Как ще се композира БДЖ към европейската година на жп транспорта

| обновено на 17.09.20 в 11:07
Люба Константинова разговваря с Варужан Апелян в ''Нашият ден''

Европейската комисия предложи 2021 г. да бъде обявена за Европейска година на железопътния транспорт.

Железопътният транспорт е не само екосъобразен и енергийноефективен, но също така е единственият вид транспорт, при който почти непрекъснато се намаляват емисиите на CO2 от 1990 г. насам, като едновременно с това се увеличават превозените обеми, отбелязва Еврокомисията в мотивите си за решението.

Къде е БДЖ на железопътната карта на Европа?

"Средно централноафриканско ниво. Във всички европейски държави железниците създават обществена услуга, продукт, ориентиран към клиентите, в България БДЖ съществуват заради самите себе си, – е оценката на железопътния експерт Варужан Апелян.

Парадокс е най-евтината транспортна услуга в Европа да има най-малко потребление – 4-4,4% е делът на БДЖ. Като данакоплатци, всички плащаме за тази услуга, която малцина ползват."

Стари и мръсни вагони, закъснения, вандализъм и агресия – как могат да се решат хроничните проблеми на БДЖ?

Много от новоремонтираните вагони, които в изпълнение на ремонтната програма поетапно се пускат в движение в отлично състояние, до една седмица биват трайно замърсени и се превръщат в обект на вандалски прояви от недобросъвестни пътници.

БДЖ не крие състоянието си, отворено е за предложения и конструктивен диалог, и работи максимално при зададените условия за подобряване на услугата.

По отношение на ползваемостта на услугата, в ситуацията с въведеното извънредно положение и ограничителните мерки срещу разпространението на Covid-19 неизбежно се стигна до намаляване в броя на пътуващите, въпреки че БДЖ остана единствения транспорт в страната, който не прекъсна своята дейност с обхват на територията на цялата страна.

След отчетеното намаление с приблизително около 60% на пътуващите с влак през периода на извънредното положение от 13 март до 13 май, от средата на месец май хората постепенно се завърнаха към пътуването с влак и особено през активния период на летния сезон през юли и август и до момента БДЖ възвърна обичайните си нива на превозени пътници.”

Чуйте разговора на Любомира Константинова с Варужан Апелян.

Още от БНР уеб