Пътувай зелено, за да остане зелено

Кампанията „Линии на живота” на Представителството на ЕК у нас събира истории от железопътните линии

Снимка: facebook.com/PeopleOfSofiq

В Европейската година на железопътния транспорт Представителството на Европейската комисия в България събира истории и снимки от железопътните линии, които показват колко е важно да останем свързани, избирайки по-устойчивите начини на придвижване в Европа.

Всеки, споделил до 6 септември своята история от пътуване с влак, може да спечелели безплатно пътуване по европейските жп линии.

Кампанията „Линии на живота” е в партньорство с фотографската платформа People of Sofia, която чрез социалните си мрежи ни запознава с истории на гари, влакове и хора и маршрути, припомня ни ключови факти и събития, свързани с железопътния транспорт у нас, чието начало е през 1866 г.

Всеки над 16 годишна възраст може да се включи до 6 септември с история или снимка и да спечели европейско пътешествие с влак за двама. Участието в играта изисква споделяне на кратък разказ за приключение с влак като коментар под постовете на страниците на ФБ.

С избора си да пътува с влак всеки европейски гражданин може да намали над 5 пъти отделянето на вредни емисии от пътуването си в природата, защото жп транспортът има най-малък дял вредни емисии, както и значително по-малък брой произшествия в сравнение с автомобилния транспорт, което го превръща в устойчив и безопасен начин на пътуване.

Това, заедно с ниските цени на билетите, живописните гледки, които могат да се видят само от влак, както и свободата на движение във вагоните, са стъпки към възраждането на интереса към влаковете в условията на сериозни климатични промени в глобален контекст.

С кампанията „Линии на живота” Представителството на Европейската комисия в България насочва вниманието към железопътния транспорт като достъпен и зелен начин на придвижване с добавена стойност.

Мотото на кампанията „Линии на живота” е: „Пътувай зелено, за да остане зелено“.

„Фокусът на ЕС е към една екологична икономика с намалени емисии. Ние решихме да се насочим към жп транспорта като екологична алтернатива, затова и мотото на кампанията е „Пътувай зелено, за да остане зелено“. България има големи традиции в жп транспорта.

Заедно с People of Sofiq ще пътуваме по знакови жп маршрути из България, ще представим интересни истории на хора, които професионално са свързани с влаковете, както и на редовни или случайни пътници, а също и на интересни хора от населените места, с които се свързваме чрез жп транспорта. Железопътният транспорт ни среща с нови хора, предразполага ни да общуваме и да откриваме нови неща, а също и създава спомени.

Наградата е pass Interrail за двама души, който дава възможност за пътуване в продължение на 7 дена като те могат да бъдат разпределени в продължение на 2 месеца човек има право да избере маршрута си и времето да пътуване.“ – каза за Евранет Ана Маринска.

Подробности за кампанията „Линии на живота” чуйте от Ана Маринска – експерт в Представителството на ЕК в България чуйте в звуковия файл.