След технически преглед автомобилите със стикер и чип

''Актуално'' в ''Посоките на делника'', 25 януари 2021 г.

Стикер с вграден чип ще бъде поставян при годишен технически преглед на автомобила. Той ще съдържа информация за регистрационния номер на автомобила, името на собственика и екологичния стандарт на колата. Идеята е да бъде ограничавано движението на определени автомобили при наднормено замърсяване на въздуха.

"Чул съм нещо, обаче още не съм минал на преглед. Като мина, ще видим. Да не се пускат в центъра, тия къде са много стари, да не замърсяват околната среда... Те го говореха това преди известно време, явно ще го вкарват... Какви са тия еко стикери? Не съм чул нищо. Не всеки може да си позволи да си купи нова кола... Не знам, не съм ходил на преглед и нямам представа. Аз като гледам тия дизели кво пушат... ", коментират шофьори от Видин.

Промените са свързани с Националната програма за подобряване качеството на атмосферния въздух. В програмата е отчетено лошо качество на въздуха поради превишаване на нормите на емисии от прахови частици. Като един от основните замърсители са отчетени моторните превозни средства. Това налага и промените в Наредбата за периодичните прегледи за проверка на техническата изправност на превозните средства, които ще влязат в сила от 12 юли. 

"Създадена е организация и през месец май ще започне снабдяване на всички пунктове с необходимите технически средства, с които ще се издават и валидират тези стикери. Като в тези стикери ще има и чип с информация, необходима за контрола", обяви пред  "Хоризонт" директорът на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" Бойко Рановски.

"Няма да оскъпят годишния технически преглед, което е най-важно, може би, за автомобилистите. Промяната цели да подобри качеството на въздуха... ", каза Николай Николов- председател на видинския клон на СБА .

Отделяните вредни газове от автомобилите и сега се измерват при технически преглед. 

"Колкото е по-висока еврокатегорията, толкова стойностите на изгорелите газове трябва да бъдат по-малки. Примерно, на бензиновите двигатели за въглеродния окис е 0.2, 0.3. Това е на най-високата категория. Колкото е по-малка категорията, толкова са по-високи допустимите норми", заяви Милчо Митов- служител в пункта за технически преглед на СБА във Видин.


Още по темата може да чуете в звуковия файл.