Целта на таксата за CO2 емисиите не е да наказва, а да стимулира използването на по-екологични методи

Снимка: ЕПА/БГНЕС

През отминалата седмица председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен представи напредъка на ЕК по отношение на Европейския зелен пакт, като бяха приети и редица предложения, чиято цел е политиките на ЕС в областта на климата, енергетиката, транспорта и данъчното облагане да бъдат пригодени към целта за намаляване на нетните емисии на парникови газове с най-малко 55 % до 2030 г. в сравнение с равнищата от 1990 г. 

Постигането на подобно намаление на емисиите през следващото десетилетие е от решаващо значение за превръщането на Европа в първия неутрален по отношение на климата континент в света до 2050 г. и за осъществяването на практика на Европейския зелен пакт. 

Специално внимание ще се обърне на морския и земния транспорт, тъй като статистиката показва, че един круизен кораб отделя на ден толкова въглероден диоксид, колкото 80 000 автомобила. Една от важните промени е въвеждането на такса за отделяне на CO2 в атмосферата, като цената за CO2 трябва да бъде така определена, че да стимулира производители и потребители сами да искат да се ориентират към зелените технологии.