Любовта е поредното чувство, с което трябва да се внимава. Разбира мъжът без име, докато превръща една от всички жени, които среща по пътя си, в своя жертва.
Жертва на обичта му към друга жена, която толкова силно се опитва да предпази от самия себе си, че накрая стига до момента, в който губи контрол над несъзнателното, диктуващо правилата в живота му. Или над „Мазето“ си – мястото, където прилежно колекционира красавици и съхранява злите си духове.
В „Мазето“ безименният храни Звяра, а авторът Благой Д. Иванов изследва човешките демони, като чисто и просто ги хиперболизира. Както правят истинските психотрилъри. Кинокритикът и писател се обръща към този жанр в дебютния си роман. Той е естественото продължение на трилогията му от сборници – публициcтичният „Добрите, лошите и грозните“, жaнрoвият „Трaнcфoрмaции“ и кoмикcoвият „Ceдeм грaдcки гряхa“, кoйтo cъздaвa зaeднo c худoжникa Пeтър Cтaнимирoв.
„Смятам, че психотрилърът е един от жанровете, в които най-лесно можем да се отъждествим – било то с убиеца или с жертвата“, каза в „Артефир“ Благой Иванов. Той е на мнение, че „жанрът е толкова силен по принцип, защото той анализира човешката природа и се опитва да покаже различните ъгли на човешкото екстремно състояние“.
Рoмaнтичният му пcихoтрилър навлиза дълбоко в пaтoлoгията на човека и прави диceкция нa интимнитe му взaимooтнoшeния. В историята, която авторът описва, се крие обаче и жадуваният елемент на спасението.
„Когато четем мрачни истории, всъщност ние се опитваме по някакъв начин да се отърсим от собствения мрак. Аз смятам, че такъв тип изкуство, независимо дали е под формата на литература, на телевизия, на театър, няма значение какво е, такъв тип изкуство ти помага да се справиш с тея неща. То по-скоро е някаква форма на любимата ми поговорка „клин клин избива“, а не е катализатор на тея неща. Не е нещо, което ги фокусира и ги засилва. И според мен четенето на „Мазето“ точно такъв тип терапевтична функция би трябвало да има. При мен имаше, докато я пишех и се надявам да има такъв и при хората, които ще я прочетат“, добави още кинокритикът.
За да създаде „Мазето“, той се опира на реалността, особено що се отнася до женските образи в романа, но и на не един литературен и кинообразец.
Конкретните примери, както и повече за това защо трябва да внимаваме с любовта – чуйте в звуковия файл.
Художникът Радослав Мъглов представя новите си творби в изложбата "Резервно око" в столичната галерия "Аросита". Кураторът Викенти Комитски споделя за експозицията: "В тази изложба на Радослав Мъглов, под формата на серия от непоказвани рисунки, се ангажира с една история за деконструкция на образа като такъв. Рисунките, с четка и..
Вместо да стане полицай, какъвто си е представял, че иска да бъде, той избира да е от хората, които могат да изиграят всеки, дори човекa на реда. От школата в Симеоново до самолета, който каца в Лондон, Радостин Радев извървява пътя на самоосъзнаването и вечното усъвършенстване в преследване на влечението – актьорското майсторство. Британската..
Предстои премиерата на музикалния клип "Оставам" на певицата Вили Русева. Сюжетът на клипа представя една история за силната и непреходна любов между човек и родина. Идеята се ражда от режисьора Борислав Костов, който от години работи по сценарий за филм за българската история – "Коси в прахта". Самият късометражен музикален филм е продуциран от..
От какво зависи непреходното в културата на прехода – обобщения на културолога и филолог проф. Александър Кьосев по повод заключителната му лекция в рамките на проекта "Култура на прехода", която ще се състои днес (24 април) от 18:30 ч. в Театралната зала на Софийския университет. Проф. Александър Кьосев, директор на Културния център на..
Анди Готс неслучайно носи прякора "фотографът на звездите". Сам се хвали, че от първите си стъпки в изкуството не е снимал нищо друго, освен знаменитости. И докато в началото му се е налагало да ги ухажва за да застанат пред камерата му, днес известните сами го търсят. Фотографът печели популярност с вниманието, което отделя на личностите зад..
Загрижеността сред обществото нараства с нарастващия брой случаи на коклюш, като служебният министър на здравеопазването, Галя Кондева, сподели, че..
За хората от последните вагони, за училището като единствен свят и неочакваното завръщане към детските мечти – разговор с Марта Радева , автор на..
В студиото на "Нашият ден" гост беше Тихомир Безлов от Центъра за изследване на демокрацията. В разговора, фокусиран върху неполитическите сфери на..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg