Българско национално радио © 2022 Всички права са запазени

Изложба на Греди Асса

Греди Асса
Снимка: Петър Георгиев

Греди Асса – разпознаваемо, като един от най-известните български художници  име, показва новата си самостоятелна изложба в галерия „Ракурси“. Добре познат, но винаги различен, непрестанно променящ се и търсещ да изрази себе си в различна емоционалност и поглед към света. Респектиращ е броят на неговите самостоятелни изложби – 80 на брой.

Сред тях: „Пресечни точки“, „През пустинята“, „Идея за дом“, „Балкански ветрове“, „Животът е съновидение“, Биенале на изкуствата във Венеция – с изложба „Свързаността на поколенията“, в които изобразява онази чувствителност към света, напластена като емоция и преживявания.

В галерия „Ракурси“ изложбата му няма заглавие, а ключови думи, които ни въвеждат в смисъла и образите в неговите маслени платна и акварели: „Луна“, „Морско настроение“, „Буря“, „Топъл ден“, „Аквариум“, „Часовник“ – са заглавията на отделните картини, в които включената предметност, яркия, наситен колорит, силната – със замах положена – мазка, са израз на мигове, процеп светлина, парчета опит, приятелства и предателство.

Ще припомним и това, че Греди Асса заедно с Андрей Даниел, Божидар Бояджиев, Вихрони Попнеделев, Недко Солаков и Филип Зидаров са създатели  на неформалната група „Градът“, която им даде силен тласък в утвърждаването и като интересни, различни съвременни художници. „Времето няма смисъл, има смисъл само това, което правиш“ – е веруюто на Греди Асса, което той потвърждава в тази своя изложба.

 
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Красимир Ранков: Обичам бурното море, не обичам тихите води

Красимир Ранков влиза в кожата на стария рибар Сантяго в първия си моноспектакъл "Старецът и морето". Представлението е най-новото заглавие в репертоара на Драматичния театър "Николай Масалитинов" в Пловдив. Автор на сценичния вариант по едноименната повест на Ърнест Хемингуей е Александър Секулов. "Драматургът на Пловдивския театър Сашо..

публикувано на 05.10.22 в 15:03

Гълъбин Христов в столичната галерия "Астри"

Галерия "Астри" представя новата изложба на художника Гълъбин Христов, наречена "Изчезващо минало". Тя представлява цикъл около 60 майсторски акварела, малък формат – една техника, която изисква наистина висок професионализъм, особена нагласа и изящна естетика. Това го виждаме в тези деликатни акварели, със сюжети към изчезващото минало – морето,..

публикувано на 05.10.22 в 14:26

Честно за българското кино: отзвук от 40-ата "Златна роза"

"Златна роза" си взе своето във Варна, но филмите, които бяха показани в рамките на 40-ия фестивал на българския игрален филм, тепърва ще живеят в зрителите. Поне така би трябвало да бъде. Те трябва да се гледат, при това на широк екран, и за тях трябва да се говори. За тях и за българското кино въобще. Затова и "Какво се случва" се върна към фестивала..

публикувано на 05.10.22 в 09:21
Катрин Томова

Катрин Томова: Човек се учи през цялото време

Катрин Томова  е български художник, родена през 1967 г. в София. Художественото си образование и практика е добила през годините, в които е посещавала школата по живопис, организирана от вицепрезидента на Есенния салон в Париж Пиер Рамел по време да пребиваването си там между 1989 и 1991. Тя е един от българските посланици на културата за 2021 г...

публикувано на 05.10.22 в 08:20
Васил Илиев, Валери Йорданов и Владислав Стоименов (отляво надясно)

"Шекспир като улично куче", което си заслужи шест филмови награди

Може би дори самият факт, че крилатата фраза на шекспировия Хамлет – "Да бъдеш или да не бъдеш" – се е превърнала във философия на съществуването, говори за това, че Шекспир може да бъде открит навсякъде. Дори на улицата. Там, където животът бързо те учи кой да бъдеш и още по-ясно ти показва кой да не да бъдеш. За да може в ден като всеки друг, след..

публикувано на 04.10.22 в 17:05