Кампания за медийна грамотност отдава почит на Оруел и класиката му “1984”

Разговор с Александър Кръстев

15-месечна кампания за медийна грамотност, озаглавена Проект 48 провежда сайтът “Аз чета” съвместно с “Читалище.то“.

Инициативата е вдъхновена от романа “1984” от Джордж Оруел и ще продължи до юли 2021 г. След това знаковата антиутопия ще бъде отпечатана в ново библиофилско издание, с нов превод от Борислав Стефанов, а 10% от тиража ще бъдат дарени на училищни библиотеки в страната.

С приходите от продажби на изданието пък ще се финансира поредица от срещи и уроци по медийна грамотност - в училища (за ученици) и библиотеки (за ученици и възрастни).

"Това е една от най-значимите книги на ХХ век. За съжаление през последните години тя отново стана особено актуална", посочи пред Радио София Александър Кръстев, създател на “Аз чета”. По думите му никога не можем да твърдим, че сме достатъчно медийно грамотни. Всеки може да попадне в умело направена дезинформация или фалшива новина.

"На всички ни е трудно да се ориентираме. Много е важно да се говори на тази тема. Нашата цел е да влезем в училищата, да работим с млади хора.

Коронавирусът не само промени начина ни на живот, но и зарази и информационния поток, допълни Кръстев. И посъветва да не следим само новините и тв емисиите, но и да четем стойностни книги.

Чуйте разговора на Катя Василева с него.

Още от Радиокафе