Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

“Кокичета в края на влака“ - нова лента на “София филм фест“

Галина Георгиева: Колегите на снимачната площадка ме слушат, защото ги слушам и аз

Галина Георгиева
Снимка: БНР

“Кокичета в края на влака“ е едно от филмовите заглавия, селектирани на София филм фест. Лентата е на режисьорката Галина Д. Георгиева. На 18 март е първата прожекция, а втората на 21-ви март. И двете прожекции са в “Дом на киното“.

Тя е филмов режисьор, сценарист и драматург. Участвала е със свои проекти в няколко международни уъркшопа по творческо и сценарно писане, като: „Sarajevo Talent Campus (2015); In The Palace Project Market (2015, 2019); CinemadaMare (2016); Clermont-Ferrand Short Film Market (2018, 2020); Transilvania Pitch Stop (2020), работилница на Фондация „Елизабет Костова“ (2020).

Първият ѝ сценарий „Репетиции“ печели Първа награда на Международния конкурс на NISI MASA (2007). Има няколко игрални късометражни филма, селектирани на международни фестивали, а последният ѝ филм „Френско кино“ бе част от официалната програма на 23-ия фестивал в Шанхай (А категория).

Тя е автор на два документални пълнометражни филма: „Булеварден роман“, селектиран на СФФ (2013) и на филма за Българската академия на науките (2016). И двата филма са излъчени по Българската национална телевизия.

Галина е автор на абсурдистката пиеса „Астероид 35 111“, базирана върху живота на руската поетеса Марина Цветаева. Пиесата се играе в Общинския театър „Възраждане“, има своя радио адаптация, излъчена е по програма Христо Ботев на БНР и има номинация за Първа награда в конкурса за Нова пиеса на Нов български университет през 2018 г. Галина е хоноруван преподавател към СУ "Св. Климент Охридски" и е автор е на книгата „Авангард и соцреализъм“.

Кокичета в края на влака Трейлър from Galina D. Georgieva on Vimeo.

“Кокичета в края на влака“

“В един антиутопичен свят цветята са единствен източник на енергия. Това идва с цената на постоянен недостиг и само собствениците на скъпи енергийни бонове се радват на електрическо захранване.

Ева Р., служител на „Градината“, се отказва от най-ценното си притежание – три крехки кокичета – в замяна на правото на достъп до асистирано държавно самоубийство. Но дори надеждата за този лесен изход не трае дълго.“


Галина Георгиева е главен герой в “Нашият ден“:
“Интересното за кокичетата е, че те са едни от цветята, които нямат специфичен аромат. Техният аромат е много фин и деликатен. Те не са като розата и зюмбюла, които миришат силно. Затова в някакъв смисъл избрах кокичетата като централна метафора на моя филм, те са изключително силни цветя. Те са цветята, които пробиват снежната покривка и то още в края на януари, началото на февруари.

Когато човек се зарови в биографията на кокичетата, вижда, че те са и с една особена митология. Смята се например, че когато Одисей, връщайки се в Итака, е бил омагьосан, билките, които той пие всъщност, за да свали тази илюзия от себе си, са от кокичета. Тези цветя са многопластови и понякога може да не ги забележиш, но точно в това е тяхната сила. Понякога мъничките неща са важните.

Както могат да видят зрителите на “София филм фест“, цветята са важно действащо лице. От тях се произвежда енергия и буквално в някакъв смисъл електричество. С този филм исках да обърна малко повече внимание на такива малки, но силни неща, каквито са цветята и кокичетата в частност.“


Жена филмов режисьор в България

“Жена филмов режисьор не е лесно наистина, защото това е подчертано мъжка професия, поне досега така се е възприемала. Освен творчество, енергия, всички неща, свързани със самото производство на изкуство, там буквално се иска физическа сила, за да устоиш 12 часа на терен, а на другия ден отново да си в кондиция. Да имаш поглед за това как се чувства целият екип по време на тези снимачни дни. Трябва да имаш и много организационни, и много психологически умения и издръжливост.

Опитвам се да изграждам дух на приятелство и диалог с колегите, с които работя. Да си изградя екип, с който се познаваме. Много е трудно, когато нещата трябва за секунди да бъдат изградени на снимачна площадка, тепърва да се опознаваш с човека и внимателно да си казвате думички, за да не се обиди някой. Колегите ме слушат ме, защото ги слушам и аз и защото сме си спечелили доверието през годините.“


Изкуството във време на военна криза

“В настоящата ситуация имам нуждата през изкуството, през филми и през книги да осмисля това, което става, защото коментарите по медиите не са ми достатъчни. Те първо са много поляризирани и често в тях се гледа от позицията на непосредственото настояще, а често нещата са опрели назад във времето и ще се разпространят в бъдещето. Именно това дава изкуството, тези по-големи панорами, по-големи картини на осмисляне на света, в който живеем.“

Чуйте разговора в звуковия файл.


Снимки: личен архив, БНР


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Фестивалът Aerowaves и 20 години сцена "Дерида"

Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски имена с престижни награди, освен, че представят представления за широката публика, дават поле за дискусия със зрителите и създават и уоркшопи за професионалната танцова общност у нас. Сред предстоящите..

публикувано на 23.11.24 в 09:35

Ден на Института за литература при БАН с акцент върху научната периодика

Ден на Института за литература при БАН с акцент върху научната периодика се състоя на 21 ноември. Научната периодика на Института включва списания и поредици, като издателският център "Боян Пенев" има важна роля. Научните издания на Института за литература към БАН, някои от които съществуват от много години, са четири – сп. "Литературна..

публикувано на 23.11.24 в 09:00

Рисунка. Майстори

"Рисунка. Майстори" – така е наречен проектът на СБХ с куратор Явора Петрова. Тя кани 22-ма художници - майстори да участват със свои работи: "Поканих автори с биография в рисунката. Автори, които се изразяват чрез рисуването, които не обясняват своите мисли, а търсят образите за тях. Художници с уникален почерк, майстори в това, което правят във..

публикувано на 22.11.24 в 17:30

В "Панспермия" Полина Видас разказва нашия живот

Краят на авторството, краят на кориците? Или вечно неизтребимите спори на живота ще си намерят нова почва някъде отвъд? Въпроси, които поставя книгата "Панспермия. Халюцинация за роман" от Полина Видас. Тяе магистър по литературна теория от Софийския университет и по психодрама към НБУ, психоаналитик и групов аналитик към Българско общество по..

публикувано на 22.11.24 в 16:50

Всичко е измама!

В редакция "Хумор и сатира" знаем, че всичко е измама, но това не е причина да не търсим постоянно истинското. Какво сме открили тази седмица можете да разберете в неделя, веднага след новините в 18 часа , когато ви предлагаме да чуете: - Увод с песни от фестивала на хумористичната и сатиричната песен "Златният кос", изпети от Татяна Лолова, Васил..

публикувано на 22.11.24 в 16:30