Новият танцов проект ПАФА е танцово-визуална интерактивна инсталация на Фондация "Пространство за танц". Тя ще се излъчва на живо на 27 май на страниците на Българските културни институти в Лондон, Берлин и Рим, ДМБЦ-София.
Боряна Сечанова, хореограф и директор на Балет "Арабеск", разказва повече в "Артефир".
Проектът ПАФА е създаден в резултат на артистично осмисляне на новата пандемична реалност, която всички обитаваме и която ни изправи насаме срещу дигитализирания образ на света, с който общуваме. Ако доскоро дигиталното съществуване беше алтернатива, паралелен живот, спомагателен инструмент и свободен избор, то сега се превърна в необходимост, принуда и често единствена форма на изява и единственото, което ни задържа като участници в обществения живот.
ПАФА представлява танцово-визуална инсталация, в която се сливат и заместват реалността на живите изпълнители, с виртуалната реалност на техните дигитални отражения, сливат се технология и изкуство, живо и неживо в сложни взаимовръзки между действащите лица и техните дигитални образи. Повдигат се въпроси за идентичността на човешката личност, за тъждествеността ѝ с нейния образ и със самата себе си.
ПАФА като танцов проект изследва тялото като образно-символна форма – изразяваща състояния и мисли, възбуждаща емоции.
Името на проекта идва от легендата за кипърския скулптор Пигмалион и неговата оживяла статуя Галатея. В книга Х от „Метаморфозите на Овидий“ се казва, че те имат дъщеря Пафа (на латински Пафос), от чието име произлиза името на град Пафос. Според други източници те имат син Пафос и дъщеря Метарме. Това разминаване може да се дължи на грешка в превода, но тази грешка е продуктивна за екипа на проекта ПАФА.
В ПАФА майката се възпроизвежда в дъщерята/сина. Детето е отражение, но не е тъждествено на майката, подобно е, но не същото. То обаче не е тъждествено и на самото себе си. В този семантичен кръг (идентично, еднакво, еднообразно, еднородно, тъждествено, също, точно, равно, сходно, подобно, аналогично, съответно, буквално и т.н.) инсталацията „завърта“ – буквално и преносно множество асоциации и възможни тълкувания. Зрителят неволно става философ.
Като подход се използва принципът на отражението като възможност да се възпроизвеждаш в друга структура.
В проекта дигиталното е едновременно същност, форма (език и начин на смислообразуване) на творбата, както и начин за разпространението ѝ.
Освен представянето на танцовата инсталация, втора част на проекта е дискусия на авторите с поканените гости, анализатори и с публиката на live streaming представянето от различни точки на света чрез online връзка.
Хореография – Боряна Сечанова; Сценография – Венелин Шурелов; Live streaming –Студио „Бленд“ ООД; Изпълняват: Виктория Петрова, Таня Кацарова и Филип Миланов (солисти на Балет „Арабеск“).
Live streaming, 27.05.2021 21:00 – България; 19:00 – Великобритания; 20:00 – Германия; 20:00 – Италия
Излъчването на живо може да бъде проследено на специалната ФБ страница на проекта
Проектът се реализира с подкрепата на Програма „Култура“ на Столичната община, България.
Доц. д-р Владимир Златарски представя в "Артефир" документалното изследване на германския журналист Хералд Йенер, озаглавено "Вълче време. Германия и германците 1945 – 1955". По думите на доц. Златарски, който заедно с проф. Богдан Мирчев, е консултант на изданието, книгата представлява сериозно явление на нашия книжен пазар. "Това е..
Срещнахме ги в пълен състав на петото издание на чудесния фестивал "Хисарлъка Expirience", където, под една шатра накичена с красиви тениски, торбички и други неща, те, заедно със своите съмишленици и ментори, очакваха малки и големи да се потопят в чудния свят на древното източно изкуство оригами. "Те" са Лили Гогова, нейният съпруг Николай и двете..
В редакция "Хумор и сатира" следим какво става не само у нас, но най-вече по света, защото оттам може да падне нещо полезно, ценно или вкусно. За една възможност от далечна Япония ще разкажем в неделя веднага след новините в 18 часа, когато ще чуете: - Увод с песни от фестивала на хумористичната и сатиричната песен "Златният кос", изпети от Климент..
"Джордж Оруел – по следите на пророка" е книга на журналистката, преводачка и преподавателка Клери Костова - Балцер, която живее от години във Великобритания. Там тя е част от обществото на Оруел и предлага на българските читатели свое изследване на непознати факти от живота на писателя. "Когато завършва Итън, Оруел заминава в Бирма, където пет..
"Хроники от Ателието. 130 години Васил Захариев – творец, учител, изследовател" – изложбата е на Регионалния исторически музей София и се открива тази вечер (17 юли) в 18 часа. Васил Захариев е график, бил е ректор на Художествената академия, преподавател, интересувал се е от изкуството на Българското възраждане, а изложбата, която има дълъг живот..
Съвпаденията, случайностите и причините за неработещата съдебна система у нас коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" адв. Велислава..
Възможно ли е Deep Fakes да доведат до колапс в общественото доверие в истината? Как Deep Fakes могат да се превърнат в "game changer" за политическите..
Когато разберем същността на българската храна, ще разберем и как профилактично да я използваме за здравето си. Акад. Атанас Атанасов е един от..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg