Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Почти 30% от жалбите до омбудсмана са срещу доставчиците на обществени услуги

Снимка: БГНЕС

Близо 30 процента от жалбите до националния омбудсман са срещу дружествата-доставчици на обществени услуги, съобщи омбудсманът Мая Манолова. Тя уточни, че помирителното производство между потребители и търговци е неефективно поради доброволния му характер.

Най-големият брой от жалбите е свързан с топло и електроснабдяването, мобилните и ВиК операторите. През 2014-а година 36 % от помирителните производства са прекратени поради неявяване на търговеца, а само при 14 на сто е постигнато споразумение, посочи Мая Манолова.

Според нея, новият регламент на помирителното производство, чрез секторни помирителни комисии на Комисията за защита на потребителите, е по-добър, тъй като страните са улеснени чрез онлайн подаването на документи и чрез отпадане на задължението страните да присъстват на заседанието, както и чрез намаляване на сроковете за разрешаване на спорове.

Тя призова за отказ от лошите практики, промени в общите условия и правила на търговците, които са нечестни спрямо потребителите и за иницииране на законодателни промени.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Два валяка са били опожарени на бул. "Захари Стоянов"

Две машини за асфалтирани са изгорели рано тази сутрин, собственост на частната фирма, осъществяваща ремонтни дейности в пътната отсечка. Те са се намирали в района на светофара на "Капчето". От пожара малкия валяк е напълно унищожен, а са нанесени материални щети по големия валяк. Това потвърди за БНР Бургас началникът на регионалната служба „Пожарна..

публикувано на 09.05.19 в 09:44