Българско национално радио © 2020 Всички права са запазени

Тайнственият космически самолет на американските ВВС се завърна от мисия след 780 дни

Снимка: ЕПА/БГНЕС

След рекордна двугодишна мисия тайнственият "космически самолет" на американските военновъздушни сили се завърна на земята, предаде "Асошиейтед прес".

Машината X-37B е кацнала в космическия център Кенеди в щата Флорида в неделя сутринта, съобщиха военновъздушните сили.

Те не съобщават какво е правил самолетът, докато е обикалял около земята, след като беше изстрелян през 2017 г. с помощта на ракета на компанията Спейс Екс. Самолетът е бил на мисия в продължение на 780 дни, което е нов рекорд за продължителност на мисията на тестово превозно космическо средство за многократна употреба.

Тайнственият "космически самолет" изглежда като космическа совалка, но е с една четвърт по-малък от совалките. Американски официални представители казаха, че последната му мисия е изпълнила успешно поставените цели. На борда на самолета е имало материали за експерименти на Изследователската лаборатория на военновъздушните сили.

Това е пети подобен полет на такова превозно средство. Шести полет е планиран за следващата година, като изстрелването ще бъде отново от Кейп Канаверал. Захранваният от слънчевата енергия самолет е управляван дистанционно и е без екипаж.

В Сеул отбелязват рождения ден на Буда, 30 май 2020 г.

Моментът на Европа и други акценти от седмицата

„Следващо поколение Европейски съюз“ ще помага за възстановяването на oбщността след Covid-кризата. Европа продължава да прави крачки към връщане на нормалния ритъм след карантината. Размирици в Минеаполис след убийство на афроамериканец. И един италиански естраден прочит на изчезването на динозаврите. Така звучаха международните събития от..

публикувано на 30.05.20 в 09:46

Голям пожар унищожи халета и камиони в борса за плодове и зеленчуци край Кърналово

Голям пожар унищожи няколко халета и камиони в частната борса за плодове и зеленчуци край село Кърналово, Петричко. При пожара, който вече е загасен, районът, където бушуваха пламъците, беше отцепен и имаше силно задимяване. Огънят е бил забелязан от местните хора, които подали сигнал на телефон 112 и  и късно снощи пожарът е бил локализиран.   Повече..

обновено на 30.05.20 в 09:42

Само 14 нови случая на Covid-19 доказани у нас при изследвани над 1300 проби

През изминалото денонощие у нас са регистрирани 14 новия случая на коронавирусна инфекция при изследвани 1353 проби: „Хубавата новина е, че за вчерашния ден имаме само 14 новозаболели. От тях със състояние, което предполага лечение в болница, са четирима. Останалите 10 са на домашен стационар“. Това каза проф. Тодор Кантарджиев на редовния..

обновено на 30.05.20 в 09:30
Изглед към Варшава

В Полша вече ще може да се излиза на улицата без маска

В Полша започва четвърти етап от премахване на ограниченията, наложени заради епидемията от коронавируса. От днес ще може да се излиза от къщи, без да се носи маска или да се закриват устата и носа с шал, предаде ТАСС, цитирана от БТА. Маските няма да са задължителни и за помещения, в които може да се спазва дистанция от два метра. Остава..

публикувано на 30.05.20 в 08:22
Протести има в много американски градове след смъртта на Джордж Флойд.

Не стихват протестите в САЩ, започнали след смърт при арест