверка на текущи задължения за електроенергия, заявяване на е-фактура, е публикувана на сайта cez.bg, секция „За клиента“.

В работните дни преди и между празниците центровете за обслужване на клиенти на ЧЕЗ Електро ще продължат да работят при спазване на всички разпоредени противоепидемични мерки. Списък с адресите и работното време на клиентските центровее публикуван на сайта cez.bg. Редовната дезинфекция в помещенията и допускането на брой хора, равен на броя на гишетата за обслужване в конкретния център са част от усилията на дружеството за намаляване на риска за клиенти и служители от заразяване с коронавирус. ЧЕЗ Електро съветва потребителите да използват възможностите за дистанционна връзка с дружеството което ще намали необходимостта от посещение на клиентски център.

„ЧЕЗ Електро България“ АД напомня на клиентите да продължават да следят и активно да контролират потреблението на електроенергия в домовете си и през периода на предстоящите празнични и почивни дни. Необичайната ситуация, свързана с изпълнение на мерките за ограничаване възможността от заразяване с коронавирус, е причина в голяма част от домакинствата повече членове на семейството през тези дни да са вкъщи.

Освен използването на офис оборудване и електроника за дистанционно изпълнение на служебни или други ангажименти от вкъщи, върху размера на месечните фактури за електроенергия допълнително ще се отрази включването на повече и за по-дълго време на електрически уреди за отопление, приготвяна и съхранение на храна, осветление и украса през този период.

Разумното потребление на електроенергия би могло да спести до 20% от разхода за енергия без да наруши спокойствието и уюта на домакинството. Полезна информация и други практични съвети за пестене на енергия в дома са публикувани на корпоративния уебсайт cez.bg, в раздел „За клиента“, секция „Енергийна ефективност“и във фейсбук-профила на „ЧЕЗ Електро България“ АД на @cezelectrobg.

Пресцентър на „ЧЕЗ Електро България“ АД

е-mail: parvoleta.miteva@cez.bg

  

17.12.2020

ЧЕЗ ЕЛЕКТРО БЪЛГАРИЯ Е НОСИТЕЛ НА ПРЕСТИЖНАТА НАГРАДА „ИСТИНСКИ ЛИДЕР“

За пета поредна година дружеството бе отличено от ICAP България за лидер в сектора и прилагане на положителни бизнес практики

За пета поредна година „ЧЕЗ Електро България“ АД стана носител на приза „True Leader“, връчван от  ICAP България. Инициативата отличава всички български компании, които едновременно отговарят на няколко обективни критерии /според официално публикувани данни/, без намесата на субективното мнение на жури или на резултати от публично проучване: да са сред 300-те най–печеливши компании по  EBITDA за 2019 г., да са увеличили броя на своя персонал /2019 г. спрямо 2018 г./, да имат висока кредитна оценка /ICAP Credit Score  B2 - A1/ и да са лидер в своя сектор от икономиката.

Илияна Илиева – мениджър „Събития и публикации“ в ICAP България, връчи наградата за „ЧЕЗ Електро България“ АД на Димчо Станев – изпълнителен директор на дружеството.

„С изключителна гордост приемам отличието и изказвам искрената си благодарност към всички наши партньори за доверието и ефективното сътрудничество. Благодаря и на всички служители на ЧЕЗ Електро за професионализма, отговорността и усилията, които полагат, за да продължаваме да бъдем водеща в своя сектор компания. Получаването на тази награда за пети път е силен стимул да продължим да работим така, че да запазим лидерските си позиции на силно конкурентния електроенергиен пазар“, каза Димчо Станев при приемане на наградата.

ICAP България е част от ICAP Group - най-голямата Група за бизнес информационни услуги в Югоизточна Европа и една от малкото компании, одобрени от Европейската служба по ценни книжа и борси – ESMA, като „Агенция за кредитен рейтинг“ и за осма поредна година отличава водещите компании в България с наградите „True Leaders“.

Пресцентър на „ЧЕЗ Електро България“ АД

е-mail: parvoleta.miteva@cez.bg



15.12.2020

ЧЕЗ ЕЛЕКТРО ВЪВЕЖДА НОВА ИНТЕГРИРАНА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ВЗАИМООТНОШЕНИЯТА С КЛИЕНТИ

Новите функционалности осигуряват по-ефективно и качествено обслужване на клиентите от разстояние

„ЧЕЗ Електро България“ АД въведе нова интегрирана система за управление на взаимоотношенията с клиенти, с цел изпълнение на все по-високите изисквания на клиентите към своите търговци.

За да отговори на нарастващия интерес към извършване на услуги от разстояние, през тази година дружеството инвестира във въвеждане на иновативна информационна система, която да осигури по-бърз, по-лесен и сигурен контакт с ЧЕЗ Електро. Инвестицията е част от дългосрочната стратегия на компанията за оптимизиране и развитие на предоставяните услуги чрез автоматизация и дигитализация на специфичните дейности, свързани с търговията с електроенергия.

