Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Новата звезда на френската опера издаде първия си диск

сряда, 15 януари, от 14.30 часа

Бенжамен Бернхайм
Снимка: Manon Leprévost/benjaminbernheim.com

Изключителният френски лиричен тенор Бенжамен Бернхайм подписа ексклузивен договор с Deutsche Grammophon през април 2019 г.

„Със своята зряла музикалност, мощно сценично присъствие и ангажираща личност Бенжамен Бернхайм се откроява сред останалите оперни певци“ – представят новата си звезда от лейбъла.

„Работата в партньорство с лейбъл с толкова дълга и богата история, е едновременно огромна чест и огромна отговорност“, казва Бернхайм, за когото най-престижните оперни театри в света вече са роден дом.
„Това ми даде още по-голям стимул да се представя на най-високо ниво.“ 

Дискът е записан с Пражката филхармония, с диригент Еманюел Вийом и включва най-популярните арии от опери на Доницети, Верди, Масне, Гуно, Годар и дори Ленски от „Евгений Онегин“ на Чайковски. 

Бенжамен Бернхайм е роден в Париж през 1985 г. Учи в Лозана, след което става член на известната международна оперна студия в Цюрих. Той е един от най-търсените лирични тенори в световен мащаб. Редовно е канен в Миланската Скала, Берлинската държавна опера, Кралската опера Ковънт Гардън, Виенската държавна опера, на фестивала в Залцбург. Където и да отиде, той пленява публиката с хипнотизиращите си вокални и актьорски интерпретации. 

Музиката на родното му място Париж е особено близка до сърцето му. „Френският репертоар изисква перфектна дикция и способността да се предаде значението и зад текста“, отбелязва Бернхайм. „В тези арии има толкова много поезия и толкова много подробности, които да открием в тях. Целта ми е да изложа всичко това в моите изпълнения. Това са произведения, в които мога да дам 150% и да използвам всеки различен аспект на моя глас“.

„Операта има бъдеще“, заявява той с убеждение, бъдеще, което той сам олицетворява със своята харизматична и жизнена артистичност. „Операта не е на смъртното си легло и не трябва по никакъв начин да променяме нейните основни качества. Но това не означава, че не трябва да се движи с времето.“ Имайки това предвид, Бернхайм използва ефективно социалните медии за свързване и взаимодействие с аудиторията си.

„Гласът ни е като отпечатъка ни“, отбелязва той. „Той е напълно уникален и това е, което създава магията във всяко изпълнение.“

Бернхайм използва инструмента си с фино усъвършенствана техника, проявяваща забележителна пъргавина, когато става въпрос за смяна на регистъра, за да разкрие всеки нюанс на партитурата. Той също използва своя безпогрешен музикален и емоционален инстинкт, за да се претвори изцяло във всяка роля, която играе. Резултатите са поразителни и разкриват художник, който винаги търси свежо вдъхновение.

„Стойността все още не е за мен, казва той. Искам да продължа напред, винаги отворен за нови идеи и открития“.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Лия Петрова представя Корнголд под палката на Йоханес Калицке

Родена преди 34 години в София, Лия Петрова се превърна в откритие на международната музикална сцена през 2016-а, когато спечели първата награда на конкурса"Карл Нилсен" в Дания, ръководен от майстора на пианото Николай Шепс-Знайдер. Следващите години са белязани с поредица от постижения и артистични успехи. Нейните изразителност и талант се..

публикувано на 16.04.24 в 09:30

Музиката на "Молец", която носи усещане за свобода

Един мъдър човек каза, че откакто се е появило радиото, самотата вече не била същата. А какво да кажем за музиката в такъв случай?! Какъв разговор само водим с нея, без дума да кажем. Когато душата има нужда да замълчи и търси друга душа, музиката говори като за двама. Когато живееш между невъзможности, музиката ти показва пътя. Разкрива ти..

публикувано на 16.04.24 в 08:05

Програмата на Еврокласик ноктюрно от 16 до 30 април 2024 г.

16 април Свири симфоничният оркестър на Българското национално радио с диригент Марк Кадин. 3.00 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Рапсодия по тема от Паганини, оп. 43. Солист: Андрей Гугнин (пиано). 3.27 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Прелюд в Сол мажор, оп. 32 № 5. Изпълнява Андрей Гугнин (пиано). 3.32 часа – Сергей Прокофиев (1891-1953),..

публикувано на 14.04.24 в 09:05

"Летящият холандец" се завръща на сцената на Кралската oпера

След дългогодишно отсъствие "Летящият холандец" на Рихард Вагнер се завръща на сцената на Кралската oпера. Вагнер създава произведението вдъхновен от сатиричната новела "Мемоарите на господин фон Шнáбелевóпски" на Хайнрих Хайне и разтърсен от едно свое бурно пътешествие с малък кораб от Рига до Лондон. Записът, който ще прозвучи е от 16 март 2024..

публикувано на 13.04.24 в 08:05
Аделина Александрова и проф. д-р Петя Бъговска (вдясно)

Проф. д-р Петя Бъговска: Много е важно да има отношение към миналото

За нея спокойно може да се каже, че не тя е избрала инструмента, на който свири, а той е избрал нея. Заниманията ѝ с музика всъщност започват от пианото, но съдбата пожелава животът ѝ да бъде свързан с контрабаса! И там тя е пълновластна господарка – изтръгва от него звуци, изненадващи за внушителния му размер, и го подчинява безусловно на творческата..

публикувано на 12.04.24 в 11:15