Удължиха работното време на гишето за стикери за синя и зелена зона в Бургас

ОП "Транспорт" търси варианти за въвеждане на онлайн услуги

Репортаж на Десислава Златева, БНР Бургас за предаването ''12 + 3''


От началото на месеца в Бургас бяха разширени зелената и синята зона. Всеки, който спре автомобила си в комплексите в близост до Морската градина или на булевардите по протежение на плажната ивица ще трябва да плаща лев на час, независимо дали денят е делничен или почивен. Това означава, че десетки хора, за да паркират пред домовете си трябва да имат стикери. Дълги опашки се извиха пред единственото в града гише, хората недоволстват от организацията, а от общината заявиха, че се работи за онлайн подаване на документи.

Новото разширение на синята и зелената зона от началото на май в Бургас накара десетки бургазлии да се подредят на опашки пред Транспортната къща за получаването на стикери. Само на едно гише те могат да подават заявленията си за платено паркиране. Хората ги попълват на крак, на улицата, за да не се губи време щом стигнат до касата. Така от ръка на ръка си подават лист и химикали и без кой знае какво отстояние се чака поне час. Събирането на повече хора на едно място се дължи и на това, че миналата година по това време общината направи ново разширение на зоните. Така, за да се спазят дните на плащане тези, които пререгистрират своите стикери и тези, които ще ги получат за първи път, чакат по едно и също време на едно и също място.

Чакащи на опашката коментираха:

"Може би 20-30 минути. Организацията не е лоша, но трябваше да осигурят възможност да се плаща онлайн, както всичко останало вече е възможно само това не е". 

"Не работят всички гишета и може онлайн да се случва всичко".

"Хората, които са на квартира и имат автомобили, познавам такива, които са на квартира, няма къде да паркират автомобилите си. На тях не им позволено да си вземат карта".

Множество сигнали за организацията на работа са получени в общинското предприятие ОП "Транспорт", каза за БНР Бургас управителят Андрей Рунчев:

"Ще направим всичко възможно освен да осигурим онлайн заплащане на услугите като издаване на стикер от ОП "Транспорт" и община Бургас, също и съвсем сериозно да наблегнем на варианта за възможност за подаване на онлайн заявление".

След недоволството на гражданите беше взето решение да се удължи работното време на гишето. То ще е отворено от 8 до 19 часа. 

Целия репортаж можете да чуете в звуковия файл.
Още от 12+3