Изкуственият интелект - двата полюса на доверие

Десислав Андреев с коментар за етапа на развитие на ИИ и прогноза за бъдещето

Много често в съвременния свят обвързваме изкуствения интелект с това, което сме гледали по филмите. Развитието му на този етап обаче е по-скоро свързано с методи от машинното обучение, които ни позволяват да автоматизираме задачи, които обикновено се изпълняват от хора.

 

Все още има доста време до момента, в който редом до нас на улицата ще се разхождат човекоподобни машини, коментира Десислав Андреев – софтуерен инженер и преподавател в Техническия университет в София.:

"Това включва една сфера от роботиката - механтрониката, която да създава човекоподобна машина. Но и самият софтуер, който ще бъде използван, трябва да съдържа много възможности на машинното обучение, за да може да създаде илюзията, че там има някакъв интелект или човек да направи аналогия с някакво чуждо съзнание."

Изкуственият интелект би се интегрирал най-бързо в тези сфери от живота, където има нужда от него чисто финансово. Пример за това са чатовете, в които се общува пълно с чатбот, а след това се включва истински събеседник, смята Андреев.

По отношение на автономното шофиране, потребителите няма да бъдат готови за тази технология като усещане в скоро време. Много малко хора биха си купили такъв автомобил на този етап. 

Доверието в изкуствения интелект на обикновените потребители може да се разглежда в две посоки - на единия полюс е използването на смартфони, търсачки и камери с изкуствен интелект, а на другия пълното доверие - управление на самолет или автомобил от изкуствен интелект или превод на определен текст.
Още от е-Знание