Близо 53% от хората смятат, че медиите информират добре за предизборната кампания

| обновено на 14.04.21 в 19:05
Репортаж на Мария Костова в предаването ''12+3''

Близо 53% от хората заявяват, че медиите ги информират добре относно предизборната кампания. В същото време 47 процента казват, че партиите ги информират по-скоро недобре и неразбираемо за политическите си програми. 

Това показват резултатите от национално представително проучване на общественото мнение за ролята на медиите в предизборната кампания, които бяха представени на виртуална дискусия, организирана от Медийната програма за Югоизточна Европа на фондация „Конрад Аденауер“ и агенция „Алфа Рисърч“. 

Проучването е проведено непосредствено преди края на кампанията - 27-30 март. Направени са 1007 интервюта. 

Сред акцентите в дискусията днес са темите от кои медии са се информирали гражданите в предизборния период и как са се ориентирали за политическия си избор.

В отговор на въпрос колко добре партиите информират гражданите за политическите си програми, близо 35% отговарят: "добре" и "разбираемо" или по-скоро "добре". 27 на сто казват: "лошо" и "неразбираемо", 20 на сто: "по-скоро недобре", а 17%: "не мога да преценя". "В условията на пандемия партиите можеха да достигнат до своите симпатизанти главно чрез медиите", подчерта директорът на "Алфа Рисърч" Боряна Димитрова: 

"Трайното отсъствие на политическа комуникация от страна на партиите води и до дезинтересиране на избирателите".

В отговор на въпрос кои медии използвате най-често, за да се информирате за предстоящите избори, 59% отговарят: "частните телевизии", 43,9 на сто - Българската национална телевизия, 33,7 на сто - социалните мрежи, 17,3 на сто - новинарски интернет-портали, 8,6% - Българското национално радио, 4,4 на сто - частните радиостанции. 

Социалните мрежи доминират като източник сред хората между 18 и 30 години. Боряна Димитрова за още един от изводите от прочуването: "Въпреки възходът на социалните мрежи, в българското общество съществува разбиране за ролята на журналистиката като посредник между гражданите и политиците. Посредник в задаването на въпроси и търсенето на отговори, в съпоставянето на гледни точки".


Още от 12+3