От този месец ще се улесни значително търговския процес – изпращане на оферти за продажба на електрическа енергия, преговори, сключване на търговски договори, включително от разстояние.  Клиентите ще могат да се възползват и от допълнителни продукти и услуги.

И към настоящия момент ЧЕЗ Електро предлага над 90 различни услуги за своите клиенти, сред които множество електронни – електронна фактура, дистанционно обслужване, електронни разплащания, смс известяване и проверка на сметка и др.

24% от клиентите на Дружеството плащат безкасово, като за периода април – октомври дистанционните плащания нараснаха с 20%. Средно месечно над 350 хиляди клиенти избират възможностите за плащане през банки, интернет, терминални устройства или мобилен телефон. Сериозен е ръстът на плащанията, осъществени през интернет за посочения период – с близо 30% в сравнение с април – октомври 2019 г.

Над 430 хиляди клиенти на ЧЕЗ Електро предпочитат да получават фактурите си за електроенергия по електронен път. Безплатната електронна фактура осигурява по-голямо удобство и сигурност – получава се до 24 часа от издаването, осигурен е персонален онлайн архив, както и информация за потреблението във всички имоти на клиента. Регистрация за е-фактура може да се направи през сайта cez.bg, както и на телефон 0700 10 010.

Безплатните sms услуги „проверка на сметка“ и „известяване при неплатено задължение“ се използват от над 20% от клиентите на компанията. Регистрация може да се извърши дистанционно – на cez.bg или с еднократен sms на номер 170077, със съдържание цифрите на клиентския номер, който се съдържа във фактурата за електроенергия.

За допълнителна информация относно получаване на оферта или заявяване на услуги, клиентите могат да се свържат с ЧЕЗ Електро на телефонна линия 0700 10 010, имейл info@cezelectro.bg или www.cez.bg.

Пресцентър на „ЧЕЗ Електро България“ АД

е-mail: parvoleta.miteva@cez.bg



ЧЕЗ РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ ПОЛУЧИ НА НАЙ-ЗНАЧИМАТА ЕКОЛОГИЧНА НАГРАДА В СВЕТОВЕН МАЩАБ
Проектът на дружеството „Живот за птиците“ грабна приза „Energy Globe” 
ЧЕЗ Разпределение получи най-важната екологична награда в света - „Energy Globe” за своя проект „Живот за птиците“. Инициативата е изпълнявана съвместно с Българско дружество за защита на птиците /БДЗП/ - най-голямата неправителствена организация с 1400 членове. В рамките на проекта експерти анализират кои са най-рисковите за застрашените видове птици електропроводи, като определят и изпълняват необходимите мерки за тяхното обезопасяване.
В конкурса на „Energy Globe”, през 2020 г., „Живот за птиците“  е отличен сред своите конкуренти като изключителна устойчива инициатива в съответствие с целите за устойчиво бъдеще. Наградата беше връчена в началото на декември на Крум Гледжарски, ръководител „Управление на качеството“ в ЧЕЗ Разпределение България от търговския съветник на Австрия и ръководител на Avantage Austria в София – Улрике Щрака. 
„Подобни отличия оправдават усилията на екипа ни и, надявам се, насърчават подкрепата за опазване на биологичното разнообразие. Влагаме сърце в изпълнението на проекта и вярваме в значимостта на неговите резултати“, каза Крум Гледжарски при получаването на наградата. 
С повече от 180 участващи държави, „Energy Globe Awards“ са най-важните екологични отличия по света. Представят проекти от цял свят, вариращи от малки инициативи до такива със сериозен мащаб. Ангажирани хора по целия свят разработват решения за най-належащите екологични проблеми на нашето време като недостиг на ресурси, замърсяване на въздуха и водата, ерозия, климатични промени или зависимост от изкопаеми горива. Въпреки че тези решения са лесно достъпни, те често остават непопуляризирани. „Energy Globe“ им дава глас и ги представя на широка публика, за да ги направи видими и да насърчи другите да измислят свои собствени иновативни решения.
Проектът на ЧЕЗ Разпределение с официално название „Опазване на застрашени видове птици чрез обезопасяване на опасни за тях въздушни електропроводи в защитени зони от Натура 2000 в Западна България“ е в продължение на дългогодишната екологична политика на дружеството за опазване на биологичното разнообразие. Съфинансиран е от програма Life на Европейския съюз. Повече информация за проекта може да бъде намерена на www.lifebirds.eu.


ПРИКЛЮЧИХА ТЕРЕННИТЕ ПРОУЧВАНИЯ ПО ПРОЕКТ „ЖИВОТ ЗА ПТИЦИТЕ“ЧЕЗ Разпределение и БДЗП набелязаха рисковите за птиците електропроводи

За трета поредна година ЧЕЗ Разпределение България и Българско дружество за защита на птиците /БДЗП/ проведоха теренни проучвания по проект „Живот за птиците“. Чрез тях се получава допълнителна информация за рисковите за птиците електропроводи в западната част на страната.

