Пловдив на първо място по катастрофи през миналата година

Интервю на Емил Костов с Владимир Тодоров, предс. на Асоциацията на пострадалите при катастрофи

658 тежки катастрофи с 36 загинали и 820 ранени са сатнали в пловдивско през последните 11 месеца на миналата година. Това нарежда региона на чело на класацията по пътнотраспортни произшествия в страната – съобщи  предаването Ден след ден председателят на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров.

Той поясни, че те са с 119 по-малко отколкото през  2019 та и то само, защото , заради епидемичната обстановка са били въведени редица ограничения в трафика .

 Друга причина Пловдив да се озове в челото на тъжната класация е , че в района на по големина град в България минава най- натоварения трафик на автомагистрала „Тракия“, както и потокът от автомобили, свързващ пътниците в посока север юг и обратно. 

„Броят  на катастрофите е и в резултат точно на този кръстопът и разположението на пътната инфраструктура, независимо , че формално те се дължат на  навлизане в насрещното движение и неправилно изпреварване по първокласните и второкласни пътища„ – поясни Тодоров .

Той оповести, че Асоциацията на пострадалите при катастрофи, която представлява, заедно с още десетина неправителствени организациии са подписали днес „етичен кодекс„ . Той ще е тяхно основно ръководство по време на работата им  с местните и държавните инструктури , ангажирани с безопасното движение по пътищата.

„Това са организации, които са наптрупали експертизи по отношение на пътната безопасност , Сдружения от автошколи, автосервизи, Пътна помощ, Европейския център за пътна безопасност , фирми за външна реклама, Пунктове за  годишни технически прегледи, мотоклубове „- уточни Тодоров. И допълни, че желанието е им е между тях да има толерантност. 

Етично отношение и толерантност ще настояват да има и от страна на медиите, които отразяват съдбата на жертвите на пътя и техните близки.

Новото сдружение ще изиска среща с основните политически сили, участващи в предизборната кампания, за да могат да прокарат идеите си за законодателни промени .

Сред тях са:

Реално обучение на бъдещите шофьори на полигон,  премахване на сивия сектор в курсовете за подготовка, който не допуска да се проследи дали курсистът е взел  наистина 31 часа кормуване или по- малко.  

„Наясно сме, че доста от бъдещите шофьори дори на са карали автомобил в извънградски условия и то защото преподавателите им икономисват от купуването на винетни стикери“- заяви Тодоров.

В резултат на това 25 процента от новите собственици на шофьорски книжки стават участници в пътнотранспорти произшествия още през първите две години от придобиването им.



Още от Ден след ден