Първи концерти в Линц след локдауна

Юлия Атцмансторфер разказва за концерта на Константин Лифшиц

След осеммесечна забрана на всички концерти и представления, на 19 май в Австрия започна концертният живот, с много ограничения и задължителни маски при летни температури навън. В момента този, който е тестван, излекуван или имунизиран, има правото да посещава концерти и представления при 75% заетост на залите. Уви, при тези условия, предлагането на култура в страната е по-голямо от търсенето. Безброй отложени дати в културния живот от поредния локдаун бяха преместени за края на май и юни. В началото на юли концертният сезон би трябвало да приключи, без обаче наистина да е имало концертен сезон: една истинска драма за творците и организаторите на културен живот в Австрия.

Константин Лифшиц (снимка: Sona Andreasyan/konstantinlifschitz.de)
В звуковия файл чуйте повече за концерта на Константин Лифшиц

Ансамбълът за барокова музика „Ars Antiqua Austria“ (снимка: Brendon Heinst/ars-antiqua-austria.com)
С концертното заглавие „Звук на културите. Антонио Мария Бонончини“ ансамбълът за барокова музика „Ars Antiqua Austria“, с основател Гунар Лецбор, се завърна на сцената на 2 юни в Брукнерхаус Линц след осеммесечно принудително прекъсване. В състава на ансамбъла този път бяха включени две цигулки, виолончело, теорба и орган или чембало. Програмата обхващаше камерни кантати от Антонио Мария Бонончини, изпълнени от чудесното бароково сопрано Мария Ладурнер. Премиерно за Брукнерхаус беше изпълнението на чембаловия концерт от Йохан Адам Шайбл с неизвестна година на създаване и солист чембалиста на ансамбъла Ерих Такслер.


За това премиерно изпълнение бароковият ансамбъл и ръководството на Брукнерхаус Линц благодарят на принц Георг Адам от Щархемберг за предоставянето на нотния материал на чембаловия концерт от Йохан Адам Шайбл от архивите на дворцовата семейна библиотека в двореца на Ефердинг.



Още от Метроном