За жалост или за радост

Новата учебна година няма да може без дистанционни форми

| обновено на 14.08.20 в 15:16
Емилия Братфорд-Георгиева, майка на осмокласничка

Наближава новата учебна година, но епидемията от Covid-19 още не е затихнала и в семейства и училища резонно се поставя въпросът как ще се учи.

„Надяваме се на присъствен старт на учебната година, на традиционната форма на обучение. Децата се справиха и завършиха предната учебна година, но преживяха огромен стрес, особено тези в седми и в 12-и клас.“ Така смята Емилия Братфорд-Георгиева, майка на осмокласничка.

Тя е разтревожена особено за децата, с които сега се сформират нови класове – за тях запознаването и общуването няма да е нормално и лесно, както хората са свикнали.

„Наистина здравната заплаха остава, но трябва да научим децата да се пазят. По-лесно е, когато хората се виждат и се опознаят.“
Майката знае, че епидемията не е отшумяла, но смята, че много по-опасни ще са последствията от дигиталното обучение на учениците.

„Притеснявам се, че не се познаваме с учителите, както и с новите съученици. Ще бъде трудно на учителите да изпитват. Това ще отнема и време от учебния час. Комуникацията ще бъде по-сложна. Много по-лесно и приятно е да се запознаеш с нови хора на живо, категорична е Ема Янева – приета в Американския колеж. Сега ще бъде в 8-и клас.

И не подминава факта, че ще липсва и възможност за създаване на неформалните отношения в междучасията и след часовете.

„Може още да се изчака, преди да се върнем към присъственото обучение. Трудно е да се ограничат контактите в училище, няма и толкова големи стаи, в които да осигурим дистанция“, допълва многоцветната картина от мнения Петя Начевска, дългогодишен преподавател по немски език. За нея първият учебен ден е семеен празник, с традиционното повишено настроение, официално облекло, вълнение от срещите в училищния двор.

„Децата с техническите си познания дори надминават по-възрастните, важното е да ги заинтригуваш, да ги активираш, да ги насърчиш, да търсиш нови форми за презентации, за учене. Учителят трябва да е гъвкав, да използва за своите цели дори трудностите и конфликтите.“

Тя е успяла да намери много причини да гледа с позитивизъм към дигиталното обучение.

Още от Ритъмът на столицата