Преди концесията на летището трябва визия за Пловдив

Интервю на Емил Костов с експерта Александър Трифонов

"Явно приходите от Летище Пловдив не са достатъчни да покрият разходите, включително и печалбата на бъдещия концесионер", коментира в предаването "Ден след ден" Александър Трифонов, сертифициран консултант по управление на проекти. 

Вчера правителството прекрати процедурата по концесията, обявена на 28 февруари, заради липсата на кандидати. 

Едно летище печели от пътникопотока и от карго. Пловдив има предимство с добре развита индустриална зона около него, но явно стоките, които се произвеждат, не са атрактивни за авиотранспорта, посочи експертът.

"Преди концесията на летището трябва да се направи визия как да се развива Пловдив, индустриалната зона и едва тогава летището. "Тракия индустриална зона" трябва да положи усилия да привлече инвеститори, които да произвеждат стоки, превозвани по въздуха", обясни Трифонов.

По думите му зимните курорти наистина привличат много чуждестранни туристи, които могат да използват активно летището, но не е така през лятото. "Трябва да се разработи друга визия във връзка с туристите - например тук има теснолинейка, която е много атрактивна за чужденците. Трябват изпреварващи мероприятия", посочи Александър Трифонов. 

Според него близостта на Летище София не влияе особено на Летище Пловдив. Той посочи като успешни концесиите на летищата във Варна и Бургас, но не и Летище София.

Цялото интервю на Емил Костов с Александър Трифонов е в прикачения файл. 

Още от Ден след ден