Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

„Бащата“ с кампания за наградите "Оскар"

Кадър от филма "Бащата"
Снимка: НФЦ

Режисьорите на „Бащата“ Кристина Грозева и Петър Вълчанов събират средства за рекламната кампания на филма на 93-тите награди „Оскар“. Продукцията е българското предложение за наградата в категорията „Най-добър чуждоезичен филм“. Избра я комисията на Националния филмов център с председател Милко Лазаров.

"Оскари"-те са планирани за 25 април 2021 година.За да достигне до тях и до реална номинация в съответната категория, „Бащата“ трябва да мине през няколко селекции. За целта е необходима сериозна рекламна кампания основно в Щатите, и по-конретно в Лос Анджелис, която да промотира филма пред членовете на журито на Американската филмова академия.

„Тази кампания е изключително важна, защото просто един филм със страхотни качества, колкото и да е добър, ако той не се гледа, ако не се промотира, ако не се представи, шансовете му да влезе в краткия списък номинирани са минимални. За съжаление, една такава кампания тук, за държави като нашата, в нашия регион, е изключително скъпа и затова шансът реално е по-малък. Големите европейски държави разполагат наистина с много по-мощен финансов ресурс и могат да си позволят да рекламират филма в най-различни престижни издания, свързани с кино, да организират допълнителни прожекции, така че филмите им да се гледат от максимален брой членове на Академията“, обясни в „Артефир“ Петър Вълчанов.

Историята на „Бащата“, в която Иван Савов и Иван Бърнев пресъздават по забавен, но и много емоционален начин чисто човешките отношения между баща и син, е отразена от някои от големите американски издания. И все пак за филма трябва да се говори отново. Той трябва да бъде актуално представен. Трябва да му се отделят цели страници в престижните киноиздания, да бъдат публикувани интервюта с авторите, да има и срещи с публиката, за да може тя да добие една цялостна професионална представа за филма. Всичко това е въпрос на сериозни финанси, сподели още Вълчанов. И допълни:

„Ние в момента събираме този бюджет. Искрено се надяваме и вече имаме положителна светлина от страна на Националния филмов център и Министерството на културата, че ще ни помогнат с каквото могат. И, разбира се, се обръщам тук към различни фирми и компании, които се интересуват от българското кино и които, ако имат интерес да се включат в тази кампания и да ни помогнат, могат да се свържат чрез нашия сайт или да ни пишат, за да се опитаме да представим подобаващо филма.“

Според прогнозите „Бащата“ е едно от основните предположения за краткия списък номинации, което до този момент не се случвало с български филм. Важна роля за неговата предстояща реклама има и публицистът, който екипът е избрал – добра компания, работила по представянето на филми като „Паразит“ и „Рома“.

„Бащата“ е вторият филм на режисоьркия тандем Кристина Грозева и Петър Вълчанов, избран да представя България на „Оскар“-ите, след „Слава“ през 2017 година. Той е и филмът, който е печелил едно от най-високите отличния в историята на българското кино – голямата награда „Кристален глобус“ от престижния кинофестивала в Карлови Вари миналата година.

Филмът има още постижения и е сред доказателствата, че българското кино е в подем, както смята един от режисьорите му – Петър Вълчанов.

Чуйте още от него в звуковия файл.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Радостин Радев

Като на филм: пътят от България до Англия на актьора и продуцент Радостин Радев

Вместо да стане полицай, какъвто си е представял, че иска да бъде, той избира да е от хората, които могат да изиграят всеки, дори човекa на реда. От школата в Симеоново до самолета, който каца в Лондон, Радостин Радев извървява пътя на самоосъзнаването и вечното усъвършенстване в преследване на влечението – актьорското майсторство. Британската..

публикувано на 24.04.24 в 16:46
Кадър от снимачния процес

Музикален клип говори за любовта на човек към родината

Предстои премиерата на музикалния клип "Оставам" на певицата Вили Русева. Сюжетът на клипа представя една история за силната и непреходна любов между човек и родина. Идеята се ражда от режисьора Борислав Костов, който от години работи по сценарий за филм за българската история – "Коси в прахта".  Самият късометражен музикален филм е продуциран от..

публикувано на 24.04.24 в 16:04

Привидният парадокс на непреходната култура

От какво зависи непреходното в културата на прехода – обобщения на културолога и филолог проф. Александър Кьосев по повод заключителната му лекция в рамките на проекта "Култура на прехода", която ще се състои днес (24 април) от 18:30 ч. в Театралната зала на Софийския университет. Проф. Александър Кьосев, директор на Културния център на..

публикувано на 24.04.24 в 11:36
Анди Готс (вдясно) и Георги Тошев

Фотографията като среща

Анди Готс неслучайно носи прякора "фотографът на звездите". Сам се хвали, че от първите си стъпки в изкуството не е снимал нищо друго, освен знаменитости. И докато в началото му се е налагало да ги ухажва за да застанат пред камерата му, днес известните сами го търсят. Фотографът печели популярност с вниманието, което отделя на личностите зад..

публикувано на 24.04.24 в 11:30

Инициатива насърчава деца в неравностойно положение да посещават театрални постановки

"60 от сърце" е благотворителната инициатива на младата продуцентска компания The Balkan Theatre Factory. На всяка нейна постановка се пазят 60 места, които се предоставят на деца от домове или деца в неравностойно положение или деца на бежанци. Първият спектакъл на компанията е "Островът на съкровищата", пиратско комедийно приключение за деца и..

публикувано на 24.04.24 в 10:10