Борислав Велков:

Преди всичко да запазим работните места и стабилната си психика

Борислав Велков за тежката криза в събитийния сектор, загубите за НДК и съхраняването на контакта с публиката

Първото и най-важното сега е да бъдат спасени работните места - в сферата на туризма, на конгресната индустрия, в заведенията. След като бъдат запазени позиции и бизнес, трябва да се погледне към опазването на устойчивото психическото състояние на хората. Паралелно с това трябва да се изготвят устойчиви икономически политики за бъдещ период. В това е категоричен Борислав Велков, председател на Съвета на директорите на НДК:

"Свидетели сме на "верижна катастрофа" и част от последствията все още не са установени. Преместването на събития е с години напред и затова трябва да се намерят икономически мерки, които да подпомогнат нещо, което няма да се осъществи сега, но щетите са в момента."

НДК е ротационен председател в момента на Българско конгресно бюро, което миналата седмица заедно с още пет сдружения в сферата на туризма, хотелиерството и събитийния мениджмънт създаде Конфедерация на българския туристически бизнес. По този повод Велков коментира:

"Кризата и цялата ситуация, не само в България, а и по света е толкова тежка, че никой не може да се справи отделно. Всички членове на Конфедерацията са свързани и единственият начин да преодолеят това изключително сериозно предизвикателство е да бъдат заедно в трудния момент."

Пандемията и кризата водят до загуби за милиони. Конгресните събития са едно голямо перо, което отпада. До началото на месец март почти няма събития, които ще се проведат в НДК, посочи Велков, но изрази изрази оптимизъм, че 2021 година ще бъде година на планиране и начало на възстановяването. Въпреки цялата ситуация, големи конгресни дестинации вече се подготвят за събития през следващите пет години. И това е още един показател колко нужно е подобно обединение между различните сдружения.

Борислав Велков, който е директор и на Българска фестивална асоциация, отбеляза също, че България има нужда от много фестивални сцени и на различни по мащаб фестивали, които да обхващат повече и различни публики. Той припомни, че много нови сцени са се появили през последните години, не само в София, но и в страната и това произтича от различния характер на фестивалната култура. Културният живот също се опитва да се адаптира онлайн, донякъде успешно, но основният недостатък на тази форма е липсата на контакта с публиката. Добрият пример в случая е запазването на дейността на няколко културни пространства като “Перото” Театър “Азарян”, “ДНК”.

Чуйте интервюто на Катя Василева с Борислав Велков.

Още от Ритъмът на столицата