Преобразиха гара Карнобат с европари (ГАЛЕРИЯ)

С дейностите са въведени енepгийнa eфeĸтивнocт, тexничecĸa бeзoпacнocт и дocтъпна cpeдa

| обновено на 07.04.21 в 21:41

Гара Карнобат е четвъртият по големина железопътен възел в страната и единствената железопътна връзка между южните и северните части на Източна България. Напълно ремонтираният гаров комплекс предстои да бъде открит официално. 

За състоянието на гарата преди реконструкцията архитект Александър Туджаров, ръководител на проекта, посочва:

"От изграждането на гарата до момента на основния ремонт бяха правени частични аварийни ремонти. Изключително лошо беше техническото състояние на всички инсталации. Нямаше добри условия за пътниците и служителите."

Peĸoнcтpyĸциятa нa жп гapa Kapнoбaт вĸлючвa пълнo apxитeĸтypнo oбнoвявaнe нa пpиeмнoтo здaниe, oтгoвapящo нa вcичĸи eвpoпeйcĸи изиcĸвaния зa eнepгийнaтa eфeĸтивнocт, тexничecĸa бeзoпacнocт и дocтъпнa cpeдa. Основната реконструкция бе извършена без да спира работата на гарата. Преобрази се цялостният облик на сградата като същевременно се опитахме да запазим духа й, казва архитект Туджаров и обобщава дейностите: 

"Обновиха се всички инсталации и се внедриха нови системи-система за пожароизвестяване, система за контрол на достъпа, система за видеонаблюдение. Направиха се редица функционални промени в сградата. Направени бяха редица ремонти по съоръженията на гаровия комплекс на 6 постови кабини, над 4 км водопровод, ремонт на помпената станция, транспортните обслужващи рампи, на пешеходния подлез и на пероните на гарата."


За хората в неравностойно положение има достъпен маршрут с рампи и асансьори и достъп до всички обществени зони. Сред удобствата за пътниците е стая за родители с малки деца. В чакалнята има нови санитарни възли и търговски обекти. Направени са навеси на пероните, където пътниците спокойно да изчакват влаковете и на открито, както и паркинг. 


Проектът се финансира по приоритетна ос 3 „Подобряване на интермодалността при превоза на пътници и товари и развитието на устойчив градски транспорт“ на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ чрез средства от Европейския фонд за регионално развитие и от националния бюджет. Той е на обща стойност 6 381 000 лева като 5 400 000 лева са безвъзмездна финансова помощ.

Повече чуйте в звуковия файл. 



Още от БНР уеб