Учениците са работили в партньорски фирми, създавайки софтуерен продукт, обслужващ необходимостта на учениците от кариерно развитие в гимназията в IT направление, каза директорът на компютърната гимназия в Бургас Димитрина Тодорова.
„Проектът е иницииран от гимназията. В него е включен частния бизнес. Първоначалната фаза на проекта е създаване на дизайнерско решение с компания, която се занимава на международно ниво със service design. На втори етап от проекта бяха разработени анкетни проучвания за учениците. Бяха консултирани софтуерните решения с университетски преподаватели. Бяха обсъдени и най-подходящите AI модели, които могат да се използват за прогнозиране на настроенията на тийнейджърите, за постъпване на работни места и кариери в IT индустрията. Ние подготвяме деца именно за този сектор, затова искаме предварително да им помогнем и да получат по-добра ориентация, за професионалните направления за сектора. Също така и да разберем в кои направления те ще се насочат, за да помолим компаниите да ни сътрудничат и да ги развиваме. Тоест това е сумарната енергия на бизнеса, университета, училището и учениците, за по-добро бъдеще в техните кариери.
Учениците са разпределени в 5 екипа по четирима и петима участници в съответните проекти. Работили са в продължение на една година.“
Пряко свързано е сътрудничеството между училището и бизнеса, защото то обединява хора от технологичния свят, обясни Десислава Сърбиновска от компания за иновации, която показа на бъдещите създатели от Компютърната гимназия в Бургас как се създават автономни роботи, в помощ на хората в библиотека в Хелзинки:
„Един от роботите, който е създаден в библиотеката е MiR200. 200 е защото тежи 200 кг. и е като един малък танк, който се движи из библиотеката. Капацитетът му е с неговото тегло, защото може да носи до 200 кг. книги. Проектиран е да се движи навсякъде. Създаден е от екип от клиенти на библиотеката, от инженери, от хора, които са от технологичния свят, т.е. реално като вас, които са завършили „Роботика“ или друга специалност.
Задачата на робота е да сортира книгите, да ги взима и да ги пренася до 3 етаж. Потребителите на библиотеката слагат книгите на една лента, която е като в супермаркетите. Всяка книга има в ней чип, в който е закодирана важна информация, какво е заглавието, кой е авторът.
Роботът има елементи, които могат да показват определена емоция. Принципите в дизайна му са за пълна достъпност, т.е. до него да имат достъп и хората с двигателни проблеми, с пълен обем от движение в цялото пространство на библиотеката, лесен е за управление през компютър или телефон, както и комуникира с други автономни роботи в библиотеката“, обясни още Десислава Сърбиновска.
Това е постижение в технологиите, което би могло да се превърне в бъдеща цел на учениците от бургаската Професионална гимназия по компютърно програмиране и иновации.
Обрат с таксите за платено обучение на студентите. След като бяха вдигнати заради влезли в сила законови изменения, последваха протести на учащи в цялата страна. Причината за проблема се оказа начинът, по който се изчисляват таксите. Наложи се промяна на промяната. Тя вече е факт. Вчера се състоя заседание на образователната комисия в Парламента и..
Екипът на ОУ „Св. св. Кирил и Методий в Равда спечели първа награда в националния конкурс „Нестандартен учител“. Отличените учители Елица Якимова –по Информационни и компютърни технологии и Весела Великова – по Английски език са създали уеббазирано приложение „Научи, играй и познай“. Разработката на педагозите съчетава образование и..
Четирима са кандидатите за ректор на Бургаския държавен университет „Проф. д-р Асен Златаров“. Това са професор д-р Ирена Марковска, професор д-р Румяна Янкова-Аврамова, професор д-р Севдалина Турманова, и професор Сотир Сотиров. Платформите им за управление на университета са качени на страницата на висшето училище. Продължават и срещите..
Дима Макрева – възпитаничка на Центъра за подкрепа за личностно развитие – Бургас, с ръководител Севина Трайкова, спечели първо място в Международния арт конкурс „В моята родина“, проведен в Беларус. Надпреварата се състоя за 20-и пореден път и събра над 6500 творби от 17 държави. Сред участниците бяха млади художници от Беларус, България, Китай,..
До март догодина ще продължи проектът „Дигитална трансформация в обучението по БЕЛ (УчаБЕЛ-4.0)“ за училища в чужбина. Водеща организация е Бургаският свободен университет (БСУ). Продължителността му е 30 месеца, на стойност 250 000 евро. До момента са представени дигитални материали за обучението на деца от 1 до 4 четвърти клас в българските..
В училищата се въвежда забрана за използване на мобилни телефони, предвиждат одобрените промени в Закона за предучилищното и училищното образование. Изключения ще бъдат допускани само за строго образователни или медицински цели, както и при форсмажорни обстоятелства. В мотивите се посочва, че използването на електронни устройства затруднява..
Ученици от СУ "Христо Ботев" в Айтос посетиха музеи по Южното Черноморие в рамките на проекта "Моят роден край в семейните спомени". Целта на опознавателното пътуване бе да запознае младежите с културно-историческото наследство на региона. Инициативата се реализира съвместно между учебното заведение и Регионалния исторически музей в Бургас. В музей..
Четирима са кандидатите за ректор на Бургаския държавен университет „Проф. д-р Асен Златаров“. Това са професор д-р Ирена Марковска, професор д-р..
Екипът на ОУ „Св. св. Кирил и Методий в Равда спечели първа награда в националния конкурс „Нестандартен учител“. Отличените учители Елица Якимова –по..
Обрат с таксите за платено обучение на студентите. След като бяха вдигнати заради влезли в сила законови изменения, последваха протести на учащи в..