С още 41,5 млн. лв в ЖП-възел Пловдив облекчават трафика в града

| обновено на 01.07.20 в 15:46
Интервю на Антоанета Петричанска с инж. Иван Бакалски

Правителството пое ангажимент за осигуряване на допълнителни финансови средства от държавния бюджет в размер до 41 498 000 лв. за изпълнението на проект „Развитие на железопътен възел Пловдив“. Европейското съфинансиране на проекта е по линия на Механизма за свързване на Европа, сектор „Транспорт“.

С реализацията на проекта значително ще се намалят задръстванията при автомобилния трафик и вредното въздействие върху околната среда в град Пловдив и региона. 

Ще се създаде възможност за повишаване на скоростите за пътуване с железопътен транспорт по основното направление на Коридор „Ориент/Източно-Средиземноморие“ от Европа през Сърбия към Турция и Черноморието. 

Железопътен възел Пловдив е сред най-важните железопътни връзки в България, с голямо регионално-икономическо и стратегическо значение.

Ръководителят на проекта инж. Иван Бакалски заяви в интервю за Радио Пловдив, че осигуряването на още 41 милиона и 500 хиляди лева ще компенсира финансовия недостиг, който възникна след като бяха избрани изпълнителите на двата договора.

„Приетото решение е израз на волята на премиера и на правителството в подкрепа на развитието на железопътния транспорт“, каза Бакалски.

Единият договор е стартиран. Той ще се изпълнява от консорциум и е за модернизация на Централна гара-Пловдив, а също и за изграждане на комуникационно-транспортния пробив под гарата. Другият договор предстои да бъде подписан и е за проектиране и изграждане на двата участъка – от Централна гара до Крумово и от Централна гара до Скутаре. След приключване на строителните дейности там средната скорост на влаковете ще бъде 160 километра в час.

Новата транспортна връзка, известна още като Бетонен мост, ще се изгради след като бъде направен пробива под Централна гара. Тогава ще се пристъпи към събаряне на съоръжението, а след това ще бъде изградено ново. Строителните дейности по проекта трябва да започнат през следващата година и окончателно да бъдат завършени през 2023 година.


Цялото интервю с инж. Иван Бакалски можете да чуете в звуковия файл.


Още от Ден след ден