Недостиг на желязо - как да реагираме

Яна Данаилова съветва с какви храни да борим недостига на желязо

Желязото е от жизненоважно значение за здравето и се съдържа във всяка човешка клетка, главно свързано с протеините, образуващи носещата кислород молекула на хемоглобина. Човешкото тяло съдържа около 4 грама желязо.
Хранителното желязо е в две форми, едната от които се среща само в месото на животните, тъй като се извлича от хемоглобина миоглобин и от животинските тъкани. Другата форма желязо се съдържа в растителните храни и млечните продукти.

Дефицитът на желязо може да бъде причинен от недостатъчния му прием с храната, лоша абсорбция, паразитни инфекции и медицински състояния, които причиняват вътрешен кръвоизлив. Хората, които даряват кръв редовно, жени с прекомерен менструален кръвоизлив, тези, които използват лекарства (например, антиациди), които пречат на усвояването на желязо, бременните и кърмещи жени, могат да бъдат изложени на риск от дефицит на желязо. В допълнение, възрастните хора, вегетарианците, децата са често с недостатъчен прием на този минерал.

Повече чуйте от нутрициониста Яна Данаилова.

Още от Шоколад