Кризисна програма за туристическата реклама на страната

През  месец октомври ще  се разглежда кризисната  (екшън) програма за туристическа реклама на страната. Тя ще фокусира вниманието върху отделните продукти на Дестинация  България, а не върху познатата имиджова и по-обща реклама.

Заместник- министърът на туризма Ирена Георгиева   каза в Бургас, че 10 туристически компании са подали документи за полетите  си от юли, така че да ползват подпомагане от 35 евро  за всяка седалка на турист  в самолетите. В рамките на следващия месец тази субсидия ще бъде изплатена на  кандидатстващите. Очакват се техните апликации за август.

Няма да има  скоро решение за подпомагането на автобусния транспорт.

Остава предложението мярката 80 на 20 да бъде продължена до май 2021 година.Чрез нея са съхранени 18 хиляди работни места в бранша.

Иван Кирязов от туроператорите и Ирина Кънчева, член на управителния съвет на съюза на собствениците в Слънчев бряг поставят въпроса за рекламата на страната в международен аспект и  с акцент върху големите морски курорти.
Георгиева отбеляза: 

Ще изпълним  тези договори, които бяха сключени с  европейските новинарски канали,  така че да бъдат показани  отделните курорти, отделните места в България,  всеки който гледа,  да си намери нещо  подходящо за почивка.

Пламен Копчев от хотелиерите информира, че търсят съдействие да не бъде налаган  воден режим в региона, от значение за колегите му е също  инфраструктурата,  настояват и за шумозащитна стена.
Николай Димитров, концесионер на плаж Крайморие, обръща внимание, че в този момент -след като са направени финансовите разчети по години- не е подходящо  да се прави категоризация в неговия сектор, според него административната тежест е достатъчно голяма.     

 Министерството  на външните работи също  трябва активно да се включи в подпомагането и представянето  на България като туристическа дестинация.

Още от БНР уеб