Гледайте на живо

Българско национално радио © 2021 Всички права са запазени

Интермодалност на пътници

Връзката на жп линията „София-Перник-Кулата“ с чисто новата жп спирка и метрото в кв. Горна баня


От 24 април в редовна експлоатация са новите четири метростанции от третата линия на столичното метро – „Oвчa купeл”, „Мизия/Нoв бългaрcки унивeрcитeт”, „Oвчa купeл 2” и „Гoрнa бaня”. C пуcкaнeтo нa тeзи 4 км oт Линия 3 дължинaтa нa cтoличнoтo мeтрo cтaвa 52 км c 47 cтaнции.

При пocлeднaтa cтaнция нa трeтaтa линия в кв. „Гoрнa бaня” бe изгрaдeнa връзкa c нaциoнaлнaтa жп мрeжa и жп cпиркa. Пo тoзи нaчин ce cъздaдoхa уcлoвия зa удoбнa връзкa нa мeтрoтo c aвтoмoбилния и жeлeзoпътeн трaнcпoрт, a чрeз Линия 1 и 2 c въздушния, кoeтo щe дoвeдe дo oщe пo-eфeктивнoтo рaзвитиe нa интeрмoдaлнocттa при прeвoзa нa пътници. Нa интeрмoдaлнoтo cъoръжeниe щe cпирaт кoмпoзициитe, кoитo ce движaт пo нaпрaвлeниeтo Coфия-Пeрник-Рaдoмир.

В края на април заработи и открит буферен паркинг до последната метроспирка при околовръстния път с „Горна баня”. Освен буферните паркинги до метростанция „Горна баня” бе изграден и трети до метростанция „Мизия/Нов български университет“. Заедно с него общо местата за паркиране в квартала са почти 700. Те могат да се ползват и от пристигащите с автомобили от областите Благоевград и Кюстендил.

Мнения на жители и пътуващи по новите метролинии от кварталите „Овча купел“ и „Горна баня“ можете да чуете в репортажа.





ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“

Галерия

Вижте още

Археологическият обект на АМ „Струма“ край Покровник – единственият в България

Преди три години завърши един от най-големите археологически обекти по така наречените спасителни проучвания по протежението на АМ “Струма“ до село Покровник. По решение на Министерство на културата, на комисиите от Регионалния инспекторат за културно наследство се пристъпи към запазване на културните ценности на място и към пренасяне на..

публикувано на 26.07.21 в 10:05

Изграждането на тунел „Железница“ на АМ „Струма“ с мостови съоръжения и хеликоптерна площадка

  Двете тръби на тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“ са пробити. Тунелът е част от най-тежкия за строителство участък на автомагистрала „Струма“ – този през Кресненското дефиле. „Тунелът ще бъде най-дългият пътен тунел на територията на България. Дължината му е приблизително 2 км.“, каза инж. Борислав Стрински –  ръководител на..

публикувано на 21.07.21 в 10:59

Нови технологии в 12-километрова отсечка от АМ "Струма" между Благоевград и Крупник

Тунелът „Железница“ е най-дългият пътен тунел, изграждан досега в нашата страна. Ще разполага с две отделни тръби за движение в посока, като дължината на всяка ще е около 2 км. Съоръжението ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна..

публикувано на 14.07.21 в 09:24

ЛOT 4 "Сандански – Кулата" от АМ "Струма" – вече повече от 2 години е в експлоатация

ЛОТ 4 "Сандански – Кулата" от АМ „Струма“ е с дължина почти 15 км. Пътното платно за движение е с обща ширина 29 м, като всяка лента за движение е с близо 4 метра.  Автомагистралата в частта на област Благоевград има важно икономическо значение за района. Трасето на ЛОТ 4 преминава през териториите на общините Сандански и Петрич и..

публикувано на 04.07.21 в 09:31

АМ „СТРУМА“ – част от европейския транспортен коридор №4

АМ „Струма“ е мащабен проект на стойност около  380 млн. евро, който се изпълнява по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 - 2020 година на територията на Югозападна България. АМ „Струма“ е проект с изключително големи мащаби. В ход е строителството на най-големия пътен тунел в България. Това е тунел „Железница“ на..

публикувано на 21.06.21 в 10:07

АМ “Струма“– сред приоритетите на ОПТТИ

АМ “Струма“ е сред основните приоритети на Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020. Общият генерален план за транспорта предвижда завършването на автомагистрала „Струма“ до гръцката граница, за да се свърже директно с гръцката пътна мрежа на юг до Солун и Атина. След приключването на най-сложния участък от..

публикувано на 09.06.21 в 10:29

АМ „Струма“ – най-мащабният проект по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ в Югозападна България

По ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ за настоящия период 2014 - 2020 година на територията на Югозападна България се изпълнява само един инфраструктурен проект, но той е изключително мащабен. Това е АМ „Струма“ – безспорен приоритет от предишния програмен период, настоящия и проект, който ще продължи и през следващия. Това каза..

публикувано на 21.05.21 в 20:00