Седем акта за неносене на маски в търговски и в хранителни обекти за седмица

| обновено на 31.07.20 в 19:49
Интервю на Свобода Атанасова с д-р Арман Кацахян, РЗИ Бургас

Над 80 проверки в търговски и хранителни обекти се извършват от Регионалната здравна инспекция в Бургас само за седмица. Те са за спазване на противоепидемичните мерки срещу Covid-19. Съставени за същия период са седем акта за различни нарушения. 

Част от получените жалби от граждани за неспазване на противоепидемичните мерки се препращат по компетентност на Агенцията по безопасност на храните. Това каза д-р Арман Кацахян, от Регионалната здравна инспекция:

„Като обща бройка мога да ви кажа, че са извършени над 80 проверки, съставени са седем акта, шест от тях са в големи хранителни вериги, на служители и посетители, които не носят маски, или за липса на дезинфектанти. Има и един акт, който е съставен в аптека. Най-често, което се среща като нарушение, е не точно липса на маска, а неправилното ѝ носене – на ръка, на врата. Друго нарушение е липса на организация в обекта при струпване на хора на едно място. От цялата Бургаска област получаваме сигнали и жалби. Понякога са на ден по 5-10. Правени са проверки. Те са за неносене на предпазни средства в обществени места и липса на хигиена в хотелски комплекси. В обекти има и такива случаи на служители, които имат пряк контакт с клиент и храна. При непакетирани храни се случват най-честите нарушения“.

Задължително е и при по-малко от 1,5 метра разстояние и при досег с храна, да се носят шлемове или маски, освен ако няма стъклена или друга преграда, посочи още д-р Кацахян и коментира санкциите:

„В зависимост дали са физически или юридически лица. Минимумът за физическите лица е 300 лева, за юридическите са от 3000 лева нагоре. Да припомня, че до 31 август е в сила епидемичната обстановка, съответно и противоепидемичните мерки, които трябва да се спазват. Става дума за носене на маски в закрити обекти с достъп до извършване на някаква услуга. Както и в институциите, в автобусите, оптиките, там е задължително“.

Единственото допускане е, ако има стъклена преграда между обслужващия персонал и клиента, уточни д-р Арман Кацахян. 

Чуйте повече в звуковия файл.

Още от БНР уеб