Онлайн присъствието на бизнеса и дигиталните услуги си имат тънкости

Разговор с Цветелина Ненкова

Covid пандемията накара много бизнеси за преосмислят поведението и подхода си към потребителите. Голяма част ускориха дигитализацията на всичко, което може да се улесни чрез онлайн предлагане и изпълнение. И това важи не само в сферата на маркетинга. Възникнаха възможности за бизнеса – за процеси на учене, адаптиране и развитие на нови умения.

Новите платформи за онлайн търговия с отворен код, възникнали през първото тримесечие на 2021-ва са с 40% повече от същия период на миналата година. Това показва проучване на българска хостинг компания.

Изводите сподели пред Радио София Цветелина Ненкова, маркетинг мениджър на СуперХостинг.бг.

„2020 г. остави своя отпечатък. Бизнесите осъзнаха, че тенденцията на дигитализация е необратима. Онлайн присъствието стана повече от задължително за компаниите“, отбеляза Ненкова и изброи предизвикателствата пред малкия бизнес:

  • Избор на домейн. Важни са както името, така и разширението (.com, .bg);

  • Създаване на структура на магазина;

  • Липса на ясна стратегия за реклама от самото начало;

  • Представянето на продуктите – с добри снимки и описания;

  • Обслужване и грижа за клиента. Възможности за комуникация;

  • Административни задачи.

Тя подчерта разликата между физически и онлайн магазин и даде съвети за успешното развиване и популяризиране на един сайт.

Чуйте разговора на Елена Пъневска с Цветелина Ненкова.

Още от Ритъмът на столицата