За последната от полевите проучвания година обект на изследване бяха електропроводите в специални защитени зони /СЗЗ/ Рупите, Мелнишки пирамиди, Места, Западен Балкан и Средна гора. От април до ноември полевите експерти обхождаха ежемесечно 122 км рискови за птиците електропроводи, които бяха предварително определени в специален анализ, изготвен от ГИС експерти на ЧЕЗ Разпределение и БДЗП.

В проучването влязоха над 20 вида птици, сред които бял щъркел, белоглав лешояд, прел змияр, голям и малък ястреб, обикновен мишелов, черношипа ветрушка, гарван, сива врана, сврака, сойка и др. Предстои данните да бъдат детайлно анализирани и да се пристъпи към обезопасяване на рисковите за птиците електропроводи.

Теренни проучвания се провеждаха през първите три години от стартирането на проекта – от 2018 г. досега. Обходени и анализирани през първите две години са ССЗ Свищовско-Беленска низина, Комплекс Беленски острови, Никополско плато,  Златията, Места, Славянка, Кресна, Раяновци и Понор. Зоните на конфликт между птиците и електроразпределителната мрежа ще бъдат обезопасявани поетапно. Общо ще бъдат монтирани 4000 предпазни и 3600 маркиращи съоръжения на рискови стълбове, както и 900 платформи за повдигане на щъркелови гнезда.

Проект „Опазване на застрашени видове птици чрез обезопасяване на опасни за тях въздушни електропроводи в защитени зони от Натура 2000 в Западна България“ е съфинансиран от програма Life на Европейския съюз. Изпълнението му е естествено продължение на дългосрочната политика на „ЧЕЗ Разпределение България“ АД и БДЗП за опазването на биологичното разнообразие – защита живота на птиците и осигуряване на възможност за безопасно гнездене. Времетраенето на проекта е 63 месеца от 01.10.2017 г. до 31.12.2022 г.

ЧЕЗ РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ ПРЕУСТАНОВЯВА ПЛАНИРАНИТЕ РЕМОНТИ ЗА КОЛЕДНИТЕ И НОВОГОДИШНИ ПРАЗНИЦИ

Компанията полага усилия да реорганизира дейността си по планираните дейности  до празниците в условията на извънредни мерки

ЧЕЗ Разпределение ще преустанови планираните прекъсвания на електрозахранването за периода от 19 декември до 5 януари, за да не бъдат смущавани хората по време на празниците. За най-натоварените за мрежата дни – 24 и 31 декември, компанията е създала специален график за дежурства и ще реагира незабавно при нужда.

До празниците ЧЕЗ Разпределение България организира дейността си и ще изготвя график на планираните си ремонти, който в максимална степен да ограничи неудобствата за хората, които работят и учат от вкъщи.Изключванията, за които това е възможно, ще се изпълняват след 13 ч., а времетраенето на дейностите ще се съкрати до възможния минимум. Целият наличен ресурс на компанията е мобилизиран, за да поддържа и развива мрежата при актуалните условия, съгласно задълженията на дружеството.

ЧЕЗ Разпределение е длъжна да изпълнява всички нормативни изисквания и докато траят извънредните мерки. Компанията трябва да изпълнява в срок своите ангажименти за присъединяване на нови клиенти и да реализира в пълен обем инвестиционната си програма и ремонтни дейности, за да гарантира сигурност на електроразпределителната мрежа. За извършването им е необходимо да се провеждат планирани изключвания на съответните съоръжения от мрежата, което води до временни прекъсвания на електрозахранването. За неизпълнение на своите задължения, ЧЕЗ Разпределение подлежи на санкции.

„През летния сезон извършихме всички дейности по поддръжка и развитие на мрежата, с които закъсняхме в резултат на извънредното положение през пролетта. В момента продължаваме усилено работа, за да изпълним всички наложителни работи по осигуряване на стабилност на мрежата по време на зимния сезон. Трудно е, защото работим с ограничен капацитет, заради големия процент персонал в карантина“, каза Васил Василев, директор „Експлоатация и поддържанена мрежата“ в ЧЕЗ Разпределение България.

Всички мерки, предприети от ЧЕЗ Разпределение до момента, са били в максимална степен съобразени с интересите на гражданите и икономиката, без това да създава предпоставки за застрашаване на сигурността на електрозахранването за хората и институциите в дългосрочен план или здравето на служителите на компанията.

Пресцентър на „ЧЕЗ България“ ЕАД

е-mail: communications@cez.bg

  





Вижте още

140 720 киловатчаса подари „ЧЕЗ Електро България“ АД на клиенти, регистрирали се за електронна фактура през юни

С над 7-те хиляди нови регистрации, броят на използващите безплатната услуга вече надмина  431 000      Клиентите на „ЧЕЗ Електро България“ АД, които оценяват удобството, сигурността и екологичните ползи на електронната фактура, вече са 431 298 .      От тях 7 036 се регистрираха за услугата по време на кампанията „20 kWh..

публикувано на 26.07.19 в 09:43