Мерките за свободните артисти са добри, но идват късно

Интервю на Иванка Петкова с Ивомир Игнатов – Кени

Парите за подкрепа на свободните артисти ще бъдат достатъчни известно време. Намерението за отпускане на финансовата помощ, обявено от министъра на културата Боил Банов, като антикризисна мярка е много хубаво, заяви Ивомир Игнатов – Кени, ръководител на театър "ХЕНД".

 Той обаче подчерта, че се надява този финансирането на артистите да стане доста по-организирано, за разлика от първия път, когато е имало немалко объркване. По думите му, мерките са изпълними,  но идват късно, защото независимите артисти едва ли не досега „са умрели от глад“.

„Аз се справям изключително трудно, на заеми съм, хората се страхуват да посещават представленията, от една страна, а трябва  и да се спазват и мерките. В момента сме буквално „на колене“.

Игнатов обясни, че не всички артисти могат да се представят в интернет, тъй като някои от тях са  свикнали с това и се справят доста добре, но тези, които са свикнали да играят на сцена, не могат да се приспособят към интернет.

Като „неприятен“ факт, забелязан от него, Игнатов посочи,  че нито МК, нито Общината , нито хората занимаващи се с изкуство, са обърнали внимание на това, че за да не умре културата, се купуват представления от най-известните софийски театри и после безплатно се  тиражират. Така местните артисти са силно пренебрегнати.

 „Когато аз  се опитвам да вдигна публиката на крака и правя невъзможното, никой не идва, защото общината е обявила безплатно представление в центъра на града. Ако трябва да се направи нещо, то трябва да се направи така, че парите да идват при артистите, така, че те да могат да работят и да живеят нормално.

За условията, при които ще се предоставя финансовата помощ от МК, за да се представят проектите онлайн, Кени заяви,  че интернет е специфично културно пространство.

 „Все едно да снимаш едно представление и то да се представи като филм. Така то си губи качествата. Това са различни неща – помагаш на едното, но другото губи. И ако се качва представлението в интернет он лайн, това обезценява труда на актьора“.

Той бе категоричен, че хората, които искат да се ползват от културата в интернет и да не плащат, трябва да свикнат, че там тя е „пригодена“ за това пространство и че качеството на продукта не е на ниво.

„С „Пловдив 2019“ се случи това – хората избираха външни продукции и не подпомогнаха българските артисти“, заяви още Игнатов.

Чуйте повече от звуковия файл:


Още от Ден след ден